عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفتگو با خبرفوری:

۸۰ درصد افرادی که به فرم بد کرونا مبتلا شدند، واکسن تزریق نکرده اند/واکسن‌های ایرانی تاییدیه سازمان بهداشت جهانی ندارند

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بالغ بر ۸۰ درصد افرادی که به فرم بد کرونا مبتلا شدند، واکسن تزریق نکرده‌اند.

۸۰ درصد افرادی که به فرم بد کرونا مبتلا شدند، واکسن تزریق نکرده اند/واکسن‌های ایرانی تاییدیه سازمان بهداشت جهانی ندارند

مسعود مردانی در گفتگو با خبرفوری اظهار داشت: از زمانی که واکسیناسیون آغاز شد، مرگ‌ومیر کادر درمان دیگر نداریم، این از نشانه‌های تاثیرگذاری واکسن است. خیلی وقت‌ها پیشنهادات ما در ستاد ملی کرونا رد می‌شود، چون نگاه ما علمی است اما آن‌ها مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را هم در مصوباتشان مورد توجه قرار می‌دهند. مصوبات کمیته ملی کرونا وحی منزل نیست.

۳ واکسن پرمطالعه جهان برای کرونا کدامند؟/ واکسن‌های ایرانی تاییدیه سازمان بهداشت جهانی ندارند

 عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: هیچ‌کدام از واکسن‌های ساخت داخل برای کرونا، مجوز سازمان بهداشت جهانی را ندارد ولی در هر کشوری اداره دارو و غذا مجوز واکسنی را صادر کرد، آن واکسن قابل استفاده است.

مردانی با اشاره به اینکه واکسن اصلی ما برای کودکان پاستوکووک است، گفت: کمترین مطالعات تجربی واکسن‌های کرونا را واکسن‌های ایرانی و بیشترین مطالعات مربوط به سه واکسن مدرنا، آسترازنکا و فایزربیوتک است. 

ماجرای مرگ و میرهای واکسن آسترازنکا در کشور چیست؟

مسعود مردانی افزود: آسترازنکا یکی از بهترین واکسن‌های کروناست. اروپای شرقی و آمریکا این واکسن را بی آبرو کردند و گفتند این واکسن ایجاد لخته می‌کند. میزان بروز لخته بر اثر تزریق واکسن آسترازنکا ۴ در یک میلیون نفر و این عدد بسیار ناچیز است. تکنولوژی تولید این واکسن از واکسن‌های دیگر خیلی بالاتر است.

مبتلایان به امیکرون چند روز قرنطینه باشند؟

وی همچنین گفت: اگر بخواهیم ۲۵ روز مرخصی در نظر بگیریم، کادر درمان بیمارستان‌ها هم شامل این قاعده می‌شوند و با کمبود شدید نیرو مواجه می‌شویم. اگر کسی با ۵ روز قرنطینه بهبود پیدا کرد با دو ماسک به محل کار برود اگر هم بهبود نیافت روزهای بیشتری در قرنطینه بماند.

دوره نهفتگی امیکرون در بدن چند روز است؟

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه گفت: دوره نهفتگی در دلتا ۳ تا ۵ روز بود اما در سویه امیکرون ۲ تا ۴ روز است. یکی از وجه تمایزهای امیکرون نسبت به سویه‌های قبلی کرونا، ابتلاهای خانوادگی و جمعی است.

وی توضیح داد: بویایی و چشایی مبتلایان به امیکرون بر خلاف دلتا، مشکلی ندارد. علائم اولیه امیکرون شامل تهوع، گلودرد و ضعف و سستی است. عده زیادی امیکرون را بدون علامت می‌گیرند.

نوروز متفاوتی خواهیم داشت اگر ...

مسعود مردانی افزود: اواخر بهمن و اوایل اسفند به پیک امیکرون رسیده ایم. پس از آن تا عید در سراشیبی کاهش امیکرون قرار می‌گیریم.

وی گفت: نمودار امیکرون همانطور که خیلی سریع اوج می‌گیرد سریع هم کاهشی می‌شود. اگر مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند و این چهار هفته پیش رو را به سلامت بگذرانیم عید متفاوتی خواهیم داشت.

سازمان جهانی بهداشت سینوفارم را برای زیر ۱۸ ساله‌ها توصیه نمی‌کند

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: در ایران واکسن مناسب سازی شده از نوع "ام آر ان ای" MRNA مانند فایزر- بیون‌تک برای کودکان نداریم، این نوع واکسن در کودکان آمریکایی ایمنی خیلی بالایی ایجاد کرد. اما واکسن سینوفارم در امارات و چین برای کودکان تزریق و اثرش تایید شد ایران هم به تبعیت از آنها برای کودکان در نظر گرفت. واکسن اصلی ما برای کودکان پاستوکووک است.

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    2

    یه بنده خدایی سه دوز برکت زده بودبه بدترین شکل ممکن به امیکرون مبتلاشد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      بنده سه دوز آسترا زدم و همینطور همسرم فعلا که یک هفته است گرفتاریم فاویپیراویر و .. هم تاثیری نداشته فعلا

    • علی
      1

      واکسن زدها بدترن

  • ناشناس
    1

    علت بالا بودن مرك مير درا يران ،عدم كارايي واكسن سينوفارم چينى از نوع ووهان كه در ايران مصرف شده ميباشد درامارات مملكتى كه صاحب دارد سينوفارم پكن مصرف شده نه ووهان مثال مسؤلان ما هم هميشه امارات ومصرف سينوفارم در آنجا را ميگويند

  • فرهاد
    2

    آسترازانکا متعلق به بریتانیای کبیر هست پس مقدس است ،

  • ناشناس
    0

    حرف مفت زدن که یارانه نداره بزن دایی حرفاتوبزن تاامثال شما نباشن نون یه سری توروغن نمیشه ازاون کارهای خوب خوبت هم بگو

  • ناشناس
    0

    توکل دنیا پنج تا شش واکسن ساختن .مال کشور ما نزدیک ده واکسن تولید کردن همشون رو هم به سی میلیون دزهم نمی‌رسه ازاون طرف بالای ۱۵۰میلیون وارد کردن یعنی میخواستن با سی میلیون دز جلو موج کرونا بگیرند .این سینوفارم که ما زدیم بعد از دز دوم و سوم دچار درد ماهیچه های بازو شدیم تا حالا هم خوب نشدیم.این روزها هم دولت برای اینکه همه چیز گل و بلبل نشون بده همه چیز رها شده و کنترلی نیست روزانه ۲۰۰تا۳۰۰نفر تلفات می‌دیم تازه به قله موج هم نرسیدیم

  • مهدی
    1

    والا بلا این یارو دروغ میگه
    این واکسن ها مفت نمی ارزه
    تازه خیلی از کسایی که زدن چند روز بعد کرونا گرفتن و فوت شدن

  • ناشناس
    1

    هر سه دوز واکسن رو زدم، دوتا سینوفارم و یک پاستوکوک با این حال به امیکرون مبتلا شدم خیلی هم بد، با بیحالی و عفونت

  • ناشناس
    0

    پس فخری ...و برکت و ...همش باد معده بود

  • منطق
    0

    بعضیا رو ساختن فقط برای اینکه حرف مفت بزنن.
    خب منم سه مرحله برکت زدم امیکرون هم نگرفتم درد ماهیچه هم ندارم. الان معناش این نیست که برکت بهترین واکسنه ولی انقدر هم بیگانه پرستی نوبره والا. بدن افراد و تاثیرات واکسن، متفاوته. یه ذره از جهاله و اظهار نظرهای عوامانه بیایم بیرون ، بد نیست

  • ناشناس
    0

    واکسن های برکت الله و فخر الله و نورالله از بهترین واکسن های افغانستان و ایران است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها