دومین مورد آبله میمون در هند تایید شد

مورد دوم آبله میمون در هند پس از بروز علائم بیماری در بیمارستان بستری شد.

دومین مورد آبله میمون در هند تایید شد

تیرووانانتاپورام، یک مقام وزارت بهداشت اتحادیه گفت: آزمایش یک مرد ۳۱ ساله از کانور در کرالا روز دوشنبه برای آبله میمون مثبت شد و این دومین مورد تایید شده این بیماری در هند است. بیمار در ۱۳ ژوئیه در فرودگاه Mangalore در ساحلی Karnataka از دبی فرود آمده بود. او پس از بروز علائم بیماری در بیمارستان بستری شد. 

به گفته این مقام، نمونه‌های او به موسسه ملی ویروس شناسی پونا فرستاده شد و آزمایش آن‌ها مثبت شد.

پس از شناسایی اولین مورد تایید شده آبله میمون در روز پنجشنبه، وزارت بهداشت اتحادیه هفته گذشته یک تیم پزشکی سطح بالا را به کرالا اعزام کرد تا به مقامات بهداشتی ایالتی در انجام اقدامات بهداشتی عمومی کمک کند.
با توجه به گزارش تایید یک مورد بیماری آبله میمون در منطقه کولام در کرالا، وزارت بهداشت تصمیم گرفته است که یک تیم مرکزی را برای حمایت از دولت ایالتی کرالا در بررسی شیوع بیماری و اقدامات لازم برای سلامت عمومی به کار گیرد.

به گفته مقامات، این تیم باید از نزدیک با ادارات بهداشت ایالتی همکاری کند و وضعیت موجود را بررسی کند و مداخلات بهداشت عمومی لازم را توصیه کند.

وزارت بهداشت هند پیشتر اعلام کرده بود که دولت هند با نظارت دقیق بر وضعیت و هماهنگی با ایالت‌ها در صورت بروز چنین احتمالی، اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام می‌دهد. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، آبله میمون یک بیماری مشترک بین انسان و دام (ویروسی که از حیوانات به انسان منتقل می‌شود) است، با علائمی مشابه علائمی که در گذشته در بیماران مبتلا به آبله دیده شده بود، اگرچه از نظر بالینی شدت آن کمتر است.

با ریشه کن کردن آبله در سال ۱۹۸۰ و متعاقباً توقف واکسیناسیون آبله، آبله میمون به عنوان مهم‌ترین ویروس ارتوپاکس برای سلامت عمومی مطرح شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها