مردم با گران شدن دارو چه کنند؟ / بیمه پشت مردم را خالی کرد

چهارم اردیبهشت، افزایش تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در هیات دولت به تصویب رسید. گفته می‌شود به دنبال این افزایش تعرفه، حق بیمه بیمه‌های درمانی نیز افزایش خواهند یافت اما سوال مهم این است که پوشش بیمه‌ها نسبت به افزایش هزینه‌های مردم کافی خواهد بود یا خیر؟

مردم با گران شدن دارو چه کنند؟ / بیمه پشت مردم را خالی کرد

روز یکشنبه، وزیر بهداشت از افزایش ۱۹.۵درصدی تعرفه خدمات درمانی در بخش دولتی و افزایش ۲۴درصدی تعرفه این خدمات در بخش خصوصی خبر داد. این در حالی است که گفته می‌شود میزان پرداخت مستقیم از جیب مردم در بخش سلامت به بیش از ۴۰درصد رسیده است. با توجه به افزایش هزینه‎‌های درمان و کاهش قدرت خرید مردم در سال‌های اخیر، اکنون نقش بیمه‌های درمانی پررنگ‌تر شده است. سنگین بودن هزینه‌های درمان، مردم را بیشتر به فقر نزدیک کرده و در مواردی برخی افراد را از ادامه و یا پیگیری روند درمان خود پشیمان می‌کند که این اتفاق می‌تواند آثار جبران‌ناپذیر زیادی به جامعه تحمیل کند.

حق بیمه بیمه‌های درمانی افزایش خواهد یافت

مسعود پهلوانی، کارشناس صنعت بیمه ضمن اشاره به اینکه بار افزایش قابل توجه هزینه‌های درمانی در سال 1401 بر دوش مردم و شرکت‌های بیمه خواهد بود، گفت: شرکت‌های بیمه معمولا تلاش می‌کنند حق بیمه‌های بیمه‌های درمان را که به صورت گروهی و انفرادی ارائه می‌شود، خیلی گران نکنند که امکان خرید این پوشش برای مردم میسر شود.

این کارشناس صنعت بیمه ادامه داد: اما الان با توجه به افزایش این هزینه‌ها شرکت‌های بیمه نیز مجبورند به گونه‌ای حق بیمه‌های خود را افزایش دهند که بتوانند این هزینه‌ها را جبران کنند.

وی افزود: چون شرکت‌های بیمه با برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد هستند و در آن براساس تعرفه وزارت بهداشت و درمان و یا یک تعرفه مورد نظر خودشان به توافق می‌رسند و باید به آن عمل کنند.

پهلوانی در پایان با تاکید بر افزایش هزینه های بیمه در صورت رشد قیمت خدمات درمان، خاطرنشان کرد: وقتی این تعرفه افزایش می‌یابد یعنی بار هزینه‌ای تحمیلی به شرکت بیمه افزایش پیدا می‌کند و به تبع آن برای جلوگیری از ضرر بیش از حد آن‌ها مجبورند حق بیمه‌های درمان خود را افزایش دهند و این حق بیمه امسال به نسبت زیادی افزایش پیدا خواهد کرد که باید ببینیم چه آثاری در پی خواهد داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    با گران شدن میوه در غزه چه کنیم ؟

  • م
    0

    تجهیزات پزشکی قیمتش چند برابر شده

  • ناشناس
    0

    بهتر است بگوئیم دولت با پیشنهاد حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کمر مردم را شکست!!! افزایش افسار گسیخته قیمت صرفاً مختص به دارو و تجهیزات پزشکی نیست بلکه متأسفانه کالاهای اساسی دیگری را نیز در بر گرفته است!

  • مریض
    0

    هنوز آقای رییسی باورش نشده که با گذاشتن فردی در رأس برنامه و بودجه که مخالف سر سخت ارز ترجیحی برای کالاهای ضرروی مردم است باعث شده همه چیز حتی داروی بیماران هم گران شود وضعی که خودتان در داخل کشور بوجود آورده اید از تحریم های آمریکا هزار بار بدتر شده است آقای کاظمی برنامه و بودجه می گوید البته آقای رییسی هم موافق او هست که ما می خواهیم جلوی فساد را بگیریم چگونه شما یک سوراخ را می بندید و ده سوراخ دیگر یارانه ای برای فساد را باز می کنید یارانه بنزین یارانه نان یارانه .....آقای رییس جمهور بزرگترین اشتباه سیاسی و اقتصادی شما که به حرف های اقتصاد دانان گوش ندادید و ارز ترجیحی ارزاق عمومی مردم برداشتید مگر وزرای شما نمی گویند ما درآمدمان دو برابر شده پس چرا باید این اوضاع و احوال اقتصادی مردم باشد از طرفی بازی که آمریکا در مذاکرات با ایران شروع کرده منتظر آثار ان با لحظه ای گران شدن ارزاق عمومی مردم در نارضایتی اجتماعی نشسته است که باید چاره ای اندیشیده شود ما هم ضربات کاری خود را در یک جایی شروع کنیم تا بفهمد که تحریم های ایران باعث شده رفتار ایران بسمت تلافی رفته است در این بین بدبخت بازنشستگان هستند که تصمیم گیران وضع زندگی آنها منتظر مرگ زود رس آنها می باشند با افزایش و بیماریهای ناراحتی اجتماعی ناشی از اوضاع و احوال نابسامان زندگی و گرانی همه چیز خصوصا دارو آن اتفاق زودتر پیش بینی می شود بعضی از آقایان می گویند که ما ارز ترجیحی را حذف نکرده ایم درست نمی گویند ارز ترجیحی در بودجه یک شبه تنظیم شده در کشور برداشته یا حذف شده که آثار ان در جامعه نمایان است

  • ناشناس
    0

    هیچی خود کرده رو تدبیر نیست گلی میریزیم روی سرمان اتفاقا این خوبه مردن بهتره از اینه که پر پر شدن بچه هامون ببینیم که بیکار وزن وزندگی ندارن تعداد جمعیت هم کم میشه از پیر وجوان میمیرن راحت

  • محمد
    0

    دارو.روغن.ماکارونی و مواد شوینده بشدت دارد تولید می شود و جایی احتکار می شود تا گرانتر به مردم مظلوم و استثمار شده ایران ، در سایه بی کفایتی دستگاههای نظارتی و یا تبانی شده، فروخته بشه.

  • داد
    0

    در ولایت اسلامی بیمه به مفهوم واقعی وجود ندارد و یک دکان است برای اشتغال و کاسبی چند نفر و با طرح جدید ولی ناقص نسخه های الکترونیک و عدم همکاری پزشکان بدلیل نداشتن تبحر و بخصوص نگذاشتن وقت کافی برای نوشتن نسخه الکترونیکی مردم مجبور هستند در داروخانه ها و بیمارستانها هزینه ها خودشان تقبل کنند و یک نکته در کشور های کفر و الحاد از نظر مسئولین این ولایت مانند کانادا
    شهر وندان آن بدون پرداختن هیچ هزینه ای برای بیمه تمام خدمات پزشکی بجز دندان پزشکی و تهیه دارو مجانی است

  • ناشناس
    0

    بدترازاون وجود موادبسیارخطرناک فلاکا یا نمک حمام درشهرهای بزرگ است که انسان را درچنددقیقه تبدیل به زامبی ها ی خونخوار می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها