بازگشت بحران واکسن به شرایط کرونایی کشور / شما چند دوز واکسن زده‌اید؟

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۲۶درصد شرکت‌کنندگان واکسیناسیون کامل کرونا را انجام داده و هر سه دوز واکسن را تزریق کرده‌اند.

بازگشت بحران واکسن به شرایط کرونایی کشور / شما چند دوز واکسن زده‌اید؟

مجید محمدی- بحران واکسن دوباره به کشور بازگشته است. واکسن آسترازنکا به طور محدود تزریق می‌شود و اکثر مراکز حاضر به تزریق آن نیستند.

به ادعای رسانه‌های غربی، اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه درباره اهدای واکسن به یمن و سوریه، روند اهدای واکسن به کشور را با مشکل روبرو کرده است.

همزمان با اینکه کارشناسان نسبت به شیوع ویروس اُمیکرون هشدار می‌دهند، دولت اصرار بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و تاکید بر کاستن از محدودیتها دارد.

در چنین شرایطی، خبرفوری در یک نظرسنجی که ۶۲هزار نفر در آن شرکت کردند، از مخاطبان خود پرسید که آیا روند واکسیناسیون را به طور کامل انجام داده‌اند یا نه.

براساس این نظرسنجی، به جز ۲۶درصد شرکت‌کنندگان که هر سه دوز واکسن را تزریق کرده‌اند، سایرین موفق به تکمیل واکسیناسیون نشده‌اند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، ۵۰درصد شرکت‌کنندگان، دو دوز واکسن را تزریق کرده و ۵ درصد دیگر هم فقط یک دور واکسن را تزریق کرده‌اند. 

در این میان، ۱۹درصد مخاطبان در زمره گروه‌های پُرخطر قرار دارند. هرچند سه درصد آنها گفته‌اند به زودی اقدام به تزریق واکسن خواهند کرد، ولی ۱۶ درصد با قاطعیت، موضوع عدم تزریق واکسن را مطرح کرده‌اند.

در چنین شرایطی، به‌نظر می‌رسد که دولت رئیسی باید درباره رفع مشکل تزریق واکسن اقدام جدی‌تری صورت دهد و یا دستکم برای رفع محدودیت‌های کرونایی شتاب‌زده عمل نکند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    0

    خدا لعنت کنه که جون مردم براشون مهم نیست

  • علی
    0

    لعنت به دهانی که بی موقع باز شود.!

  • آهای
    0

    بیشتر واکسن ها اهدایی ، و یا خرید زمان دولت قبلی میباشد ،،،ولی آقایان اصولزده سوار آن شده و دارن پزمیدهند،،،بیچاره مردم معمولی

  • ناشناس
    1

    شما قول میدید ما بریم دوز سوم رو بزنیم دیگه دوز آخری باشه؟ بعدش نمیگید دوباره سویه ی جدید اومد دوباره باید برید دوز چهارم رو بزنید؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      من تا قبل از زدن واکسن کرونا نگرفته بودم اما بعد از زدن دو دوز واکسن چهار بار کرونا گرفتم با وجود اینکه دو تا ماسک هم میزدم!تازه بعد از زدن واکسن با ۲۴ سال سن ریزش مو هم پیدا کردم پا درد هم همینطور! حالا چرا باید دوباره برم دوز سوم رو بزنم وقتی نمیتونید تایید کنید که دوز سوم دوز آخره و دیگه احتیاج به دوز چهارم یا پنجم نیست؟

    • ناشناس
      1

      چه جالب منم بعد دوز دوم پا درد و ریزش مو پیدا کردم .یعنی به خاطر واکسنه؟؟؟

    • من
      1

      من هم بعد از زدن واکسن، دچار ریزش مو و خشکی دهان شدم

  • ناشناس
    1

    بااین وجود چرا مدارس را میخاهن ازاول بهمن حضوری کنن

  • شهلا
    0

    آخه چرا ما باید واکسن به سوریه و یمن بدهیم (اهدای واکسن به یمن و سوریه، روند اهدای واکسن به کشور را با مشکل روبرو کرده است.) چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است بازم بگم گر اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی حالا حکایت مسئولین ماست

  • محدثه
    2

    وقتی اطلاعات کل جامعه آماری موجوده و روزآمده، دیگه نظرسنجی و نمونه گیری چه معنایی داره،‌ آماردان!! اون هم با این نتایج خنده دار :))))))))))
    ۶۰ میلیون دوز اول / ۵۰ میلیون دوز دوم / ۱۳ میلیون دوز سوم /جامعه هدف ۶۸ میلیون نفر / کل افراد جامعه ۸۵ میلیون

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      2

      مطمئنی سواد داری؟!

    • پیشگو
      0

      خانم محدثه، این اعداد میلیون نیست بلکه درصده که جمعش ۱۰۰ میشه

    • پیشگو
      2

      علنا در مورد عوارض افتضاح آسترازانکا گفته شده و سایتهای خبری ایران هم این خبر رو منتشر کردن، ولی باز هم یه عده نمیخوان قبول کنن. همانطور که عده ای اعتقادی به مهلک بودن کرونا ندارن، عده ای هم به واکسنهای مضخرف که سیستم ایمنی بدن رو به مرور زمان تضعیف میکنه و از بین میبره ندارن.
      علم ثابت کرده هر چیزی رو که بدن بطور طبیعی انجام میده ما بیاییم به زور واردش کنیم، کم کم انجام اون رو متوقف میکنه. یعنی با تزریق واکسن برعکس سیستم ایمنی طبیعی بدن به مرور تضعیف میشه

  • احمد
    1

    بنده سه دز واکسن برکت رو زدم تا الان به حول قوه الهی که مشکل نداشتم . این واکسن ها رو دولت قبل خریداری کرده عجل اونها که می گفتند چون عضو fatf نیستیم به ما واکسن نمیدن و همه مشکلات رو گره زدند به برجام . چرا به یمن و سوریه واکسن میدیم مگر ما مسلمان نیستیم من واقعا متاسفم برای بعضی ها که فقط بخودشون فکر می کنند آقا با وجود این همه فراوانی واکسن همین افراد الان میگن واکسن چیه واکسن باعث تشدید بیماریه و اگه واکسن نمی آوردن می‌گفتند میخوان مردم بمیرن چرا واکسن نمیارین امان از این دشمنان خائن داخلی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها