چگونه از تب کریمه کنگو پیشگیری کنیم؟

تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که می‌تواند به انسان منتقل و گاهی باعث مرگ بیمار شود.

چگونه از تب کریمه کنگو پیشگیری کنیم؟

تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که در حیوانات اهلی علامت خاص ندارد، اما می‌تواند به انسان منتقل و گاهی باعث مرگ بیمار شود.

راه های انتقال بیماری تب کریمه کنگو:

این بیماری یا از طریق کنه و یا از طریق کشتار در فضایی خارج از کشتارگاه به انسان منتقل می‌شود. در صورت انتشار با کنه با کوچکترین گزشی، این خون آلوده از کنه به انسان منتقل می‌شود؛ به این ترتیب کسانی که در دامداری و فضایی که مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

راه‌های پیشگیری از تب کریمه کنگو:

 یکی از راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری قرار دادن گوشت به مدت ۲۴ ساعت و اجزای داخلی دام تا ۷۲ساعت در فضای سرد فریزر است که اثرات آن به خودی خود و بر اثر فعل و انفعالات از بین خواهد رفت. مصرف کنندگان برای خرید دام و ذبح شرعی از مراکز در نظر گرفته شده اقدام کنند.

راه‌های انتقال بیماری تب کریمه کنگو:

تب کریمه کنگو با علائم تب، سردرد شدید، درد عضلانی و استخوانی، حالت تهوع، اسهال و استفراغ بروز می‌کند.

 بیماران غافل از خطر جدی، آن را با بیماری‌های دیگر اشتباه می‌گیرند. خونریزی در دهان، لثه، دستگاه تناسلی و وجود خون در ادرار نشان دهنده ابتلا به بیماری است که متاسفانه بعد از علائم اولیه در بیمار، مشهود می‌شود.

مردم از مصرف گوشت‌های گرم صرف نظر کنند

 با توجه به شرایط ایجاد شده در کشور مبنی بر انتشار بیماری تب کریمه کنگو در شهر‌های مختلفی همچون اصفهان، ایرانشهر و سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه می‌شود از مصرف گوشت‌های گرم جیگر و کلیه‌های گوسفندان جداً خودداری کنند. تمامی محصولات گوشتی مربوط به دام را از کشتارگاه‌ها و قصابی‌های مجوز دار تهیه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها