«کیجا»، ماده پلنگ ارم تلف شد

یک دامپزشک از تلف شدن «کیجا» ماده پلنگ ارم در اثر ابتلا به عفونت شدید خبر داد.

«کیجا»، ماده پلنگ ارم تلف شد

علیرضا شهرداری از تلف شدن «کیجا» ماده پلنگ پارک ارم خبر داد و گفت: این پلنگ به دلیل عفونت طولانی مدت که حتی به کانال‌های نخاعی و ستون فقراتش نیز نفوذ کرده بود تلف شده است.

وی افزود: وقتی عفونت شدید می‌شود و کل بدن را درگیر می‌کند، یعنی در طولانی مدت به کل مدت نفوذ یافته است و دامپزشک این باغ وحش باید پاسخگوی علت این اتفاق باشد.

بنابر گفته این دامپزشک «کیجا» دو روز پیش تلف شده و روز گذشته کالبدگشایی شده است.

کیجا در سال‌های گذشته در تله شکارچیان در استان گلستان یک دست خود را از دست داده بود و برای مداوا ابتدا به کلینیک حیات وحش پردیسان و پس از طی طول درمان به باغ وحش ارم منتقل شد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    2

    توروخدامرگ یک حیوان ارزش رسانہ ای شدن دارد داردبخاطرعفونت

  • ناشناس
    1

    دامپزشکهای مربوطه فقط حقوق یا مفت میگیرند که متوجه عفونت طولانی مدت نشده اند ؟

  • ناشناس
    0

    بابا این همه حیوان داره توی اون باغ وحش میمیره واقعا مشکل حیوان ها نیستند مدیر باغ وحش را عوض کنید . اصلا مدرکش میدونید چیه !!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    علیرضا شهرداری و دوستش معماریان در این رابطه کارنامه سیاهی داردند
    می توانید به سوابق او مراجعه کنید
    مثلا ماده پلنگ قبلی باغ وحش ارم را هم همین شعر گفتن او که عفونت کرده و امید به درمانش نیست رها کرده بود بمیرد که با ورود انجیو های طبیعت، دوست داران طبیعت کار مداوا را در دست گرفتند و حوان کاملا مداوا شد. اما بعد از مدتی که به باغ وحش برگرداندنش معماریان زحمت کشتنش را کشید، سزارین مادر پیروز زودتر از موعد و تلف شدن توله یوزها، مرگ ببر سفید باغ وحش به علت جفت اندازی غیر اصولی با ببر نر، بیهوشی های عیر اصولی حیوانات و تلف شدن زبون بسته ها وووو تنها گوشه ای از پرونده ی آفای مثلا دکتره
    نمی دانم چرا انقدر در سازمان محیط زیست نفوذ داره
    اما این را می دانم دشمن روی ذخایر محیت زیستی ما هم داره کار می کند
    امیدوارم این گمان من درست نباشد، که او هم مانند هنکاران قدیمیش که متهم به جاسوسی برای موساد بودند، و بعضی شان ذخایر ژنتیکی را از کشور خارج می کردند مانند اسپرم مرحوم کوشکی و... که بعد خیانت های فراوان به دام افتادند، مامور به قتل حیات وحش ایران عزیزمان نباشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها