بررسی تاثیر واکسن سینوفارم روی برخی از زیرسویه‌های اُمیکرون

مطالعه انجام شده در چین نشان داد: برخی از زیرسویه‌های اُمیکرون می‌توانند از آنتی بادی‌های ناشی از واکسن سینوفارم در امان بمانند.

بررسی تاثیر واکسن سینوفارم روی برخی از زیرسویه‌های اُمیکرون

نتایج یک بررسی نشان می دهد که آنتی بادی‌های خنثی کننده در برابر برخی از زیرسویه های اُمیکرون تا حدود زیادی پس از تزریق دو دُز واکسن سینوفارم قابل تشخیص نیستند و تزریق دُز یادآور تاحدودی می تواند در بازیابی آنها نقش داشته باشد.

این مطالعه در حالی انجام شده که چین که تنها واکسن‌های کووید-۱۹ ساخت این کشور از جمله واکسن سینوفارم را تایید کرده است، تلاش می کند تا نرخ واکسیناسیون را بهبود بخشد و سیاست کووید صفر را با هدف ریشه‌کن کردن شیوع بیماری حفظ کند.

واکسن، BBIBP-CorV، یکی از دو واکسن کووید سینوفارم است که برای استفاده در چین تایید شده و همچنین واکسن اصلی است که این شرکت دولتی صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، متخصصان اعلام کردند: در میان ۲۵ فردی که دو دُز واکسن BBIBP-CorV دریافت کردند، تاثیر خنثی کننده در برابر انواع زیر سویه ها مانند BA.۲.۱۲.۱ و BA.۴/BA.۵  قابل تشخیص نبود یا در حداقل میزان ممکن بود. اثر خنثی ‌کردن این زیرسویه ها تنها در ۲۴ تا ۴۸ درصد از افرادی که دُز یادآور BBIBP-CorV را پس از دو دُز نخست دریافت کردند، مشاهده شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها