رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفتگو با خبرفوری:

بی قانون‌ترین کشور دنیا در مدیریت معضل حیوانات شهری هستیم/ مازوت سوزی از مصادیق بارز ترک فعل‌ دولت روحانی است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در طرح حمایت از حقوق عامه در مقابل حیوانات، حقوق حیوانات دیده نشده بود.

بی قانون‌ترین کشور دنیا در مدیریت معضل حیوانات شهری هستیم/ مازوت سوزی از مصادیق بارز ترک فعل‌ دولت روحانی است

سمیه رفیعی در گفتگو با خبرفوری بیان کرد: اظهار نظرها در خصوص سامان‌دهی سگ‌های ولگرد بسیار متفاوت و در بعضی موارد حتی متناقض است.

وی با تاکید بر اینکه  ما آزادترین و بی قانون‌ترین کشور دنیا در زمینه حیوانات شهری هستیم، اظهار کرد: دولت اخیرا لایحه‌ای برای سامان‌دهی حیوانات شهری ارائه کرده که در دست بررسی است.

تحقیق و تفحص مجلس از پشت پرده سدسازی‌ها

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از نهضت سدسازی و انتقال آب از دریا بیان کرد: ضعف مدیریت باعث تبدیل باران تبدیل به سیل می‌شود به این ترتیب حجم بالایی از آب شیرین را وارد دریا می‌کنیم و بعد با صرف هزینه‌های زیاد، دنبال انتقال آب دریا هستیم!

رفیعی گفت: لایروبی‌ها را رها کرده‌ایم و فقط دنبال سدسازی هستیم اما سدسازی برای شرایط تغییر الگوی بارش‌ها که به آن مبتلا هستیم، پاسخگو نیست.

وی گفت: مجلس در حال تحقیق و تفحص درباره پشت پرده سدسازی‌هاست.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: ترک فعل مدیران، در خصوص مدیریت منابع آبی کشور به طور جدی در حال پیگیری است.

مازوت سوزی از مصادیق بارز ترک فعل‌ دولت روحانی است

رئیس فراکسیون محیط زیست با اشاره به اینکه پرونده ترک فعل مسئولان آلودگی هوا در راه قوه قضاییه  است، گفت: مازوت سوزی از مصادیق بارز ترک فعل‌ دولت روحانی است. این امر از پایه‌های اصلی آلودگی هواست که آلایندگی مهمی در پی دارد.

وی توضیح داد: طبق برنامه ششم توسعه، در سال‌های گذشته دولت مکلف بوده سیستم نیروگاهی را ارتقا بخشد و قراردادهایی برای گازرسانی به نیروگاه‌ها ببندد که متاسفانه انجام نشد و بحث مازوت سوزی‌ ناشی از همان کم کاری‌هاست.

رفیعی ادامه داد: از سال ۹۶ که قانون هوای پاک تصویب شد دستورالعملها و ابلاغهای آن انجام شد، اما تنها ۵۷ درصد این قانون به صورت ناقص انجام و کمتر از ۱۰ درصد آن فقط بطور کامل انجام شده است.

وی تاکید کرد: از مدیرانی که بر اساس این قانون مسئولیت داشتند توضیح خواستیم و متوجه شدیم ترک فعل‌هایی صورت گرفته و تصمیم بر اعمال ماده ۲۳۴ و ارسال گزارش قصورها به قوه قضاییه گرفتیم.

این گفتگو را ببینید.

حجم ویدیو: 6.19M | مدت زمان ویدیو: 00:02:14 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    و

  • رضا
    0

    وندیداد متنی پیشْ‌زرتشتی است که با توجه به زمان محتمل زندگانی زرتشت از ۱۶۰۰ تا ۶ هزار سال پیش، به درازنایی نگارش این متن پی می بریم. فْرَگرد ۱۳ به بعد این بخش از کتاب اوستا درباره حقوق جانوران و خود فرگرد ۱۳ درباره حقوق سگان، نگهداری آن، مراقبت و… انواع سگ و حقوق هر یک است. چرایی بی توجهی به حقوق سگان و پس‌رفت در مسایل اجتماعی را در تغییر نگرش، تغییر اندیشه(شیوه اندیشیدن یونانی هنوز ادامه دارد) و… مردمان ایرانی باید جست و پیش ازینکه دینی و ایمانی باشد فرهنگی است. اکنون باید از خود پرسید کشوری با آن سطح پیشرفت چرا به چنین حال زاری افتاده است؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها