عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرفوری:

زایمان اجباری، مثل حجاب اجباری نتیجه عکس دارد/ قرآن هرگونه اجبار را نهی کرده است/ دوچرخه سواری زنان هیچ اشکال شرعی ندارد/شغل دوم طلاب حوزه علمیه؛ از حیاط شویی تا سرایداری

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از مشکلاتی که داریم بی اعتمادی مردم به تبلیغات حاکمیت است.

زایمان اجباری، مثل حجاب اجباری نتیجه عکس دارد/ قرآن هرگونه اجبار را نهی کرده است/  دوچرخه سواری زنان هیچ اشکال شرعی ندارد/شغل دوم طلاب حوزه علمیه؛ از حیاط شویی تا سرایداری

حجت الاسلام محمدتقی فاضل میبدی در گفتگو با خبرفوری بیان کرد: مگر با حجاب اجباری توانستیم مشکل بی حجابی را حل کنیم که حالا بخواهیم با زایمان اجباری مشکلی حل شود؟

وی تاکید کرد: آیا درصد اعتقاد به حجاب طی این سال‌ها بیشتر شده است؟ وقتی حاکمیت بخواهد با زور موضوعی را جا بیاندازد، نتیجه عکس می‌دهد، همانطور که پهلوی اول هم نتوانست با زور حجاب را بردارد.

میبدی اظهار داشت: اعتماد بین مردم و حاکمیت سلب شده چراکه نتوانستیم به وعده‌هایمان در قبال مردم عمل کنیم.

فاضل میبدی ادامه داد: تا به وعده‌هایی که دادیم عمل نکنیم و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل نشود و اعتمادشان را جلب نکنیم، مشکلی با قانون گذاشتن حل نمی‌شود.

وی گفت: ارزش‌های دینی و اخلاقی را هم می‌توان با ضرب قانون، زنجیر، تهدید و کمیته‌های امربه معروف و نهی از منکر حاکم کرد و هم روش‌های تربیتی؛ روش اسلام که در سیره پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) است روش تربیتی است.

میبدی تاکید کرد: قرآن هرگونه اجبار را نهی کرده است. حجاب یک ارزش اخلاقی است اما ترویج آن با روش‌های سلبی و اجباری و انتشار تصاویر آن در شبکه‌های مجازی، حیثیت جامعه دینی را از بین می‌برد.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: من در توییتی که با عنوان زایمان اجباری زدم، ابلاغیه محدودیت توزیع لوازم پیشگیری از بارداری را زیر سوال بردم اما برخی گمان کردند آن را تایید کرده‌ام!

وی بیان کرد: متاسفانه دولتمردان ما همیشه خواسته‌اند با قانون، مشکلات را حل کنند اما باید ریشه‌های عدم اقبال به ازدواج و فرزندآوری در جوانان را پیدا کنند. اینکه زنان نتوانند جلوی بارداری خود را بگیرند و مجبور به فرزندآوری شوند، راه حل مشکل کاهش جمعیت نیست.

 دوچرخه سواری زنان هیچ اشکال شرعی ندارد

 عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از نظر من دوچرخه سواری زنان هیچ اشکال شرعی ندارد. افرادی که مخالف دوچرخه‌سواری زنان هستند، معتقدند ممکن است این موضوع مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. اما از هر چیزی ممکن است سوءاستفاده شود، آیا باید همه چیز را ممنوع کرد؟

وی ادامه داد: وقتی چنین چیزهایی را حرام بشماریم مشخص است که بی‌اعتمادی به وجود می‌آید و حرف درستی مانند حجاب را هم جامعه از ما نمی‌پذیرد.

او یادآور شد: در سال ۴۱ یا ۴۲، علما رای دادن زنان را هم حرام اعلام کردند.

مفسده‌های تعدد زوجات(چند زنی) در جامعه ایران

حجت الاسلام فاضل میبدی بیان کرد: معتقدم تعدد زوجات ممکن است که نسل را زیاد کند اما عوارض جانبی نامطلوبی مانند افزایش درگیری‌های خانوادگی و طلاق‌ها دارد. فرهنگ و عرف جامعه ایران این موضوع را نمی‌پسندد‌.

او تاکید کرد: ازدواج و تعدد زوجات یک مسئله عرفی است که اسلام هم برایش قانون دارد. این موضوع در عرف ما، موضوعی اخلاقی تلقی نمی‌شود چون مفاسد غیرقابل انکاری دارد.

شکایت از حجاب بازیگران زن، خطرناک است

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: افرادی که از تعدادی بازیگر زن با عنوان بدحجابی شکایت کردند، عده ای معدود در حوزه علمیه هستند که معلوم نیست از کجا هدایت می‌شوند که هر چندوقت یک‌بار چنین کارهایی می‌کنند، مثلا زمانی که بحث برجام شد گوشه‌ای جمع می‌شدند و شعار "استخر فرح در انتظارت" سرمی‌دادند.

وی ادامه داد: در زمان دولت اصلاحات هم این اتفاقات می‌افتاد اما در دوره احمدی‌نژاد چون از خودشان بود این کارها را انجام نمی‌دادند. دولت و حاکمیت هم با اینها مخالف است.

فاضل میبدی گفت: اینکه بخواهیم در مسئله هنر و سینما اینقدر سختگیر باشیم و به حجاب و گریم زنان بازیگر ایراد بگیریم و شکایت کنیم، موضوع خطرناکی است. هنر و سینما بخشی از هویت یک ملت است نباید اینقدر سخت گرفت.

شغل دوم طلاب حوزه علمیه؛ از حیاط شویی تا سرایداری!

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرفوری بیان کرد: چون مردم مشکلات موجود را نتیجه عمل روحانیت می‌دانند، وقتی ما را تنها ببینند بازخواست می‌کنند در حالی که بالغ بر ۶۰ تا ۷۰ درصد طلبه‌های حوزه حقوق بسیار اندکی دارند که حداکثر آن ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خیلی از این طلبه‌ها به شغل دوم روی آورده‌اند، از سرایداری تا حیاط شویی و رانندگی اسنپ را مجبورند انجام دهند. اختلافات خانوادگی در بین طلاب به خاطر وضعیت بد معیشتی زیاد شده است.

حجم ویدیو: 9.16M | مدت زمان ویدیو: 00:03:19 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 64
  • محمد
    122

    اگه راست میگفتی زمان رضاشاه ومحمد رضا قد علم می کردید چیه همتان دم درآوردید جوانان این مرزوبوم شهید وجانباز شدن چه بدبختی هایی که به سر این مردم صبور نیامد تاجمهوری اسلامی به جای رژیم ستم شاهی سر کار آمد ....گرفتاری مملکت کم است که امثال جنابعالی هم قد علم کنی اگه این حرف های تکراری را نزنی میگن لالی بدبختی ما مردم بدبخت اینه که بعضی از شما روحانی ها به جای اینکه مبلغ دین باشید شدید سخنگو حزب وجناح خجالت نمیکشید شماها ازتاریخ عبرت نمیگیرید آخه مگه با زور به کسی گفتن باید بچه آوری کنید آخه برادر من به جای اینکه اینطور با حرف های نسنجیده گرفتاری بیشر درست کنی وخوراک تهیه ببینی برای انور ابی ها و دشمنان قسم خورده نظام میشه این حرف ها راخیلی خیلی خصوصی تر درجای خودش بیان کرد حالا یعنی چه که شما بگید یا نگید زنان دوچرخه سواری کنند والله والله بیشتر شماها گرفتار حزب گروه دسته شده اید وخیلی از این حرف ها رااز روی حسادت میزنید مانند زمان علی (ع)که از روی حسادت علی(ع) را خانه نشین کزدند وچه ستم ها که به ایشان وخانواده اش نکردنند به هر حال این را بدانید وفکر نکنید با این حرف های بیهوده میگن شما خیلی کار بلد هستید چون این حرف های تکراری را امثال جنابعالی زیاد زده اند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      16

      آن وقت این شیخ نمی گوید نتیجه بی حجابی در اروپا و آمریکا و آسیا چی بود؟بچه گول می زند یا واقعا نمی فهمد؟

    • ب محمد
      4

      مملی چرا هر جا می رم تو هستی بی کار بی عار هستی یا یه ..

    • ناشناس
      1

      آفرین به جناب ناشناس...
      راست میگه،جواب این سوال رو بده که چرا این همه بی ججاب و بد حجاب وووو در کشورهایی مثل اروپا چکار میکنن؟!!....مگه اونجاهم حجاب اجباری و گشت ارشاد ووو بوده؟!

  • ناشناس
    9

    زوربه مردم میکن از همه طرف به مردم دارن فشار میارن انگار همه چیز این مملکت دروست است مردم همه شکایت و ناراضی هستند از همه وضعی که داخل مملکت روخ میدهد همش زور همش زور چی از جان مردم زجر کشیده میخواهند

  • ناشناس
    85

    دستورحجاب خدادرسوره نور داده خلاف دستورالعمل خدا نکنید حجاب درتلویزیون که میلیونهاتماشاگردارد باید باشد ترویج و تشویق به بی حجابی گناه است و خلاف رضای خداست

    نظرات شما -
    • بهرلم
      9

      در جواب ناشناس ۷.۳۷ دقیقه . پس مردم مالزی، کشورهای جنوب خلیج فارس ، ترکیه ، اردن و شمال آفریقا مسلمان نیستند و فقط ما مسلمانیم که در ولایت ساخته دست اخوندها فاصله بین فقیر و غنی از زمین تا آسمان شده و در مقابل کشورهای جنوب خلیج فارس که تا اواخر دهه ۴۰ در چادر زندگی می کردند و زندگی در ایران برایشان رویا بود در حال حاضر ار نظر رفاه اجتماعی در رده های بالای جهان و از جمله امارات عنوان پنجم را دارد و ارزش پول کویت در جهان حرف اول را میروند و ما کجا قرار داریم مردمی گرسنه و فلاکت زده که برای تامین حتی نان هم دچار مشکل هستند و د ر مقابل سران مملکت مشغول اختلاس و چپاول ته مانده ثروت این کشور هستند .

    • جعفر صادق
      10

      سر بریدن کفار هم تو قرآن اومده خب چرا نمیری سرشون ببری؟!

    • ناشناس
      29

      حکومت اسلامی با مردم اسلام فرق دارد در ضمن قبل انقلاب آرزو داشتند؟ از بدبختی و مهاجرت مشخص هست!

    • یکی از مردم
      11

      کجای اون آیه گفته سر و موها را بپوشانند؟؟؟!!! یعنی خود خدا معما مطرح کرده برای مسئله ای که شما معتقدید بسیار مهمه؟؟؟ چرا نباید مستقیم گفته باشه وقتی قراره اینهمه ابهام بعدها بوجود بیاد؟ یعنی نعوذ بالله خدا از آینده خبر نداشته؟

    • ناشناس
      19

      اول برو آیه های قرآن بخوان بعد از مو و سر بحرف

    • ناشناس
      2

      دوست عزیز ؛بله درقران نوشته ولی بستگی داره تعریف قران از حجاب و تعریف شخصی از حجاب چی باشه!حجاب فقط به پوشاندن بدن و مو نیست به خیلی چیزهای دیگه که خیلی مهمتره قران اشاره کرده

  • جواب به محمد ،
    5

    دشمن اونور اب نیست همینور ابه خودت دشمن مردم ایرانی امسال تو دشمن دین ودنیای مردم هستید کسانیکه مانع پیشرفت جامعه است دشمنه ،

  • ناشناس
    5

    از قدیم گفتند چیزی که عوض دارد گله ندارد .
    مگر مسولان به خواسته مردم توجه میکنند که مردم به آنها گوش دهند .

  • ناشناس
    65

    من حجاب رادوست دارم سلام امام خمینی رحمت الله علیه مرجع عالی قدراعتراض داشت به بی حجابی که درکناردریابود

  • هفت لنگ بختیاری
    14

    چقدر چهره معصومانه ای دارید. قطعنا شما از بهشتیان هستید

  • حسن
    2

    سرایداری وحیاط شویی مگه خیلی بده که ایشون عنوان میکنند مردم عادی هم میکنند مگرشما تافته جدابافته اید که این کارها برایتان عارباشد شما وآباو اجداد شما وپیامبران وامامان هم انسان بودند وهمه برابرند خواهشا خودتون رو برترازدیگران ندانید که این دیدگاه آفت جامعه است

  • فرشید
    6

    به ایشان چه ربطی داره تو این مملکت که همه دین و عقاید مشترک ندارند اگر قانون است اجرا شود شرع برای کسی است که قبول داشته باشد

    نظرات شما -
    • زرگانی
      1

      احسنت

  • ناشناس
    5

    بعضى حرفهات جالب بود ،اما حاجى آقا حياط شورى وسرايدارى اونهم آخوند ،اگه ميخواست اينكارها بكنه كه آخوند نمى شد ،ميشد يكى مثل من ،راه پله تميز كن ،آخوندم نيستم

  • ناشناس
    39

    سلام.درقران‌هرگز‌نگفته،،لااجبار‌فی‌دین،،مگر‌شراب‌خواری‌وقماربازی‌ویا‌قتل‌کردن‌ازاد‌‌است.که‌‌بی‌حجابی‌ازاد‌باشد.حکومت‌اسلامی‌ایجاد‌شده‌تادر‌چاچوب‌احکام‌اسلامی‌همه‌ازاد‌باشند.لااکراه‌فی‌دین،،،یعنی‌هیج‌چیز‌ناپسند‌در‌دین‌نیست،،،اگراینطوری‌کهجاهلا‌میگویند‌بشود‌همه‌اهل‌هلاک‌خواهیم‌شد.

    نظرات شما -
    • درخشان
      10

      سلام کدام کشور بصورت 100 درصد اسلامیه / من که به اختیار خود در این کشور بدنیا نیومدم که حالا نفر آخر گفته حکومت اسللامی / چرا نمی فهمید در سال 1400 زندگی می کنیم اینقدر به مسایل شخصی گیر ندیم / زندگی چند روزه را برای هم زهر نکنید / مسلمونی 100 در صدی میخوای برو مثل صهیونیستهایک کشور برای خودتون درست کنیدو دست از سر مردم که میخواهند آزادتر زندگی کنند , بردارید

    • ناشناس
      37

      نظری چرت چرا چون قانون حجاب و یا... هست! اولا خیلی از قانون ها هم من دوست ندارم باشد ولی دلیلی ندارد که بگویی من نمی خواهم پس نباید باشد در ضمن با امدن موجی بشریت کشورها و افراد همگی برمیگردن به 1400 سال قبل و دستورات دینی را عمل می کنند

    • یکی از مردم
      3

      شما ببخشید که نگفته اجبار!!! میخوای خدا رو هم به همین جرم محکوم کنی؟! از شما هیچ چی بعید نیست... در تمامی آیات برای اسرائیل کلمه قوم اومده به جز یک آیه که در آن کلمه اخوان اومده تحقیق کردن دیدن حرف ق در آن سوره جزء حروف مقطعه هست و اگر کلمه قوم میومد تعداد حرف ق از عدد مربوطه بیشتر میشد (نظم سوره های قرآن که با حروف مقطعه شروه شده طبق تحقیق بر مبنای حروف ابتدایی اون سوره هست و تمام حروف مقطعه در تمام سوره ها به تعداد 19 و یا مضربی از 19 هست)...چظور مدعی قران و دین هستی که در مورد علم خود قران و کلامش تحقیق نمیکنی و فقط حرفهای پای منبر رو تکرار میکنی؟! برای دینی که مدعیش هستی باید زحمت بکشی و تحقیق کنی

    • یه ایرانی
      1

      ولی گفته 4 انگشت دزد بار اول قطع بشه و دفعه های بعد هم بیشتر... چطور شما دزدان بیت المال رو میفرستید اروپا و آمریکا و هتل و...؟؟؟!!!

  • رضا
    1

    با بیان مشکلات، مشکل حل نمیشود اقدام عملی بنمائید تا مردم مطمئن باشند راست میگوئید

  • ناشناس
    46

    اولا حجاب دستور صریح دین هست دوم هم بی حجابی به خاطر این که هست که زن ها را در جامعه مردان آورده شد و معلوم هست بی حجابی گسترش می باید وقتی حکومت هم جلوی آن را نمی گیرد حداقل در سطح خیابان (جهت اطلاع فقط 15درصد اعتقادی به حجاب ندارند و بقیه یا کاملا حجاب را رعایت می کند یا شل حجاب هستند) در مورد دوچرخه سواری در احادیث مختلف آمده نشستن زن بر زین اشکال دارد یعنی زین دوچرخه چه زین اسب فرقی ندارد در مورد زایمان هم به دلیل همان کار بیرون از خانه که به زنان داده شد فرزند آوری کم شد همانند دیگر جوامع و اقتصاد هم کمترین دلیل آن هست چون داریم می بینیم در گذشته با اینکه مشکل اقتصادی بود فرزند آوری مشکلی نبود یا در جوامع دیگر که مشکل کمتر اقتصادی دارند ولی فرزند آوری کم شده
    پس لطفا آدرس غلط ندهید و دستورات شرع را هم جابه جا نفرمایید

  • یه مسلمون ناب محمدی
    8

    آخوند باید مبلغ دین مبین اسلام باشد ........ دین از سیاست باید جدا باشد ...... والسلام

  • ناشناس
    2

    امان از آخوندهای اخرالزمانی با دین های اخرالزمانی!
    این که گفتی زایمان اجباری خوب اومدی و معلوم هست چند چند هستی

  • ناشناس
    3

    جناب اقای میبدی عزیز شما طلبه هستید یاحاکم شرع برنج کیلویی فلانقدر یه مسایل بپردازید پیامبر خدا میفرمایند ازان دری که وارد شود ازدردیگری دین ناموس معنا ندارد مردم در فقرند ده درصددرجامعه دررفاه کامل بقیه گرفتارند مواظب باشید زیاد گره ایجاد نکنید چون پای شما هم به این منجلاب کشیده خواهد شد

  • ناشناس
    24

    درودخدابرحجاب

  • کامبیز
    4

    از خودشون حرف در می آرند؟ چه کسی از زایمان اجباری سخن گفته که تو دفاع کنی یا رد کنی؟ فکر می کنند با این حرفها خیلی مشهور می شوند. احکام دین را بازیچه نظرات سیاسی خود نکنید.

  • ناشناس
    12

    این خبره که پخش کردی ، خبر فوری؟؟
    وقت مردم رو هدر نده
    اصلا این آقا کی هست؟!!!

    نظرات شما -
    • زرگانی
      2

      ایشون نوشابه بین عذا هستن،که تمام دکترها بالاتفاق میگن ضرره....خخخخخ

  • سعید
    4

    شهامت شنیدن هیچ حرف مخالف را ندارید الکی اسم خودتان را مسلمان نگذارید شماها در مکتب داعش تحصیل کرده اید حرف مخالفتان را با توهین وتهدید پاسخ میدهید خدا تنها قاضی بی نقص وقابل اعتنا در همه هستی است انسانها در هر مورد حق اظهار نظر دارند نباید انتقاد را محدود کنیم کاری را که رژیم پهلوی در آن تخصص داشت عاقبش را هم دید تکرار نکنید سخن را با سخن اندیشه را با اندیشه و خدای ناکرده شمشیر را هم با شمشیر جواب دهید این بهترین راه برای جامعه آزاد است
    اگر حرف مخالفی برای شما درست بنظر نرسید با استدلال اورا قانع کنید واگر راضی نشد لااقل دیگزان با شنیدن استدلالتانبه شما خواهند پیوست این کا ر از نظر من انسانی تر است تا با تهمت وافترا وتوهین بخواهیم نظرات خود را به جامعه تحمیل کنیم

    نظرات شما -
    • زرگانی
      3

      تند نرو دوست عزیزم.....شما هم ، که نه استدلال ما رو شنیدی ، و نه استدلال خودت رو گفتی!!...پس چرا به مخالفات میگی داعشی و بعد میگی نباید قضاوت کرد و بعد میگی قاضی فقط خداست...!!....خخخخخ...عمق فاجعه تویی...بخدا آخوند میبدی حق داره ازین صحبتها کنه...چون میب ینه که مخاطب داره و امثال شماها هنوزم وجود دارید..._____...ببین دوست گرامی...دوره این ترکیبی و زیگزاگی حرف زدنای شما تموم شده...یعنی چی قاضی خداست و قضاوت نکنیدووو....اگه اینطور باشه شما چرا اومدی و کامنتای مخالفین میبدی رو قضاوت کردی؟؟!!...یا مثلا شما چرا کسی که ازت دزدی کنه رو قضاوت میکنی!...خخخخخ....بجای این حرفا و منبر رفتنت لطفا شما استدلال بیار و حرفای آخوندمیبدی رو برا ما توضیح بده تا ما هم بفهمیم و به شما ایمان بیاریم.

  • سعید
    5

    چرا نظرات این بنده خدا رو هک کردید باز نمیشود

  • متولدایران
    6

    اگر مردی با دوچرخه سواری زنها تحریک میشه یک حیوان انسان نماست اگر مسلمون افراطی باشه وبراش غیر قابل قبول بره تو حوزه علمیه حرفهای تکرای و بحثهای تکرای انجام بده و بیرون نیاد و برای همه تعیین تکلیف نکنه .

    نظرات شما -
    • زرگانی
      8

      جناب متولد ایران__
      پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۰۸:۳۷_(___ شما با چهارتا حرف از مخالفت ، تحریک شدی و بهشون گفتی حیوان انسان نما !(فقط با چهارتا حرف!! وبا چهارتا کامنت از مخالفین خودت).....با توجه به استدلال خودت،حالا بگو ببینم خودت چی هستی بزرگوار!!.......شما حاضر نیستی تو خونه بی حجاب باشی و تو هر وقت اومدی توی خیابون حجاب داشته باشی،(یعنی شاید نهایتا10 ساعت از روز)ولی میگی هر کی مخالف حرفت هست باید بره تو کنیسه و مقبره و حوزه و بیرون نیاد!!!....خوب شما بشین خونت و بیرون نیا..!!!..خخخخ

  • ناشناس
    23

    بی حجابی خیلی بداست خدایی که انسان فرامنطقه ای بدبو درست کرد نهایت حماقت و پستی هست اگر من طرفداری ازبی حجابی کنم من طرفداری از حجاب میکنم نه بی حجابی

  • قلندر واقعی
    3

    حد وسط خوبه نه به اون شوری شور نه به این بی نمکی وای به روزی که بگندد نمک

  • محمد
    5

    باید فکر بسیار کوتاه داشته باشیم که دوچرخه سواری و موتورسواری زنان را منع کنیم. حجاب یک اعتقاد است و با زور نمیتوان اعتقاد را تحمیل کرد در ابتدای رانندگی زنان همه با حس ناخوشایندی با این موضوع برخورد میکردند که کم کم عادی شد. کوچ اجباری به بهشت تصوری عبث است زیرا شرط لازمه قبولی عبادات نیت و اخلاص است نه ترس از بیکار شدن یا سرکوب که در فرصت مناسب کفر نهان بروز میکند. قانونمندی و عدالت محوری مهمترین عامل امنیت اجتماعی و تقویت باورهاست

  • ناشناس
    4

    این مسائل به هیچ عنوان به شیوخ ربطی نداره ومردم تره هم برای حرف آنها خورد نمیکنند

  • ناشناس
    5

    خدا هیچ جا دستور لچک اجباری نداده واینها زاییده افکار یک مشت
    کاسب دین وخرافاتچی های بی هنر وبیکاره ومردم هم اهمیتی نمیدن

  • هیچکس
    4

    شماره تلفن خانم مجری لطفا؟

  • محمد
    2

    خوب بعد از فراغت از تحصیل از حوزه خوب یاد میگیرن چطور ملت رو بچاپن

  • .
    5

    خدا آقای میبدی را به راه راست هدایت کند.

  • 1
    7

    بهتر است آقای میبدی کتاب مسئله حجاب از آثار شهید مطهری را مطالعه کنند.

    نظرات شما -
    • زرگانی
      3

      ایشون اول بره احکام فردی خودش رو یاد بگیره بعد بیاد و بگه "از نظر من ایراد شرعی نداره" کلی هنر کرده...... از سرتاذایل صحبتاش مغلطه بود!!

  • ناشناس
    4

    کلا این تعطیله...برای رضای کدخدا زیاد حرف میزنه...برای خدا نه ولی...

  • ناشناس
    4

    شما که دنبال فرزند اوری هستید چر گذاشتین سن جوانها اینقدر بالا بره سن فرزند اوری مردان تا نود سالگی ودختران تا 35 سالگیست

    نظرات شما -
    • ...
      0

      سن یائسگی 50 الی53 سال است در ایران، باهمین تفکر اشتباه سن ازدواج دخترها بالا رفته، درضمن میشه تخمک ها را فریز کرد و بعدیائسگی بادارشد

    • حالا...
      1

      اتفاقا در قرآن و سنت حضرت پیامبر و نهج البلاغه به موضوع حجاب اجباری اشاره شده، کاش خوب درس ومشق یادمی گرفتی

    • مبینا
      2

      اتفاقا الان درصد بی حجابی کمترشده اگر نبود قانون حجاب بعضی ها دوتیکه می پوشیدن، بعد اون موقع میگفتید چگونه جلو بی حجابی و بی بندباری بگیریم

  • طرفدارقانون باارزش حجاب
    5

    اگر قانون با ارزش حجاب نبود بی حجابی خیلی بیشتر بود، به دنیا نگاه کنید حتی کشورهای مسلمان چقدر بی حجابی دارند و باحجاب ها منزوی..قانون با ارزش حجاب با دنیا عوض نمی کنم.

  • اسما
    7

    یکی از دلایل انقلاب، برگشت حجاب به کشور بود کسی که این حرف میزند خواسته یا ناخواسته با مصی علی نژاد همسویی می کند ولو در لباس روحانیت. حتی مصی جون هم مدیون انقلاب هست، اگر انقلاب نشده بود باباش اجازه نمی داد از روستاشون به شهر برود تا درس بخواند

  • ناشناس
    5

    شما حتی قران را هم نفهیدی چه جوری حجت الاسلام شدی؟ طبق آیه قرآن هیچ مومنی در انجام دادن یا ندادن حکمی که خداوند متعال نموده است آزاد نیست و چون خداوند حکم بر واجب بودن حجاب بر مومنین نموده پس حجاب اجباری است.همچنین در آیات حجاب حتی زنان سالخورده از آرایش و تبرج منع شده اند چه رسد به جوانان.آقای مثلا حجت الاسلام احکام بازیگری و سینما بر اسلام قالب نیست این اسلام است که بر سینما قالب است.

  • ناشناس
    5

    ای کاش به اندازه سر سوزنی شرافت انسانی داشتی. چه کسی زنان را مجبور به زایمان می کند؟ زایمان اجباری که شما ادعا دارید توسط چه کسی بر زنان اعمال می شود؟ هم کسی که چنین تهمتی زده و هم روزنامه شما هر دو شامل گوشمالی خدا خواهید شد ان شاء الله.

  • فریبا
    7

    آقای محقق حجاب وجوب تکلیفی داردنه اخلاقی.
    حجاب مانندنمازحکم تکلیفی است بایدمکلف انجام دهدواین توسط خداوندواجب شده است

  • محسن
    3

    دوستان چرا اینقدر سر یک موضوع به هم بی احترامی می کنید انسان مسئول سرنوشت خودش هست در دین و حجاب و ازدواج و...که اجباری نیستند .در قران گفته حجاب خوب است تا مورد اذیت و ازار قرار نگیرید(سوره احزاب آیه59)

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      الان مثلا جک گفتی؟!!

  • م
    0

    بادرود وسلام.الان که یک عده به حوزه علمیه میروند تا لباس وعمامه بگیرد وبوسیله این عبا وعمامه مردم بیچاره را فریب بدهند وپست های دولتی بگیرند مثل دهیار روستای ما که با استفاده از این لباس دهیار شد وبعد مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاران وحالا هم قصد دارد بخشدار شود با عملکردی مردم ستیز وتفرقه انداز.

  • ناشناس
    1

    حجاب در هیچ کشور اسلامی اجباری نیست حتا در عربستان زادگاه اسلام . توی این قرانم گفته اجباری نیست . بی خوده هر کی میگه در قرآن نیست . بعد خدا واقعا چنین موجودیت فضولی داره ؟ اخه تعریف خدا اینه ؟ خدای که تمام هستی را خلق کرده . اصلا خدا انسان نیست که در این چیزها دخالت کنه و حرف هم نمیزنه و دستور بده . اینها خصوصیات بشری هست که به خدا نسبت میدن . خدا اصلا ماده نیست و از گوشت و پوست نیست که حرف بزنه و کتاب منتشر کنه . همش مردم را سرکار گذاشتن . البته این که کشوری به اخلاقیات پایبند باشه خوبه اما خدایی کردنش و سیاسی کردنش مشکل اصلی هست . الان در کشور غربی که من هستم اهدای خون همجنس بازها را آزاد کردن و خطرات انتقال بیماری ایدز و بیماری مقاربتی که بین همجنس بازها مرد زیاد هست هم مردم را تهدید میکنه .بسیاری از کشورهای غربی قوانین بدتری دارن از این .اسلام مثل مسیحیت نیاز به رفرم داره نا دین از سیاست جدا باشه . همه زندگی هم مشروب و مواد مخدر و سکس نیست . البته آزادی اجتماعی باید باشه اما بدون افراط . متاسفانه اخوندها کاری کردن که مردم تشنه آزادی هستن به هر شدتی

  • بهمن
    0

    بسیار متین فرمودند استاد بزرگوار. تا حالا فکر نکردید چرا فرزندان عده ای از سران دولتی ما در خارج از کشور زندگی میکنند. اجبار فقط برای حیوان است .نه اشرف مخلوقات. حجاب یک صفت هست . و یک تعریف نسبی دارد . جامعه و ملت ایران رو نمیشه یکدست تلقی کرد چون جامعه ترکیبی از من و شما و میلیونها نفر با طرز تفکر مختلف هست. ایا در زمان صدر اسلام همه زنان و مردان باپوشش کامل بودند. مگر رقص زنان رقاصه و دهل و مطرب در همان زمان نبوده. نصف جمعیت کشور رو زنان تشکیل میدهد. میشه در کارهای تولید و اقتصادی کنارشان گذاشت. واگر کنار نگذاریم ایا زنان میتوانند با چادر و مغنعه در کار خانجات تولید کنار نوارنقاله ها و بقیه ادوات تولید کار کنند. لباس کار چه مرد چه زن باید جذب بدن باشد. هرج و مرج خوب نیست . قانون غلط از بی قانونی بهتر است. حجاب و پوشش هم برای مرد و هم برای زن واجب است. اما میزان حجاب رو زمان و ولی فقیه و مردم جامعه مشخص میکنند. شهید بهشتی میفرماید . اسلام دینی است و شیعه مذهبی است که همراه با مقتضیات زمان و مکان پیش میره و تغییر ان تابعی از زمان است و متوقف نمیشه‌ . اگر روزی چادر و مغنعه موجب اشکال باشد برای شغل یک بانوی مسلمان ،مطمعنا ولی فقیه و جانشینانش فتوای جدیدی صادر خواهند کرد. اصل شیعه بر همین اساس هست. تغیییر پوشش و غذا و بهداشت و ازدواج و زندگی اجتماعی مردم در گذر زمان با توجه به سنتهای پیامبر و با فتوای ولی فقیه. اگر میخواهیم روزی غرب در مقابل ما ایرانیان زانو بزنه بایستی بهایی رو پرداخت و ان بها در ابتد انجام فرمایشات شهید بهشتی هست. تغییر و مدرنیزه کردن احکام شرعی و دیگاههای دینی و مذهبی ما بر اساس تغییر زمان. ما سنت گرا نیستیم مثل طالبان و القاید ه و داعش و عربستان و الجزایر .ما مقلد ولی فقیه هستیم. چه زمانی ولی فقیه اومده برای پوشش حرف از اجبار زده. اگر شیعه هستید باید به ولی فقیه و مدرسان فقه و فلسفه شیعه اسلامی احترام گذاشت. بهترین ها رو رو برای همه شما ارزو میکنم . سلامتی و طول عمر برای ملت ایران و رهبر فرزانه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها