رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

معلمان از روز اول ورود به کلاس درس، رتبه بندی خواهند شد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: از روز اولی که معلمان وارد کلاس درس می‌شوند، رتبه بندی خواهند شد، از طرفی همه‌ی کارکنان وزارت آمورش و پروش که در حکم کارگزینی آنها معلم درج شده نیز شامل این لایحه خواهند شد.

معلمان از روز اول ورود به کلاس درس، رتبه بندی خواهند شد

علیرضا منادی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: ایرادات مربوط به لایحه رتبه‌بندی معلمان خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی و اصلاح شده و لایحه به شورای نگهبان ارجاع شد.

وی ادامه داد: لایحه رتبه بندی به دلیل ایرادات جزئی شورای نگهبان به مجلس ارجاع داده شد که در نشست علنی امروز مجلس این ایرادات جزئی اصلاح و تصویب شد.

وی ضمن تبریک به فرهنگیان بابت تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان اضافه کرد: امیداورم شورای نگهبان نیز  نظر نهایی خود را نسبت به لایحه رتبه‌بندی معلمان اعلام کند.

منادی تأکید کرد: لازم می‌دانم از شورای نگهبان به دلیل نظر مثبتی که به فرهنگیان داشته و نگاه مثبتی که در زمینه ارتقاء کیفیت آموزش و بهبود جایگاه و منزلت فرهنگیان برای نهایی شدن این لایحه به خرج دادند، تشکر کنم چراکه شورای نگهبان ایرادات مبتنی‌بر اصل ۷۵ و بار مالی را مشمول این لایحه ندانست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در رتبه بندی معلمان اولین رتبه، یعنی «آموزشیار معلم» ۴۵ درصد، دومین رتبه «مربی معلم» ۵۵ درصد، سومین رتبه «استادیار» معلم ۶۵ درصد، چهارمین رتبه «دانشیار معلم» ۷۵ درصد و پنجمین رتبه «استاد معلم» ۹۰ درصد مجموع سه شاخصه فوق، افزایش حقوق خواهند داشت.

وی ضمن تشکر و قدردانی از رئیس مجلس شورای اسلامی برای همراهی و یاری اعضای کمیسیون آموزش اظهار کرد: امیدوارم این مهم باعث افزایش کیفیت در آموزش و پرورش و تحول در این وزارت خانه شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    لابدهر چه مالنده تر باشند رتبه هم بالاتر.

  • معلم
    0

    خواهش میکنم رتبه بندی را اجرا نکنید بنده و امثال بنده که سال گذشته طبق سازوکار گذشته اررشیابی می شدیم متضرر می شویم برای دیگر همکار ها هم زیاد تعییری حاصل نمیشه فقط هیاهویی بیش نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها