این همه درس خواندیم، آخرش چه شد؟

در حالی که در کشورهایی مانند ژاپن در مدارس دانش‌آموزان علاوه بر محتوای کتاب‌ها، مهارت هایی نظیر کار گروهی و آداب رفتاری را نیز فرا می‌گیرند، در ایران تنها در یکی از پایه‌های تحصیلی ۱۷۰۰ صفحه کتاب درسی تدریس می‌‌شود.

 این همه درس خواندیم، آخرش چه شد؟

سیستم آموزشی در ایران، تنها از دانش‌آموزان می‌خواهد طوطی‌وار دروس مختلف را حفظ کنند و قرار نیست در آن استعدادی کشف شود.

این موضوع سبب شده است نسلی در این سیستم آموزشی تربیت شود که فقط حفظ می‌کند اما یاد نمی گیرد! 

گزارش محیا جعفری را ببینید.

حجم ویدیو: 8.58M | مدت زمان ویدیو: 00:03:09 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • علی
    0

    در ایران به آزمایشگاه و کارگاه و طبیعت توجهی نمی شود سیستم آموزشی ایران علم محور نیست تمامی دروس تا سطح لیسانس باید شهودی تدریس شود در مقطع ارشد و دکتری به نظریه پردازی و مفاهیم انزاعی پرداخته می شود وقتی یک دیپلم ادبیات و علوم انسانی نمی تواند یک درخواست ساده برای یک اداره بنویسد نمایانگر غیرکاربردی بودن علوم در ایران است. فیزیک و شیمی و زیست شناسی باید در آزمایشگاه ، جغرافی و زمین شناسی باید در طبیعت و دروس فنی و هندسه باید در کارگاه آموزش داده شوند در این صورت استعداد بچه های ما شکوفا خواهد شد و می توانند دست به ابتکار و نوع آوری بزنند اما چنین نیست.

  • دختر خوشگل
    1

    هیچی پشت کنکور موندم

  • ناشناس
    0

    دقیقا همین طوره ازمون میخان این درسو حتما باید خوب حفظ کنی و یاد بگیری یا تهدیدمون میکنن به اینکه اگه این درسو خوب حفظ نکنی این درس توی کنکور میاد و تو به مشکل بر میخوری همش بلدید بچه هارو با اسمی به نام کنکور استرسی و مریض کنید که ته تهش هم هیچی نیست اونوقت میگید چرا ایران یه کشور عصبی هستش خب دلیلش همیناس😑😐

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها