سخنگوی فراجا:

هزینه نگهداری سارقان ماهانه حدود ۱۰ میلیون تومان است

سخنگوی فراجا با اشاره به افزایش میزان سرقت‌های خرد، گفت: هزینه نگهداری سارقان ماهانه به طور میانگین حدود ۱۰ میلیون تومان است و این در حالیست که می‌توان با نصف این مبلغ اقدامات موثر یپیشگیرانه انجام داد.

هزینه نگهداری سارقان ماهانه حدود ۱۰ میلیون تومان است

سردار مهدی حاجیان در سومین نشست شورای عالی صبر اظهارداشت: فرماندهی انتظامی ساختاری را برای صلح و سازش و میانجیگری تعریف کرده است.

وی ادامه داد: اکنون ۱۰۳۳ کلانتری مجهز به دایره مشاوره و مددکاری است و این کارشناسان تحصیلات روانشناسی و علوم اجتماعی دارند و سعی بر این است که مراجعه‌کنندگان را به سمت سازش و صلح سوق دهند.

حاجیان افزود: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۷۸۶ هزار و ۹۴۵ فقره پرونده به دایره مشاوره و مددکاری ارجاع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته و از این میزان ۷۱ درصد از پرونده‌ها به مصالحه می‌انجامد.

سخنگوی فراجا اضافه کرد: علاوه بر دایره مشاوره و مددکاری اکنون ۵۴ مرکز مشاوره نیز فعال است که با نگاه روانشناختی با همکاری بیش از ۲۵۰۰ روانشناس موضوعات و اختلافات را حل و فصل می‌کنند.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی تخصصی و نه تبلیغاتی به ضرورت ترویج صلح و سازش اشاره کرد و افزود: صلح و سازش باید دارای ساختار منظم باشد و در این زمینه توجه به اختیارات سازمان‌ها و حمایت سازمان‌های مردم نهاد بسیار حائز اهمیت است.

حاجیان با تاکید بر تشخیص کانونهای بحران‌ها اظهارداشت: در جرایم مختلف از جمله سرقت به عنوان یک آسیب اجتماعی، اگر کانونهای شرقت، افراد آسیب‌زا و آسیب‌پذیر را بشناسیم در کنترل آسیب می توانیم موفق عمل کنیم.

سخنگوی فراجا تصریح کرد: سرقت یک آسیب اجتماعی است و برخی افراد برای امرار معاش چاره‌ای جز سرقت ندارد به عنوان مثال معتادان متجاهر چاره‌ای جز سرقت ندارند و از این رو سرقت‌های خرد افزایش یافته و این موضوع باعث تنش‌های اجتماعی و کاهش احساس امنیت می‌شود.

حاجیان با تاکید بر لزوم توجه به عدالت ترمیمی و با اجتماعی شدن مجرمان تاکید کرد: هر چه در پیش رویدادها سرمایه‌گذاری کنیم در پس رویدادها گرفتاری کمتری خواهیم داشت بنابراین با به اشتراک گذاری اطلس اجتماعی و تأثیرگذاری در کانون‌های اثرگذار باید در پیش‌رویدادها موثر عمل کنیم.

سخنگوی فراجا از اعلام آمادگی فرماندهی انتظامی کشور برای همکاری با ستاد ملی صبر خبر داد و گفت: تلاش ما این است که با همراهی در سازش و صلح و میانجیگری بتوانیم سیاستهای این ستاد را همراهی کنیم و به سمت پیشگیری از وقوع جرم پیش برویم.

سومین نشست شورای عالی صبر با حضور اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سعید عمرانی معاون دادستان کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، معاون حقوقی شهرداری تهران و جمعی از مسئولان قضایی و انتظامی برگزار شد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    0

    به دولت که می‌رسد هزینه ها سرسام آور می‌شود ولی به ملت که می‌رسد خانواده چهار نفره بازنشسته باید با پنج الی شش میلیون بسازد !!!!!

    نظرات شما -
    • حسنی
      0

      ایرادی ندارد هوش و ذکاوت خودتان را بکار بگیرید مانند گذشتگان تدبیر و مدیریت کنید یکی از این تدابیر اینست : همه مردم که سیگار نمیکشند این سیگار نه مفید فایده برای انسانها هست و نه دارو بلکه یک حرکت تفننی است که مصرف کننده این کالا بیشتر معتادین هستند بنابراین مسئولین برنامه و بودجه قیمت به هر بسته سیگار ده هزار ریال اضافه کنند فقط به نیت نگهداری مجرمین در زندان میبینید که در یکسال بودجه سه سال را بدست اوردید .فشاری هم به زندگی افراد جامعه وارد نمیشود .

  • رابی
    0

    خیلی خوب است بعد از این اگر کسی اموالتان را سرقت کرد و سرقت همراه با تجاوز به عنف بود بروید اونجا و سازش کنید.چون هزینه نگهداری مجرمین برای دولت انقلابی زیاد است

  • مسعود
    0

    بخاطر همین است که خلافکاران در جامعه زیاد شده

  • ناشناس
    0

    کار توزندان یادشون بدید

  • هفت لنگ بختیاری
    0

    چطور وقتی حقوق کارگرا رو میدید ۵ میلیون واسه یه خانواده کفایت میکند ولی برای یه زندانی که رفاه کمتری داردد۱۰ میلیون کم است

  • راه حل
    0

    هر سارقی که می‌گیرید ،فورا ثبت نام کنید و ماهیانه شش میلیون تومن یارانه سرقت به ایشان بدهید ،و قید کنید بشرطی که دیگه سرقت نکنند ،و بعد مثل یارانه بنزین یواش یواش مبلغ آنرا کم کنید، ،اگر مجدد سرقت کردند دست آنها را مطابق با قوانین اسلام قطع کنید

  • TN
    0

    مثل کشورهای حوزه خلیج فارس در اولین سرقت انگشتان سارقان را قطع کنید دیگر جرات هیچ کاری را ندارند

  • ناشناس
    0

    چه جوری حساب کردی ما ی خانواده پنج نفره باماهی دو ملیون سر میکنیم

    نظرات شما -
    • علی
      1

      خالی نبند تو وضعت خوبه که این موقع ساعت به جای اینکه سر کار باشی توی فضای مجازی هستی .فکر کنم منظورت این یاشه که ماهی 2 م فقط نت میخری

    • خدا
      0

      علی، ساعت کاری هشت و سی است

  • ناشناس
    0

    کمتر دزدی کنید تا اینقدر خرج بر نداره...

  • omid
    0

    توبه گرگ مرگه .من اگر قدرتی داشتم کاری میکردم که کسی جرات دزدی نکنه ...همه رو بریزید توی دریا خورک کوسه بشن

  • فرهادی
    0

    ۳۰ ساله ملت را بلاتکلیف برجام نموده اید ، سرمایه گذاری عمرانی به صفر رسیده ، هر خانواده چندین بیکار دارد ، فقر وعقده های اجتماعی را بر مردم مستولی کرده اید ایا ان که گرسنه است راه و چاره ای جز توسل به بزه کاری و دزدی برایش مانده است ؟ مشکلات اقتصادی وفقر را کم کنید دزدی هم کم می شود . همین .

  • ناشناس
    0

    خب بلدید که قانون بذارید اگه دزدمون رفت زندان خرجش را بدیم .

  • حسن
    0

    هزینه یک سارق که در زندان است 10میلیون باشد .هزینه یک خانواده 4 یا 5 نفره در بیرون چقدر باید باشد .

  • محمد
    0

    همه را بدون محاکمه اعدام کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها