پدر مددکاری اجتماعی ایران در گفتگو با خبرفوری:

مردان با ازدواج مجدد، بنیان خانواده را سست می‌کنند/ آسیب های ازدواج سفید گریبان دختران را می‌گیرد/ نیاز است علمای ما قوانین ازدواج موقت را بازنگری کنند

پدر مددکاری اجتماعی ایران گفت: فرزندان مردی که دو زن دارد، بی‌گناهان محکوم مادام العمر هستند زیرا در مدرسه سرکوفت می‌شنوند و از کلاس درس فراری اند و به خاطر فشارهای جامعه خیلی ها به سمت اعتیاد می‌روند و هنگام ازدواج نیز با مشکلات زیادی مواجه می‌شود.

مردان با ازدواج مجدد، بنیان خانواده را سست می‌کنند/ آسیب های ازدواج سفید گریبان دختران را می‌گیرد/ نیاز است علمای ما قوانین ازدواج موقت را بازنگری کنند

مصطفی اقلیما در گفتگو با خبرفوری بیان داشت: در جامعه سنتی ایران بیشترین آسیب ازدواج سفید، چه از نظر عاطفی و چه از نظر اجتماعی متوجه دختران است.

وی افزود: دختران بعد تمام شدن یک ارتباط، بسیار آسیب می‌بینند چون وابسته شده‌اند و این در حالی است که مردان وابسته نمی‌شوند.

او ادامه داد: در ایران هیچ دختری نیست که بدون قصد ازدواج وارد یک رابطه شود.

مردان با ازدواج مجدد، بنیان خانواده را سست می‌کنند

مصطفی اقلیما همچنین گفت: با ازدواج مجدد یک مرد، زن و بچه هایش آسیب زیادی می‌بینند. فرزندان چنین مردانی بیگناهان محکوم مادام‌العمر هستند چراکه تحقیر می‌شوند و حتی برای ازدواج خودشان دچار مشکل می‌شوند.

وی تأکید کرد: ازدواج مجدد یک موضوع عرفی است که اگر در فرهنگی باعث ضربه به خانواده باشد، مورد قبول اسلام هم نیست.

او از هم پاشیدگی خانواده و کشیده شدن فرزندان به سمت خلافکاری را از جمله آسیب‌های چندهمسری در ایران دانست.

پدر مددکاری اجتماعی ایران گفت: در ازدواج موقت اجازه همسر اول لازم نیست، اما به این فکر نکرده‌اند زمانی که زن اول از این ماجرا مطلع شود چقدر آسیب می‌بیند و دیگر روحیه ندارد تا فرزندان را به درستی تربیت کند، لازم است علمای ما در این ماجرا قوانین فقهی را بروزرسانی کنند، شرایط فرهنگی و عرفی جامعه امروز، مثل ۱۰۰ سال قبل نیست.

بیشتر بخوانید:

پدر مددکاری اجتماعی ایران: معاینه بکارت برای دختران ما هنوز مرسوم است/ پسران بابت ارتباط‌های قبل ازدواج بازخواست نمی‌شوند

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها