رواج ازدواج سفید در خواستگاری های اینترنتی

یک روان‌شناس، ازدواج سفید یا روابط غیرمسئولانه را ازدواج سیاه قلمداد می‌کند.

رواج ازدواج سفید در خواستگاری های اینترنتی

یک مشاور خانواده معتقد است: «اگرچه فضای مجازی و گروه‌های مختلف در قالب کانال‌های گسترده با این نگاه و رویکرد شکل گرفته‌اند که به خانواده‌ها اطلاعات و آگاهی داده و از آنها محافظت کنند اما در مجموع فضای مجازی محیطی مناسب و مساعد برای دوست‌یابی، ازدواج و مسائل مهم زندگی نیست و ظرفیت فرهنگی- آموزشی استفاده از آن در جامعه ایجاد نشده ‌است. انجام ازدواج سفید یکی دیگر از اهدافی است که این روزها جوانان از آن استقبال و آن را اقدامی عادی ارزیابی می‌کنند، چنانچه در کانال‌های همسریابی نیز تقاضا برای این ازدواج بسیار زیاد است».

 

این روان‌شناس، ازدواج سفید یا روابط غیرمسئولانه را ازدواج سیاه قلمداد می‌کند؛ «وقتی دو نفر متعهدانه، مسئولانه همراه با احترام به ارزش‌های والای خانواده، وارد چرخه و مقدمات ازدواج می‌شوند، تلاش می‌کنند مطابق با چارچوب‌ها و عاقلانه رفتار کنند، از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند و حمایت خانواده را داشته باشند، اما اگر در ازدواج سفید با مشکلی روبه‌رو شوند امکان حمایت قانونی و دینی از آنها وجود ندارد. افراد در این ‌رابطه می‌توانند به ‌راحتی از یکدیگر جدا شوند ضمن آنکه آسیب‌های ناشی از این رابطه بسیار عمیق خواهد بود؛ چراکه افراد به‌هرحال از نظر حسی- عاطفی نسبت ‌به یکدیگر علاقه‌مندی، وابستگی و دل‌بستگی پیدا کرده‌اند و شکست این رابطه ناراحتی، نگرانی و مشکلات روحی و ‌روانی شدیدی ایجاد خواهد کرد.

به‌ همین دلیل توصیه می‌کنیم که دختر و پسر هر دو با هوشمندی و منطق و آگاهی وارد رابطه شوند. چارچوب‌های زناشویی در همه‌جای دنیا تأیید شده‌ است؛ چراکه در آن یک رفتار مسئولانه تحت حمایت و پشتیبانی عرف و قوانین جامعه شکل می‌گیرد و خروجی آن رفتار در جامعه مورد تحسین و تشویق واقع می‌شود؛ اما در ازدواج سفید آسیب‌هایی از نظر حسی و روانی وارد می‌شود که آینده فرد را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. این فرد با برقراری ارتباط با فرد دیگری یا ازدواج، همیشه با ترس و دلهره، بی‌اعتمادی و نگرانی عمیق روبه‌رو بوده و به آینده، شعور، جایگاه، باور، ارزش‌ها و نگرش‌های فرد آسیب‌های فراوانی وارد می‌شود».

منبع: شرق
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • صادق
    3

    چرا طفره میرید؟ ازدواج سفید چه فرقی با صیغه داره؟؟
    جوونا ازدواج نمیکنن چون شما پدرشونو در اوردید، قانون ازدواج و مهره هم که داد پسرها رو در اورده.

    نظرات شما -
    • افسانه
      5

      فرق داره
      رابطه دختر و پسر کاملا آزاد هستش و این دختر هستش که بیشترین ضربه رو میخورد از این ازدواج به ظاهر سفید
      اگر راست میگی خواهرتو اول به این کار دعوت کن

  • ناشناس
    0

    این روانشناس چرت و پرت تلاوت کرده . اصلا اینطوری نیست .

  • از طرف شیرازیهای اصیل
    4

    صیغه یا ازدواج سفید هیچ فرقی نداره.
    هرگز ازدواج دائم نکنید و مثل ما برید خوش باشید. زنده باد جوانی و . . .

  • هفت لنگ بختیاری
    2

    واسه منم دوست دختر پیدا کنید

  • محمد
    1

    با این وضع اقتصادی ازدواج سفید خیلی هم خوبه.
    هر کسی خرج خودشو میده، نیاز جنسی همدیگه رو هم بر طرف میکنن. الکی بچه ی اضافی تولید نمیشه. در صورتی هم که خودشون صلاح بدونن که برای همدیگه مناسب هستن ازدواج رسمی میکنن

  • ناشناس
    0

    با این اوضاع مملکت و در بهترین حالت ممکن که غیرممکن هست ولی فرض کنیم ممکن هم بشه، که تحریم ها همه برداشته بشه و دولت جمهوری اسلامی مثل دولت ژاپن و سوییس هم کار کنند که مشکلات خیلی زود حل بشه، بازهم در اینصورت حداقل بالای 10 سال وقت لازمه که کشور به حالت عادی برگرده و اقتصاد سالم بشه. پس اگر غیر ممکن ها هم ممکن بشه، بازهم پیری جمعیت ایران و نابودی کشور رو نمیشه جلوش رو گرفت.
    پس خیلی زور نزنید.بدجوری افتادیم تو سراشیبی!!!

  • ناشناس
    2

    فقط بازار آزاد و بس

  • ناشناس
    0

    خدا لعنتتان کنه این بلا رو به سر جوانان آوردید گدا زاده ها ی از خدا بی‌خبر یه فاحشه خانه تو مشهد درست کردید خدا لعنتتان کنه خدا زودتر فلج کنن

  • ناشناس
    4

    لطفا همه چیز را به دین وصل نکن،ازدواج یک نوع عقد و قرارداد است که با رضایت طرفین ایجاد میشه،وقتی دونفر توافق می کنند که زیر یک سقف زندگی کنند یعنی موضوع را قبول و رضایت دارند،و عقد کامل است،در تمام دنیا هم رواج داره،اگه فرزندی هم بوجود بیاید مال ای دونفر است واز تمام حقوق انسانی برخوردار است.پس مثل عهده حجر و قاجار فکر نکنید،دنیا پیشرفت کرده ،افکار و باورها هم باید پیشرفت کنند.

  • ن
    0

    لعنت به کسانی که مردم را به فقر و بدبختی کشاندند و زمینه ازدواج جوانان را با گرانی و تورم از بین بردند

  • ناشناس
    0

    لعنت برازدواج کاش هیچ ازدواجی انجام نمی شد که انسانی به دنیابیاید وتا آخرعمرش بردگی کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها