سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛

هشدار قرمز بارش‌های رگباری در نیمه جنوبی کشور

سازمان هواشناسی درباره ادامه، گسترش و تشدید فعالیت رگبار‌های موسمی و همچنین وقوع رگبار و رعدوبرق در استان‌های جنوبی کشور هشدار داد.

هشدار قرمز بارش‌های رگباری در نیمه جنوبی کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز رنگ از رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید، تگرگ و صاعقه، خیزش گردوخاک شدید از شنبه تا دوشنبه (۸ تا ۱۰ مرداد ماه) در استان‌های خوزستان، یزد، فارس، سیستان و بلوچستان و برخی استان‌های دیگر خبر داد.


برای امروز در نیمه شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب یزد، فارس، بوشهر، کرمان، شمال و غرب هرمزگان و جنوب و مرکز سیستان و بلوچستان؛ رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را داریم.

همچنین فردا یکشنبه علاوه بر این مناطق، در نیمه جنوبی خوزستان هم این شرایط را خواهیم داشت.

روز دوشنبه شدت ناپایداری‌ها در مرکز سیستان و بلوچستان کم می‌شود، اما در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و غرب و مرکز کرمان؛ رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را پیش بینی می‌کنیم.

رگبار‌های موسمی کماکان در جنوب شرق و غرب کشورمان تا اواخر روز دوشنبه ادامه دارد و شدت این بارش‌ها در حد هشدار قرمز است و ضروری است هموطنانمان در این مناطق تمهیدات لازم را داشته باشند.

در این شرایط جوی خطر وقوع سیلاب، طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی گسترده، اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی؛ به همه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خسارت احتمالی آماده باش داده است و اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها را توصیه می‌کند.

هشدار هواشناسی - سطح نارنجی شماره ۶۲ شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ سازمان مرکزی/

هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در ۱۵ استان کشور

سازمان هواشناسی درباره تداوم و گسترش رگبار‌های موسمی و همچنین فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید، تگرگ و خیزش گردوخاک از شنبه تا سه شنبه (۸ تا ۱۱ مرداد ماه) در ۱۵ استان کشور خبر داد.

برای امروز در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه غربی اصفهان، هرمزگان، نیمه شرقی لرستان، گلستان، غرب یزد، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، جنوب خوزستان، دامنه و ارتفاعات مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان؛ رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

روز سه شنبه شدت ناپایداری‌ها در نیمه غربی اصفهان و دامنه و ارتفاعات مازندران کم می‌شود، اما در دامنه و ارتفاعات تهران رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را پیش‌بینی می‌کنیم.

رگبار‌های موسمی کماکان در برخی استان‌های کشورمان تا سه شنبه ادامه دارد و شدت این بارش‌ها در حد هشدار نارنجی است و ضروری است هموطنانمان در این مناطق تمهیدات لازم را داشته باشند.

در این شرایط جوی خطر آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها، خسارت بر اثر باد شدید و کاهش شعاع دید دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی؛ به همه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خسارت احتمالی آماده باش داده است و اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، عدم صعود به ارتفاعات و عدم پرواز با هواپیما‌های سبک را توصیه می‌کند.

هشدار هواشناسی - سطح زرد شماره ۸۰ شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ سازمان مرکزی/

هشدار زرد هواشناسی نسبت به رشد ابر‌های همرفتی همراه با بارندگی

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی گسترش رگبار‌های موسمی درطی روز‌های شنبه تا چهارشنبه، درباره باران، وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق در مناطق مختلف کشور هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از رشد ابر‌های همرفتی همراه با بارش‌های شدید از شنبه تا چهارشنبه (۸ تا ۱۲ مرداد ماه) در ۱۸ استان‌کشور خبر داد.

برای امروز در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، همدان، لرستان، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، تهران، قم، قزوین، زنجان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان؛ رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

همچنین برای چهارشنبه در خراسان شمالی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، دامنه و ارتفاعات تهران، البرز و سمنان این شرایط را خواهیم داشت.

رگبار‌های موسمی کماکان در برخی استان‌های کشورمان تا پایان هفته ادامه دارد و شدت این بارش‌ها در حد هشدار زرد است و ضروری است هموطنانمان در این مناطق تمهیدات لازم را داشته باشند.

این مخاطره جوی احتمال صاعقه و آب گرفتگی معابر، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال تاخیر در پرواز را به دنبال دارد.

به توصیه سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی؛ احتیاط در صعود به ارتفاعات، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها و عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره در دستور کار قرار گیرد.

منبع: نورنیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    دیگه خیلی دیره احمدی. و سرکرده و و و

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها