فرزندان اعضای هیئت علمی چه سهمیه ای دارند؟

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرزندان اعضای هیئت علمی هیچ سهمیه‌ای ندارند و فقط می‌توانند در صورت تایید شدن به دانشگاه پدر یا مادر خود منتقل شوند.

فرزندان اعضای هیئت علمی چه سهمیه ای دارند؟

حسن مروتی درباره سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی گفت: اعضای هیئت علمی در واقع هیچ سهمیه‌ای ندارند. فقط در سال‌های گذشته می‌توانستند بچه‌های خود را به محل کار خود منتقل کنند.

او تاکید کرد: البته این نقل و انتقال را خود دانشگاه‌ها نیز انجام می‌دهند. به صورت سالانه در دانشگاه‌ها چه برای فرزندان اعضای هیئت علمی و چه برای غیر هیئت علمی نقل و انتقال انجام می شود.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور توضیح داد: البته برای فرزندان اعضای هیئت علمی به صورت سیستماتیک است که فرزندان آن‌ها بتوانند در محل کار پدر یا مادر تحصیل کنند که شرط هم دارد و حتما باید ۹۰ درصد نمره آخرین نفر قبول شده در دانشگاه مقصد را هم داشته باشند؛ یعنی به این صورت نیست که فرد قبول نشده باشد و بدون آزمون در دانشگاهی که پدر یا مادر حضور دارند، تحصیل کند.

او افزود: فرزندان اعضای هیئت علمی فقط جابه‌جا می‌شوند و باید در همان رشته، همان مقطع و با همان شرایط حالا چه روزانه و چه شبانه تحصیل کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • نوشین
    0

    پس چطور رییس سابق انسیتوپاستور پسرش را از رشته دامپزشکی به رشته پزشکی تبدیل کرد چطور یکی از اعضای هیات علمی پسرش را از سیستان بلوچستان آورد زنجان لابد رتبه پزشکی سیستان ۹۰ درصد رتبه زنجان نمره داشته. واقعا به شعور مردم توهین میکنید

  • ناشناس
    0

    کلا اگه ملت بفول خودتون دهک بندی کنید همه امکانات مملکت بین سه تا نهایتا چهار دهک اول تقسیم شده بقیم ملت ول معطلند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها