نتایج کنکور اعلام شد

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

نتایج کنکور اعلام شد

آزمون ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از هشتم تیر ماه آغاز شد و فرآیند برگزاری آن به مدت ۴ روز ادامه داشت. یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در بزرگ‌ترین آزمون آزمایشی کشور برای ورود به دانشگاه‌ها با یکدیگر رقابت کردند. ۹۱۵ هزار  و ۴۱ داوطلب زن و تعداد شرکت‌کنندگان مرد کنکور ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر اعلام شده است.

بخوانید: اسامی نفرات برتر کنکور سراسری ۱۴۰۱

بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از یک میلیون و ۱۵۷ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که از این تعداد ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته می‌شوند. 

طبق اعلام مسئولان سازمان سنجش ، نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۱، اواخر شهریور ماه اعلام می‌شود. 

بخوانید: رتبه‌های ۱ تا ۱۰ کنکور کجا درس خوانده‌اند؟

در نخستین ساعات اعلام نتایج، به دلیل کثرت مراجعات داوطلبان به سایت سازمان سنجش ، عملکرد این سایت کُند شد و دسترسی به لینک بارگذاری اطلاعات داوطلب برای دیدن نتایج با مشکل رو برو شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    2

    مملکتی که هیچ چیش رو حساب و کتاب نیست و همه جا حق آقایان توسط زنان از بین برده شده توسط یه حکومت زن ذلیل و مرد ستیز در صورتیکه مرد ستون خانه است و باید آقایان دانشگاه برن ولی بدلیل رفتن سربازی مردان حق دارن یه بار کنکور بدن ولی زنان مفتخور صد بار کنکور میدن و سربازی هم نمیرن با اینکه استقامت زنا در سربازی چند برابر مردان است

  • مهدی
    0

    همه میخان پزشکی قبول شن

  • لاله
    0

    بد کسانیکه وقتی از تبعیض و نابرابری در کشور صحبت می شود ناراحت می شوند و زمین و زمان را بهم می بافند که نه هیچ تبعیضی وجود ندارد نمونه بارز ان کسانیکه در کنکور امسال رتبه یک تا سه آورده اند همه همه همه از مدارس غیر انتفاعی آقایان مانند حداد عادل و....می باشند چرا چرا چرا !!! چرا نباید از مدرسه های دولتی کسی قبول شود پایین بودن سطح آموزش بدلیل اهمیت ندادن به معلم در مدارس دولتی و...دهها مورد دیگر فقط باید گفت که به کجا می رویم امروز در جامعه قشر فقیر از بین رفته و قشر متوسط هم فقیر شده و فقط قشر مرفه و آقازاده ها مانده اند که از پول بیت المال در خارج مشغول خوشگذرانی و البته تحصیل ابکی هم هستند





اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها