آسمان غبارآلود غرب و مرکز کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد نسبتا شدید در استان‌های تهران و البرز، وجود غبار در آسمان مناطق مرکزی، غرب و جنوب غرب کشور خبر داد.

آسمان غبارآلود غرب و مرکز کشور

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(۲۲ فروردین) در شمال خراسان رضوی و برخی مناطق آذربایجان‌های شرقی و غربی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز واقع در استان‌های البرز و تهران وزش باد نسبتا شدید و در غرب، جنوب غرب و برخی مناطق مرکزی کشور آسمان غبار آلود پیش‌بینی‌ می‌شود.

وی افزود: سه شنبه و چهارشنبه(۲۳ و۲۴ فروردین) در ارتفاعات و مناطقی از زاگرس مرکزی و جنوبی واقع در غرب و جنوب غرب کشور و ارتفاعات و برخی نقاط  دامنه‌های البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد. سه شنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی و افزایش موقتی دما بین ۸ تا ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: پنجشنبه (۲۵ فروردین) در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت و جمعه (۲۶ فروردین) دردامنه و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال آذربایجان شرقی، برخی مناطق آذربایجان غربی، قم، دامنه‌های زاگرس و سواحل شرقی دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان سه شنبه و چهارشنبه، در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. در ضمن افزایش وزش باد روی کشور عراق سبب خیزش گردوخاک و انتقال آن به غرب و شمال غرب و با غلظت کمتر به دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود که کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: طی دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۳ فروردین) صاف و گاهی همراه با وزش باد، در بعد از ظهر نیمه ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌روز چهارشنبه ( ۲۴ فروردین) کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ فروردین) اهواز با دمای ۳۶ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین وهمدان با  دمای ۳ و  ۶ سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها