معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

مرگ و میر در واکسن نزده‌ها ۵۰ برابر بیشتر است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس بررسی که صورت گرفته میزان مرگ براثر کرونا در جمعیت واکسن نزده‌ها تقریبا ۵۰ برابر بیشتر از جمعیتی بوده که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

مرگ و میر در واکسن نزده‌ها ۵۰ برابر بیشتر است

دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به تاثیر چشمگیر تزریق واکسن در کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا، اظهار کرد: براساس نتایج بررسی که در استان انجام دادیم، میزان مرگ بر اثر کرونا در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت واکسن نزده ۵۷۱ نفر و در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت واکسن زده ۱۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به تاثیر بسیار چشمگیر تزریق واکسن کرونا در کاهش آمار فوت شدگان ناشی از کرونا بر اساس نتایج این بررسی، از همه مردم خواست برای تزریق واکسن کرونا و تکمیل هر سه دوز - براساس دستورالعمل های موجود- اقدام کنند.

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه به آمار واکسیناسیون کرونا در استان هم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹۰.۵ درصد جمعیت هدف استان دز اول، ۸۰.۶ درصد دز دوم و ۳۳ درصد نیز دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم افرادی که نوبت تزریق دز سوم واکسن آنها رسیده زودتر به پایگاه ها و مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، گفت: واکسن به میزان کافی در استان موجود است و کمبودی از این حیث نداریم و همه پایگاه های واکسیناسیون سطح استان نیز فعالند.

شکیبا به سرایت پذیری بالای سویه امیکرون کرونا هم اشاره کرد و افزود: اگر رعایت نکنیم، امیکرون همه گروه های سنی از اطفال گرفته تا سالمندان را درگیر خواهد کرد.

وی اظهار کرد: دو راه برای مقابله با این سویه وجود دارد که یکی انجام واکسیناسیون و تکمیل مراحل آن و دیگری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و خصوصا استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ است.

آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ ساله و بالاتر

وی در ادامه به آغاز واکسیناسیون کودکان پنج ساله و بالاتر اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون کودکان پنج سال و بالاتر همزمان با سراسر کشور در استان نیز شروع شده است.

شکیبا جمعیت هدف این گروه سنی(پنج سال و بالاتر) در استان را ۱۵۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: درخواست ما از والدین این است که جهت تزریق واکسن کودکان پنج سال به بالای خود در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: واکسن‌های مورد تایید که برای این گروه سنی در نظر گرفته شده شامل سینوفارم و پاستوکووک می باشد، که در استان موجود است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها