رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران همراه با رعد و برق در غالب نقاط کشور، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی و برخی نقاط غرب کشور خبر داد.

رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: روزهای شنبه و یکشنبه (۲۹ و ۳۰ مردادماه) در مناطقی از شمال غرب، جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز و مازندران و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، روز دوشنبه (۳۱ مردادماه) در ارتفاعات البرز مرکزی، مناطقی از غرب هرمزگان، جنوب فارس و بوشهر و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (یک و دو شهریورماه) در ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی پنج روز آینده برای نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در برخی نقاط جنوب غرب و غرب کشور پدیده غبار موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

ضیاییان ادامه داد: در پنج روز آینده شرق دریای عمان، روزهای شنبه و یکشنبه تنگه هرمز و شنبه تا دوشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شوند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳۰ مردادماه) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۳۱ مردادماه) صاف  و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ مرداد ماه) اهواز با دمای  ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها