سرگردانی کنکوری ها به پایان رسید؛ همه‌چیز درباره کنکور ۱۴۰۲

کنکور سال ۱۴۰۲ با ۴ تغییر اساسی در دو نوبت دی‌ماه و تیرماه برگزار خواهد شد.

سرگردانی کنکوری ها به پایان رسید؛ همه‌چیز درباره کنکور ۱۴۰۲

پس از اینکه رئیس جمهور اصلاحیه مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد، آب پاکی روی آتش تغییر یا عدم کنکور تغییر ریخته شد چراکه به طور حتم کنکور ۱۴۰۲ با تغییر جدی مواجه خواهد شد؛ بنابراین دیگر داوطلبان نباید به بحث‌های حاشیه‌ای توجه کنند و از آنجایی که مصوبه از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده تغییرات قطعی است. بر این اساس سازمان سنجش آموزش کشور که مسئولیت برگزاری سنجش یا همان آزمون را دارد مقدمات لازم را فراهم کرده تا داوطلبان از هم‌اکنون بتوانند خود برای شیوه جدید برگزاری کنکور آماده کنند.

برگزاری آزمون در دو نوبت

بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور در ۲ نوبت در سال برگزار خواهد شد. بر این اساس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده که کنکور در دو نوبت در ماه‌های دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام نوبت اول ۸ تا ۱۴ آبان  ۱۴۰۱ است و اجرای آزمون ۲۹ و ۳۰ دی ۱۴۰۱ خواهد بود که پنجشنبه صبح آزمون رشته گروه تجربی، بعدازظهر پنج‌شنبه آزمون گروه زبان و جمعه آزمون‌های گروه انسانی و گروه ریاضی و عصر آزمون گروه هنر برگزار می‌شود.

برای نوبت دوم ثبت‌نام ۱۶ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ است که آزمون در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیر برگزار خواهد شد که صبح پنج‌شنبه آزمون گروه‌های انسانی و ریاضی و بعد از ظهر پنج‌شنبه آزمون گروه هنر و پنج شنبه آزمون گروه تجربی و عصر جمعه آزمون گروه زبان خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور محدودیتی برای شرکت در آزمون نیست، اما نتیجه کنکور تا چهار بار اعتبار دارد. داوطلب در طول دو سال (یعنی ۴ بار آزمونی که می‌دهد) می‌تواند از نتیجه دو آزمون خود استفاده کند.

به گفته حسن مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور به آنا، هر کنکور تا دو سال اعتبار دارد و اگر فرد، برای بار پنجم در کنکور شرکت کند، نمره آزمون اول او اعتبار ندارد.

حذف دروس عمومی از سوالات کنکور

تغییر مهم دیگر در سوالات کنکور است از این پس سوالات کنکور تنها از دروس تخصصی طرح خواهد شد و دیگر دروس عمومی جز منابع امتحانی کنکور نیستند و در قسمت سوابق تحصیلی داوطلبان لحاظ خواهد شد.

واما نحوه محاسبه سوابق تحصیلی

نگرانی مهم داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ تاثیر قطعی سوابق تحصیلی است. بر مبنای اعلام عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش، میزان تاثیر سوابق تحصیلی ۴۰ درصد قطعی و از پایه دوازدهم است. بر این اساس با افزایش سال‌های برگزاری امتحانات به صورت نهایی سهم سوابق تحصیلی به میزان ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین داوطلبان مطمئن باشند که اگر امتحان نهایی در هر یک از مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار نشود در کنکور آن سال اثرگذار نخواهد بود.

حذف زیرگروه‌های آموزشی در کنکور

در مدل جدید کنکور زیرگروه‌های آموزشی حذف می‌شوند. مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در این باره به خبرنگار آنا می‌گوید: «قبلا زیرگروه‌های مختلفی وجود داشت، اما اکنون زیرگروه‌ها حذف می‌شوند و یک نمره نهایی برای داوطلبان درنظر گرفته خواهد شد.»

با این حال به نظر می‌رسد که باید مسئولان با شفاف‌سازی بیشتری به همه ابهامات داوطلبان پاسخ دهند تا سوالی در ذهن کنکوری‌ها باقی نماند و مایه نگرانی یا استرس نشود.

 

منبع: آنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 62
  • ناشناس
    79

    بسیارحرکت مثبتی بود
    بخصوص حذف دروس عمومی و۲مرحله ای کردن کنکور،کاش سهمیه ها را هم ساماندهی کنند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      الان حذف عمومی ها مثبته؟شما میتونی همه اختصاصیارو بالا ۴۰ بزنی؟مجبوریم بریم کلاس

  • ناشناس
    6

    مگر مافیای کنکور مرده یا کرونا گرفته است که شفاف سازی شود؟!تناقض ستیزنده ما و شفاف سازی را چگونه می توانید حل کنید؟!

  • ناشناس
    24

    کنکور از این به بعد کلا تقلب شد
    علی برکت الله

  • ناشناس
    40

    برابر نظرات مندرج درسایت ها ، نظرات صاحب منصبان ونمایندگان مجلس ، بیش از ۹۰ درصدداوطلبان کنکور از مصوبه جدید ناراضی ولی عده قلیلی می خواهند بر عده کثیری تصمیم گیری کنند. به این می گویند آزادی واحترام به نظر اکثریت!!!

  • سند ۲۰۳۰ در حال اجرا است
    158

    آقای رئیسی ، حذف دروس زبان انگلیسی و زبان عربی از کنکور اشکالی ندارد ولی مطمئن باشید که حذف دروس معارف اسلامی و زبان فارسی از کنکور در راستای اجرای سند ۲۰۳۰ حذف شده اند.!!! لطفا دروس زبان فارسی و معارف اسلامی رو از کنکور حذف نکنید چونکه اهمیت به فراگیری صحیح زبان فارسی به ماهیت ایرانی بودن و فراگیری معارف اسلامی به مسائل اعتقادی و به دیانت دانش آموزان مرتبط است.

  • امیرحسین قناعت پیشه
    120

    بخدا که ما دانش اموزا خیلی هم راضی هستیم

    نظرات شما -
    • ریحونه
      1

      آره، از رو دیس لایکات معلومه😂😂😂

  • ناشناس
    22

    بدبخت شدیم تموم شد رفت
    اقای رییسی لاقل اجازه میدادید شفاف سازی کنن بعد ابلاغ میکردید ارزوی موفقعیت واسه اقازاده ها
    ما تو این مملکت فقط یه مرده متحرک. هستیم این دنیا و این مملکت واسه اقازاده هاست تمام
    دست شماهم درد نکنه اقای رئیسی واقعا در حقوم لطف کردین

  • رضا
    22

    انشاالله درست میشه مجلس گفته مصوبه را حذف کنید یا طرح جدید اجرا می کنیم .آقای رئیسی هم از شورای فرهنگی توضیح خواسته.

  • ناشناس
    2

    آیا از کنکور دیماه به بعد میتوان در دو کنکور ریاضی و تجربی همزمان شرکت کرد؟

  • ناشناس
    1

    ما می خواهیم برنامه ریزی کنید کاش با جزییات بیشتری گفته می‌شد

  • امیر
    9

    خوب تکلیف کسایی که معدل ندارن چه؟؟🤔🤔🤔

  • علی
    20

    مصوبه جدید کنکور ناعادلانه است و باید حذف بشه. سطح مدارس مناطق محروم کشور در سطح شهر های بزرگ و مدارس پولی نیست کا ما بتوانیم با آنها رقابت کنیم.

  • مصطفی
    3

    من معدل ندارم و بیست و پنج سالمه تصمیم گرفتم درس بخونم پدر کنکور شرکت کنم تکلیفم چیست

  • زهرا
    59

    به خدا خیلی خوبه طرحش بچه هامون ازاسترس خسته شدن خداخیرتون هم بده به نفع همه هست

  • اریا
    18

    خدا لعنتتون کنه،چیزی به اسم عدالت وجود نداره ...این مصوبه ینی فقط اونایی که پول دارن و رشوه میدن میرن رشته های پرطرفدار

  • پروین یاری
    45

    این طرح خیلی هم خوبه استرس دانش اموزا رو کاهش میده،در ضمن چرا همه از عدالت داد میزنن که سمپادیا موفق میشن خوب مثل روز روشنه دانش اموزای زرتگ رو با ازمون یه جا جمع میکنند معلومه که زرنگا و باهوشا موفق میشن اگه میخوان عدالت رعایت بشه مدارس خاص رو خذف کنن اون موقع زرنگا و باهوشا تو همه مدارس پخش میشن

  • مینا
    22

    کاش سهمیه های جانبازی و غیره برداشته می شد و عدالت آموزشی نهادینه می شد

  • Nasrin
    45

    بسیار حرکت درست و به جایی هست این مصوبه لطفا به اعتراضات عده ای از دانش آموزان توجه ای نکنید چون بی دلیل هستند
    معترضان گرامی این مصوبه صرفا مزیت هست
    حذف دروس عمومی به پاکسازی دانش آموزانی کمک میکنه که صرفا با کسب درصد های قابل قبول در دروس عمومی! دقت کنید فقط دروس عمومی وارد دانشگاه شدن خود من میشناسم کسانی که رشته اون ها ریاضی بوده دروس اختصاصی رو خراب کردند اما با کمک دروس عمومی وارد دانشگاه شدن چنین سیستمی صرفا مهندس بی سوادی میده بیرون که ساختمون که ساخته آوار میشه رو سر مردم...
    2 مرحله ای شدن کنکور هم به نفع پشت کنکوری هاس بده دیگه یه سال صبر نمی‌کنید برا کنکور؟

  • سادات
    5

    در کنکور با این همه برنامه ریزی و کنترل و قرنطینه باز هم تقلب می شه و سوالات لو می رود بعد چطور انتظار دارید امتحان نهایی لو نره ؟؟؟ چطور می شود عدالت را اجرا کرد؟ بعد یک عده معدلشون بالا می ره و تاثیر مثبت هم که در کنکور داره. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل !!!!!

  • ناشناس
    11

    ایکاش سهمیه حانبازان رابرمیداشتند،
    دانش اموزی که نفر آخر کلاس هست باخیال راحت میشینه بعدشم بهترین رشته قبول میشه
    بچه های ماهم خودشون راداغون میکنند تا یه رشته مجاز بشن
    این دقیقاً تو کلاس بچه ی من دیده شد ،،

  • ناشناس
    12

    واقعا جای بسی تاسف هست که تا این حدددد بی عدالتی درآموزش رو رواج دادن
    بچه های مناطق محروم با تصویب این مصوبه به طور کامل از چرخه اموزش حذف شدند و دیگر هیچ امیدی به تحصیل ندارند

    نظرات شما -
    • ارغوان
      26

      خب بچه‌های منطقه محروم خودشون سهمیه مناطق محروم دارن و رتبه‌اشون تقسیم بر ۳ میشه
      و بچه‌های غیرمحروم همچین سهمیه‌ای ندارن

      درسته که دروس عمومی کمک کننده بود برای نمره اوردن توو کنکور
      اما واقعا در سطح سواد داوطلب تاثیری نداشت
      و بسیار هم وقت‌گیر بود‌. من بااین قانون موافقم

  • مسی
    6

    من با حذف سهمیه جانبازان تا حدودی موافقم
    ولی کسایی که دم از عدالت میزنن و خواهان حذف سهمیه مناطق محروم هستن،اقا شما بیا یماه تو مدارس محروم درس بخون تو موقعیت اونا قرار بگیر سختی های اونارو تحمل کن بی دبیری و کیفیت بسیار پایین اموزش رو بچش و بعد مثلا دنبال عدالت باش،
    زمانی که شما داری کلاس خصوصی میری اونا دارن واسه یه دبیر خوب جون میکنن،بعد همین دانش اموزا باید با اون کسی که از کلاس پنجم دبستان تو کانون با برنامه راهبردی درس خونده و هیچ غیبتی تو ازموناش نداشته رقابت کنه،ایا کسی هست که درک کنه؟ایا کسی هست که رسیدگی کنه؟این وضعیت نیاز به عدالت نداره؟
    هرچند که هم ناعدالتی اموزشی هست هم ناعدالتی درامد و ثروت
    با تشکر😊

    نظرات شما -
    • 4

      چیه تو این دنیا فقط مردم مردن واسه سهمیه جانبازی
      چیه یکم حرف از بی عدالتی خود ایران نمیزنین چرا نمیگین اونایی که منطقه محرومن با معدل پایین چ خاکی باید تو سر خودشون بریزن و فقط باید چشاتون بسوزه که بچهای جانباز دارن حقشون میگیرن
      ما بچه های جانباز هم مث کسایی ک پول میدن رتبه و معدل بری بچه‌هاشون میخرن... حق واسه ما حرومه ولی کسی حرفی از حق اونا نمیزنه
      خواهشا یکم عقلتون ب کار بندازین و خودخواهانه فکر نکنین یکی مثل من ک بچه کارگرم فقط سهمیه ناچیز 5درصد جانبازی بابام دارم همینم بگیرن آینده یکی مث من به چوخ میره
      خواهشا اگر میخاید حرف بزنین حرف درست بزنین

  • فاطمه
    8

    از اونجا که ادعای دین داری و عدالت طلبی مثلاااااسعی میکنید برقرار کنید، لطفا این مدارسو یک نوع کنید و این سهمیه هم بردارید پدر من متولد 40 باشه نرفته باشه جنگ با یکی دیگه که رفته جنگ بعد به بچش سهمیه بدن ناعدالتیه
    اخه جنگ و کنکور به هم ربط داره تورو خدا
    یکم عقل داشته باشید...

  • ناشناس
    2

    سلام كنكورى هاى عزيز
    شما ها به حواشی فکر نکنین فکر تون رو با اینکه این تغییرات بده مشغول نکنین به خودتون انگیزه بدید و امید به آینده عالی داشته باشید
    به خدا توکل کنید
    همیشه به خودتون بگید من مامور به وظیفه و تلاش هستم برای رسیدن به آینده ای درخشان به اميد خدا

  • ناشناس
    4

    سهمیه ها به کل حذف بشن تا واقعا کسی که زحمت کشیده درس خوانده به رشته مورد علاقه برسه برای سهمیه ای ها هم پول یا ماشین بدن تا حق اونها هم ضایع نشه

  • آرش
    12

    الآن این همه سایت وجود داره که بچه های مناطق محروم چه برای امتحان نهایی و چه برای کنکور می تونن ازشون استفاده کنن و دسترسیشون به منابع خوب از قبل خیلی بیشتر شده ، و اگه فک می کنید حذف دروس عمومی باعث حذف دانش آموزان این مناطق میشه شاید درست فک کنید ، اما دلیل هم نمیشه که اون دانش آموز به خاطر میانگین درصد ۸۰ تو عمومی ها وارد رشته های تاپ مهندسی و پزشکی بشه ، بهتره این بچه ها از منابع متعدد موجود در اینترنت که خیلیاشونم رایگان هستند استفاده کنن ، و سعی کنن دروس تخصصیشون رو قوی کنن تا با دست پر وارد دانشگاه بشن. به خدا که هرکی تلاش کنه راحت میانگین ۴۰ تا ۵۰ درصد رو می تونه بزنه و به هدفش برسه.
    خیلی از دانش آموزان از حذف این دروس ناراحت هستند ، اما درستش همین بود که حذف شه تا مهندسان و پزشکان واقعی در آینده برای کشور تربیت بشن
    از آقای رئیسی بسیار تشکر می کنم که دانش اموزان غیر حرفه ای و غیر مُجِد در دروس تخصصی رو از دور رقابت حذف کرد.

    نظرات شما -
    • نیلوفر
      0

      سلام مشکل شما اینکه فک میکنید فقط بچه های مناطق محرومن درحالیکه نمیدونید خیلی از بچه ها با معدل بالای ۱۸ هم باید ترمیم معدل کنند حتی فکر دانش اموزایی نکردین که سوابق تحصیلی ندارن مثل نظام قدیما و میخان دوباره کنکور بدن و حتی فکر دانش اموزایی نکردین که حس کردن تو رشتشون موفق نمیشن و میخان تغییر رشته بدن برای ازمون فک میکنید فقط معدل هست تازه فکر اینم نکردین ترمیم معدلبالا یک تومن پولش و ی دانش اموز با سطح ضعیف مالی تو نون شبش مونده نمیتونه ترمیم کنه التماس تفکر فقط خودتون رو نبینید عمومی ها حذف بشه عیب نداره کنککر دو بار در سال باشه عیب نداره ولی تاثیر قطعی معدل عدالت اموزشی نیست

    • نرگس
      1

      خیلی از بچه های مناطق محروم به اینترنتم دسترسی ندارن چه بزسه سایت ی روستا بدون هیچ امکاناتی با دبیرهای که هیجی بلد نیستن سرباز معلمن رفتن اونجا خدمت

    • ناشناس
      0

      برای کسانی که دیپلم پیش از 84 دارن و معدل نهایی ندارن باید چه کار کنند؟

  • ناشناس
    3

    ببینید ما هم قبلاً فک میکردیم که سهمیه ای که جانبازان دارن واقعا ناعادلانست ولی استاد ما بهمون گفت که اونا کنکور و ترازشون با کسایی که شرایطشون مثل خودشون یعنی با بقیه ی بچه های جانبازان حساب میشه تازه اونیم که بخاطر سهمیه راحت نشسته و درس نخونده صد در صد حتی اگه تو کنکور قبول شه هم دانشگاه میمونه و نمیتونه ادامه تحصیل بده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      قابل توجه دوست عزیزی که میگه سهمیه های ایثارگری حقی از بقیه ضایع نمیکنن و اونا با هم رقابت میکنن و نسبت به هم سنجیده میشن
      دوست عزیز شمابا این سطح هوش چطوری میخوای دانشگاه درس بخونی
      از ۱۰۰ درصد ظرفیت هر کد رشته محل ۳۰ درصدش برا سهمیه های ایثارگری هستش اونوقت میگی حقی از بقیه ضایع نمیکنن
      طرف امسال در گروه تجربی رتبه منطقه ۲ شده ۲۲۰۰۰ بعد رتبه در سهمیه ایثارگری شده ۶۰۶ میدونی یعنی چی !!! یعنی بجای اینکه نهایتا رشته هایی مثل کاردرمانی و … رو قبول میشد اما با رتبه سهمیه میتونه بره دانشگاه تیپ ۱ پزشکی بخونه اونوقت اون داوطلب بدون سهمیه با رتبه ۴۰۰۰ که اصلا باهم قابل مقایسه نیستن باید بره رشته های پیراپزشکی
      جالتر اینکه همین پزشک سهمیه ایثارگر بعد هم در آزمون تخصص پزشکی باز هم ۳۰ درصد سهمیه داره و نتیجش میشه همین پزشک های متخصص بیسوادی که با جون مردم بازی میکنن و ….
      شما رو به هر کی میپرستید قسم به این سهمیه های عزیز همون پول و ماشین و خونه که قبلا میدادید رو بازم بدید ولی جون ما مردم رو ندید دست این پزشک های بیسواد سهمیه ای

  • ناشناس
    1

    دو مرحله ای بودن کنکور خوبه حذف دروس عمومی هم خوبه اما تاثیر مثبت معدل واقعا افتصاحه چطور میتونید امتحان نهایی ها رو بدون تقلب و با عدالت کامل برگزار کنید تو این همه مدارس در صورتی که از پس یه کنکور بر نمیاید و پر از تقلب میشه، من اطرافم دیدم کسایی رو که با تقلب و پارتی بازی نمره گرفتن و معدلهاشون بالا ،خدایا به داد ما برس با این مسئولین بی فکر

  • ناشناس
    2

    بقیه ی تغییرات رو قبول دارم ولی حذف زیرگروه غیر اصولی و نادرسته

  • ناشناس
    1

    نتایج آزمون دی ماه کی اعلام خواهد شد

  • سارا
    0

    آقا سر جدتون در مورد کسایی که معدل دوازدهم ندارن یه خبر درست حسابی بدین من سال ۹۱ دیپلم گرفتم و نظام قدیم بودم می خام معدل نهایی سال دوازدهم داشته باشم باید چکار کنم 🤔🤔🤔🤔

  • رویا
    0

    اینها همه کلک پوله، دانشگاه رفتن الان مصداق اون ضرب المثلی است که میگه هر چقدر پول بدی آش میخوری

  • ناشناس
    5

    اگه به خوبی اجرا بشه بسیار هم عالیه، خود حذف دروس عمومی چهارسال خیلی خوبه چقدر حفظیات تو مغز بچه‌ها بره و بعدم نه یادشون هست نه به دردشون میخوره، چرا میگید 90 درصد ناراضی هستند اتفاقا 90 درصد راضی هستند

  • ناشناس
    7

    دومرحله بودن کنکور خیلی خوبه یکی یکسال درس میخونه بعد روز کنکور به هر دلیلی روزش نیست حالا استرس.بیماری.گرفتاری و....واینکه دروس عمومی حذف شده هم بسیار فکر عاقلانه ای است چون واقعا برای خواندنش وقت زیاد میگرفت وکسی که پزشکی شرکت میکنه به دردش دروس عمومی نمیخوره .درمورد معدل دانش اموز درسخوان نمره نهایی اش خوب میشه اونی که فکر تقلب داره مطمئن باشید درصدهای کنکورش خوب نیست ونمیتونه موفقیت چندانی کسب کنه .عاقل اونی است که به فکر درس خواندن خودش باشه وبعد تر میم معدل است اگر خدای نکرده درسی نمره کم شد مجدد امتحان میدید

  • ناشناس
    8

    خیلی ازاسترس کم میکنه فکر هوشمندانه ای بوده
    تو هر تغییری اعتراض هست

  • ناشناس
    4

    من اگه کنکورمو به خاطر این حرکت ناعادلانه شما مسئولین خراب کنم و آیندم خراب بشه حلالتون نمیکنم وهمیشه نفرین میکنم
    البته الانشم خیلی نفرین پشت سرتونه چجوری اینقد راحت حق مردم رو میخورین.
    وقتی اینهمه نفر مخالفن برای چی این طرحو میزارین.
    این طرح پر از ایراده.
    فقط میتونم بگم خدا لعنت کنه باعثو بانیشو
    اگه واقن صدمه بزنه به بچهای منطقه محروم این طرح
    بدونین که هم تو این دنیا عذابشو میکشین هم اخرت

  • ناشناس
    0

    چرا کنکور را دومرحله ای کردن وقعا طلم شدید به دانش آموزان می‌شود با کلاسهای مجازی دانش آموزان خیلی ‌ضرر کردن چرا مس. لین درک نمی کنن فقط بچه‌ای پو لدار به دانشگاهای خوب میر

  • 2

    مصوبه کنکور نا عا دلانه است باید حذف شود

  • بی نام
    0

    مشکل تاثیر قطعی معدل این است که نمی توان انتظار داشت که امتحانات نهایی همه ساله از میزان سختی و آسانی یکسانی برخوردار باشند .
    به این معنی که برای نمونه نمره معدل امتحان نهایی ۱۸/۲۵ در سال ۱۴۰۵ با معدل امتحان نهایی ۱۸/۲۵ در سال ۱۴۰۷ ممکن است برابر نباشد .چون نمی توان میزان سختی و آسانی دو امتحان متفاوت را به راحتی سنجید .
    تنها عدالت در آزمون وقتی برقرار می گردد که همه در یک آزمون واحد شرکت کنند و این دلیل برگزاری آزمون سراسری کنکور در سال های قبل بوده است .
    قطعا برگزاری کنکور مشکلاتی به همراه دارد ولی روش جدید به نظر می رسد که عدالت در پذیرش دانشجو را به چالش بکشد.

  • Mina eshghii
    1

    عمومی حذف نشده تاثیرش تو نهاییه خیلی کاربدتر میشه اگه نهاییی فقط بیست و پنج صدم غلط بنویسی هزاران نفر ازتو جلو می افتن بدتر از اون فکر کردید نهایی مثل سالای دیگه دشوار نیست سوالات از صد نمره میشه و بدتر در کنکور تقلب شد سوالات نهایی لو رفت حوزه ها نمیتونن امنیت برقرار کنن بدونید فاتحه بچه های دهک پایین جامعه خوندس هیچوقت به رویاتون نمیرسید ضریب ها حذف خواهد شد پس بر اساس چی قراره بچه ها انتخاب رشته کنن دوبار کنکور درسال ترمیم معدل آخه چقدر قراره از مردم پول بکنید واقعا متاسفم که یه ۶ کلاسه بیسواد قراره با ملیونها آینده جوون بازی کنه شما بچه ها فقط فکر میکنید عمومی حذفه دوبار کنکوره خیلی عالیه اینو بدونید این مصوبه اگه ساقط نشه بچه های منطقه یک دو سطح پایین جامعه بچه هایی ک مدارس دولتی اند حتی رنگ دانشگارم نمیبینن شاهد فساد مالی و پولی در مدارس برای خرید نمره خواهیم بود در موسسه های کنکورم تخته نشده که هیچ بدترم شده حالا نهایی و ترمیم معدل درس میدن

  • ناشناس
    0

    لغو مصوبه کنکور ۱۴۰۲

  • Sn
    0

    این مصوبه باید لغو شه به ضرر همه کنکوری هاست
    با این مصوبه کنکور میشه واسه بچها پولدارا و کسایی که تقلب میکنن این مصوبه زمانی خوبه که زیر ساختش باشه..نه مثل الان که میگن ۵ماه دیگه کنکوره ولی ما پشت کنکوریا هنوز وضعیتمون مشخص نیست واقعا ظلم بزرگی به همه کنکوریاست .

  • Zra
    0

    سلام وقت بخیر
    من دیپلم تجربی دارم ولی کنکور انسانی دادم
    امسال بر اساس بحثی که برا حذف دروس عمومی و افزایش سوابق تحصیلی هست من باید دیپلم انسانی بگیرم تا بتونم بازم کنکور شرکت کنم؟ من اگه اصلا سوابق تحصیلی نخوام چطور؟ حتما باید تو گروه ازمایشی خودم کنکور بدم؟

  • ۰
    3

    بهترین مصوبه است عالیه این طرح

  • ..
    2

    چقدر خوب و عادلانه که عمومی ها و مافیای آنها حذف شد

  • مهر بانو
    0

    تا زمانی که مافیا کنکور واز اون طرف هم سهمیه بندی که رتبه های چهاروپنج رقمی رو به دو رقم وسه رقم میرسونه و بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل به یک مشت نا لایق میده و مدارس غیر انتفاعی و خصوصی با هزینه بالای ۷۰ میلیون و بیشتر در ایران وجود داره گذاشتن هر قانون وحرف در مورد کنکور پشیزی نمی ارزد وفقط مردم بخصوص دانش آموزان عادی ولایق رو نا امید کنند نتیجه ی ندارد صد رحمت به زمان ساسانی

  • ناشناس
    0

    سهمیه نباید بچه های هییت علمی داشته باشند اعصای هییت علمی از بسیاری امتیازات برخوددارن که بقیه اقشار نیستند باید جلوی این بی عدالتی گرفته بشه وسهمیه جانبازان هم برداشته بشه بچه ای مناطق چه گناهی کردن توی درس نباید هیچ سهمیه ای باشه تا افراد باهوش در بالاترین مراتب قرار گیرن

  • ناشناس
    1

    تورو خدا سوابق تحصیلی نزارید اینقدر استرسمون بیشتر نکنین ماهایی ک مجازی خوندیم و حضوری امتحان دادیم و با معدل کم قبول شدیم چیکار کنیم
    وقتی میخواید استرس از دوش دانش آموز بردارید یه مشکل بزرگ تر و استرس بیشتر به جاش نزارید
    شرمنده که اینا رو گفتم:)

  • رسول
    0

    افتضاح. با حذف دروس عمومی و زیر گروه ها عملا فشار بیشتر و رقابت سنگین‌تر یعنی شما دیگه نمیتونی از تایم یه درس واسه درس دیگه استفاده کنی یعنی باید همه درسا رو بالا بزنی در کنکور عادی اگه یه نفر در یه درس ضعیف بود میتونست با عمومی ها و دیگر درس ها اونو جبران کنه ولی الان ... با این طرح عملا فقط قشر ضعیف نمیتونن رتبه بیارن چون نمیتونن کلاس های متعدد برن کتابای مختلف بگیرن افتضاح

  • ناشناس
    0

    الان کنکور زبان دروس عمومیش حذف بشه می‌خوام بدونم چی باقی میمونه؟ کسی میشه توضیح بده برام. کنکور زبان ۴ درس عمومیه با یک دفترچه زبان اختصاصی که انگلیسی هستش و برای بقیه ی زبان ها به دلخواه هست. منی که می‌خوام زبان ژاپنی بردارم که دفترچه اختصاصی هم نداره دقیقا باید شروع به خواندن چی بکنم الان

  • پیمان
    0

    کنکور در نوبت مشکلی نیس ولی نباید عمومی ها اصلا حذف بشن چون ما رتبه هامون ۷۰ درصدش از عمومی ها بدست میاد اختصاصی کی می تونه بالای ۴۰ بزنه
    این کار رو نه تنها اسون نکردید بلکه سخترش کردید:/

    نظرات شما -
    • علی ویس
      0

      عمومی ها حذف نشن تا تو با دینی و عربی قبول بشی ما که دینی و عربی مون خوب نیست ولی راضی و زیست مون خوبه قبول نشیم؟

  • آرتمیس ا
    0

    یه سوال دارم؟کسی که ۲بار درسال کنکور بده ینی ۲تا رشته قبول شده وهرکدومو خواست میتونه بره؟

  • ناشناس
    0

    این مصوبه صددرصد ظالمانه و ناعادلانست... با این مصوبه تمام رشته های خوب میرسه به آقازاده ها و با پول و رانت و پارتی خییلی راحت و بدون زحمت رشته های خوب رو تصاحب میکنن و به ریش ملت می‌خندن... با این مصوبه و تأثیر معدل کللا عدالت دفن میشه و همه چیز میشه پول و رانت و پارتی... همه باید اعتراض کنن.. وگرنه همه نابود میشن و کللا همه باید با رشته های خوب خداحافظی کنن... با تأثیر قطعی معدل حتی اگه معدلت 20 هم بشه به ضررته... همه باید اعتراض کنن تا آقایون فکر نکنن دانش آموزها متوجه نمیشن و چیزی حالیشون نیست... با این مصوبه تأثیر معدل هر چقدر درس بخونی بی فایدست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها