یک مقام مسئول در وزارت بهداشت بیان کرد:

فصل گرم بستری مناسب برای فعالیت ویروس های با علائم گوارشی

سرپرست اداره بیماری های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: برای پیشگیری از بروز مشکلات گوارشی قبل از مصرف میوه و سبزی باید به طور کامل آن ها را شست و ضدعفونی کرد.

فصل گرم بستری مناسب برای فعالیت ویروس های با علائم گوارشی

مریم مسعودی فر گفت: به طور کلی در فصل گرم سال بیماری های منتقله از و آب و غذا و مشکلات ناشی از آن افزایش پیدا می کند.

به گفته وی فعالیت برخی از میکروب و ویروس ها مانند روتا ویروس در یک شرایط آب و هوایی باعث بروز علائم گوارشی می شود. برخی از عفونت ها، انگل ها و میکرو ارگانیسم ها باعث بروز علائم گوارشی در بدن افراد می شوند.

او گفت: مصرف آب و غذای آلوده سبب بروز مشکلات گوارشی با علائم اسهال و استفراغ در بین افراد مبتلا خواهد شد. هنگامی که فرد آلوده تماس با سطوح داشته باشد و دیگر افراد با این سطح تماس داشته و دست های خود را با آب و صابون یا مواد ضد عفونی کننده دست شست وشو ندهند؛ زمان مصرف غذا با همان دست ویروس به بدن منتقل می شود و به بروز مشکلات گوارشی منجر خواهد شد.

مسعودی فر اعلام کرد که افراد باید برای پیشگیری از بروز مشکلات گوارشی قبل از مصرف میوه و سبزی به طور کامل آن ها را شست وشو دهند و ضدعفونی کنند تا میکروب و ویروس وارد بدن نشود.

او گفت: بر اثر بروز مشکلات گوارشی مانند اسهال و تهوع، بدن آب الکترولیت زیادی را از دست می دهد. به همین دلیل خوردن محلول خوراکی ORS توصیه می شود و در صورت عدم دسترسی به این محلول مصرف مایعاتی مانند چای، آب، دوغ و آب میوه خانگی موثر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها