هشدار وزارت بهداشت به تعلل در تزریق دوز سوم واکسن کرونا

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: متاسفانه شاهدیم نزدیک به ۶ میلیون نفر از افراد واجد شرایط، برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند. همچنین نزدیک به ۶.۵ تا ۷ میلیون نفر هم نوبت اول را تزریق کرده، اما برای تزریق نوبت دوم تاخیر دارند.

هشدار وزارت بهداشت به تعلل در تزریق دوز سوم واکسن کرونا

دکتر محسن زهرایی گفت: واکسن یکی از موثرترین مداخلاتی است که ما در دسترس داریم و منطق، عقل، شرع و قانون حکم می‌کند که در مقابله با خطر از تمام امکاناتی که وجود دارد، استفاده کنیم. مطالعات مختلف نشان داده که تزریق واکسن هم فرد و هم جامعه را ایمن می‌کند. حتی افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، در صورت ابتلا به بیماری، میزان انتشار ویروس در آنها نسبت به افرادی که واکسن نزده‌اند، کمتر است. بنابراین افرادی که واکسن تزریق می‌کنند، علاوه بر خودشان، خانواده، اطرافیان و جامعه را هم ایمن می‌کنند.

وی با بیان این‌که بحث اُمیکرون یکی از مخاطراتی است که مطرح می‌شود، گفت: اگر اجازه دهیم که امیکرون در کشور گردش کند، همواره این خطر وجود دارد که سویه‌های خطرناک‌تری هم ایجاد شوند.

زهرایی با بیان این‌که استقبال مردم از واکسیناسیون علیه کرونا مقداری کُند شده است، گفت: در اوایل شهریور که اوج سرعت واکسیناسیون بود، روزانه ۱.۵ میلیون دز واکسن تزریق می‌کردیم. درحالی که اکنون آمار تزریق روزانه متوسط  ۵۲۰ هزار دز است. بنابراین پایگاه‌های واکسیناسیون کم‌نشده و پرسنل هم در خدمت مردم هستند، اما مراجعه کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۹ نوع واکسن در کشور وجود دارد که چهار نوع وارداتی و پنج نوع تولید داخلی است. هموطنان می‌توانند لیست خوبی از واکسن را تزریق کنند.

زهرایی گفت: متاسفانه شاهدیم نزدیک به ۶ میلیون نفر از افراد  واجدشرایط، برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند. همچنین نزدیک به ۶.۵ تا ۷ میلیون نفر هم نوبت اول را تزریق کرده، اما برای تزریق نوبت دوم تاخیر دارند. ما انتظار داشتیم به‌جای ۵۴ میلیون نفری که واکسن تزریق کرده‌اند، ۶۰ میلیون نفر واکسن زده باشند. بنابراین اکنون عقب هستیم.

 وی درباره وضعیت استقبال مردم از تزریق دز سوم نیز، گفت: چند ماه است که اعلام کرده‌ایم افرادی که سه ما از تزریق نوبت دوم‌شان گذشته، برای تزریق دز سوم مراجعه کنند، اما ۱۳ میلیون نفر هنوز برای دریافت نوبت سوم مراجعه نکرده‌اند. این نشان می‌دهد که داریم کمی ساده‌انگاری می‌کنیم و این تعلل در مراجعه ممکن است کار دستمان دهد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها