اتحادیه اروپا ممنوعیت فروش محصولات طعم‌‌دار «تنباکوی گرم شده» را پیشنهاد کرد

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه با ارائه طرحی ممنوعیت فروش محصولات طعم‌دار «تنباکوی گرم‌‌شده» را در بیست و هست کشور عضو اتحادیه پیشنهاد کرد.

اتحادیه اروپا ممنوعیت فروش محصولات طعم‌‌دار «تنباکوی گرم شده» را پیشنهاد کرد

این پیشنهاد که هنوز ماهیت قانونی و اجرایی به خود نگرفته، به منظور جلوگیری از گسترش مصرف سیگارهای الکترونیکی و استعمال رو به ازدیاد بخار به ویژه در بین جوانان، مطرح شده است.

هدف کلی پیشنهاد دهندگان وضع قوانینی سخت‌گیرانه‌تر برای ترغیب شهروندان اروپایی به ممانعت از استعمال دخانیات از جمله سیگارهای الکترونیکی عنوان شده است.

استلا کریاکیدس، کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا در این خصوص می‌گوید: «از هر ده مورد ابتلا به سرطان ریه دست کم ۹ مورد ناشی از مصرف دخانیات است؛ ما می‌خواهیم استعمال دخانیات را تا حد امکان غیرجذاب کنیم تا بدین ترتیب ضمن تلاش برای حفاظت از سلامت شهروندان، جان مردم را در برابر تبعات این عادت پرخطر نجات دهیم.»

وی سپس افزود: «برای دستیابی به این هدف، اتخاذ تدابیری قوی‌تر به منظور کاهش مصرف دخانیات، (...) و همگام شدن با پیشرفت‌ها برای مقابله با موج بی‌امان ورود محصولات جدید به بازار که به ویژه برای محافظت از جوانان مهم است، ضروری به نظر می‌رسد.

این پیشنهاد قرار است به زودی توسط شورای اتحادیه اروپا و نیز پارلمان اروپا، مهم‌ترین نهاد قانون‌گذار در تشکیلات اروپایی مورد بررسی قرار گیرد.

فروش «محصولات دخانیات» پیش‌تر در سال ۲۰۱۴ محور یک دستورالعمل اروپایی قرار گرفت که چارچوبی قانونی را در این زمینه در قلمرو اتحادیه تعیین می کرد.

این در حالیست که تحولات یاد شده در بازار این محصولات از سال ۲۰۱۴ به این سو این امکان را به کمیسیون اروپا می‌دهد که چارچوب قانونی تعیین شده را دستخوش تغییر و اصلاحات مورد نیاز کند.

کمیسیون اروپا به عنوان نهاد اجرایی اتحادیه روز چهارشنبه همچنین این موضوع را مورد تاکید قرار داد که فروش محصولات «تنباکو گرم شده» در دست کم پنج کشور اتحادیه اروپا بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته و این خود حداقل تحول مورد نیاز برای تشدید قوانین است.

به گزارش کمیسیون اروپا، فروش این نوع محصول که به جهت گرم کردن ورقه تبناکو به جای مایع با سیگار الکترونیکی متفاوت است طی سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ در چندین کشور عضو از جمله فرانسه، پرتغال و هلند افزایش یافته است.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها