کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در کوهرنگ/ ویدئو

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری از کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در حاشیه زردکوه در کوهرنگ خبر داد .

کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در کوهرنگ/ ویدئو

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: تصاویری از پیدا شدن لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در شهرستان کوهرنگ در فضای مجازی منتشر شد که بلافاصله نیرو‌های یگان حفاظت محیط‌زیست برای بررسی موضوع به منطقه اعزام شدند.

احمدی با بیان اینکه لاشه پیدا شده متعلق به یک خرس نابالغ است، افزود: با توجه به اینکه یک یا ۲ روز از مرگ حیوان گذشته است و حیوانات درنده هم در منطقه وجود دارد، هنوز نمی‌توان عامل مشخصی را به عنوان علت مرگ این خرس اعلام کرد.

احمدی افزود: بررسی‌ها برای یافتن علت اصلی مرگ این قلاده خرس قهوه‌ای با همکاری اداره کل دامپزشکی استان در حال انجام است و  مواردی همچون تیراندازی، تصادف جاده‌ای و یا عامل طبیعی می‌تواند عامل مرگ باشد.  

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت تایید دخالت عامل انسانی در مرگ این قلاده خرس قهوه‌ای، موضوع از طریق یگان حفاظت و مراجع مربوطه پیگیری خواهد شد تا با عاملان برخورد شود.  

احمدی تداوم خشکسالی‌ها را یکی از موارد مهم در افزایش تعارض خرس قهوه‌ای در چهارمحال و بختیاری بیان کرد و گفت: اجرای طرح‌های جنگل‌کاری و تغییر کاربری زمین‌ها برای ایجاد باغ و مزرعه در محدوده زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای، جزیره‌ای شدن زیستگاه‌ها در اثر اجرای طرح‌های راه‌سازی و دیگر عملیات عمرانی، برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی در مراتع و مناطق جنگلی و چرای دام در فصل غیرمجاز را از دیگر عوامل اثرگذار در تشدید تعارض با این گونه در استان است.

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری افزود: تلاش می‌شود با ارائه آموزش‌های لازم به جوامع محلی و جذب همکاری دیگر دستگاه‌ها، موضوع تعارض با خرس قهوه‌ای به شیوه‌ای صحیح مدیریت شود.

حجم ویدیو: 15.01M | مدت زمان ویدیو: 00:03:32 | دانلود ویدیو
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها