خرید خدمت سربازی سال آینده امکان پذیر می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از مصوبات جدید کمیسیون متبوع خود برای خرید خدمت سربازی مشمولان خارج از کشور خبر داد.

خرید خدمت سربازی سال آینده امکان پذیر می‌شود

رحیم زارع گفت: آن دسته از مشمولان غایب خارج از کشور که پنج سال از زمان فراخوان آنان به خدمت زیر پرچم می‌گذرد، در سال آینده تسهیلاتی جهت خرید خدمت سربازی آنان در نظر گرفته شده است.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو دیگر کمیسیون تلفیق در این باره گفته بر اساس این مصوبه کسانی که از پیش از زمان مشمولیت‌ آن‌ها در خارج از کشور بوده و چند سال است که از زمان مشمول بودنشان برای خدمت سربازی می‌گذرد و در خارج به سر می‌برند به منظور اینکه برای تردد به کشور با مشکلی مواجه نشوند می‌توانند خدمت سربازی خود را با قیمت ۱۵ هزار یورو بخرند.

زارع سایر مصوبات کمیسیون را به شرح زیر اعلام کرد:

اخلالگران اقتصادی از طریق قانون شکنی و تخلف از قانون، مالی کسب می‌کنند، علاوه بر رد مال به همان میزان جریمه مالی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی از جمله اسناد خزانه جهت احداث و تکمیل طرح‌های نیمه تمام، مهار و تامین آب کشور با اولویت طرح‌های شهری و نیز برق و آب در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو قرار گیرد.

وزارت آموزش و پرورش نیز موظف شد، از فروش اموال غیرمنقول مازاد خود جهت توسعه و تکمیل مدارس در مناطق محروم با اولویت مدارس خیرساز در استان‌ها و شهرستان‌ها یا منطقه خود اقدام کند.

وزارت جهاد کشاورزی نیز موظف شد در سال آینده تا سقف ۲۰ هزار میلیارد تومان از اموال منقول و غیرمنقول مازاد خود را به فروش رسانده و با اولویت مناطق محروم در حوزه‌های کشاورزی و شبکه‌های آبیاری، زهکشی و آب و خاک صرف کند.

در یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق مصوب شد در سال آینده هزینه‌هایی که خیرین برای ساخت پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها انجام می‌دهند، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • م
    1

    یعنی عین عدالت اسلامی است ی عده تو این مملکت خوب دارند نون میخورند و اسلام و عدل و همه رو به ورطه نابودی میکشند در اوایل ده 80 هم انهایی که بچه هاشون و فرستاده بودند خارج از کشور برای تحصیل یا هر چیز دیگری با هزینه 5 میلیون بی سر و صدا خدمت بچه هاشون رو خریدند !! وحالا دوباره؟!! ایا این باز عدالته؟! اگر قرار فروش است به داخلی ها هم بفروشید چرا فقط اوناییکه اقازاده هاشون و به خارج میفرستند؟! به بقیه هم که پول ندارند حقوقشون رو طبق قانون تمام و کامل بپردازید به همراه بیمه

  • خاتون
    6

    باشه من میخرم کجا باید مراجعه کنم

  • ناشناس
    0

    با بچه های کدوم مسئولین به سن سربازی رسیدن که داره بحث خرید سربازی رو دارن مطرح می کنند؟؟!!!

  • خخ
    2

    این قانون برای آقاها و آقازاده هست!!!

    نظرات شما -
    • کاج کبیر
      0

      یه چی یاد گرفتی از صبح همونو زیر همه پستا میگی....منم لابد عاقازاده هستم نه ؟

  • میشو بالا
    1

    جوانان غیور خدمات سربازی را انجام دهند و پولداران شادی کنند

  • بیطرف
    1

    می گفتند خدمت مقدس سربازی مگر میشود مقدسات را خرید وفروش کرد پس خدمت مقدس برای مردم بدبخت وتنگدست است

  • ایرانی
    0

    ما هم نمیریم ببینیم کیها جلوی مارو میگیرند

  • سخن
    0

    اگر سربازی خوبه چرا کادر حقوق بگیر فرزندان خود را سربازی نمیفرستن،چرا عمامه بسرها سربازی نمیرن،نفت و گاز و یورو خوبه ،سربازی بده؟شترسواری دولادولانمیشه ،یک بام و دوهوا ..تاحالا واسه ازدواج و شغل مردم عادی میرفتن سربازی ،خداراشکر دیگه نه شغلی و نه ازدواجی،هرچه هست بیکاری و طلاق و نکبت از درو دیوار میگذره،خدا زیادش کنه !!!

  • قوشاچای
    0

    آقازاده ها. فقط میتونند خدمت رو بخرند . مگه میشه اقا پسر جناب فلانی بیاد بره اجباری ؟؟ اونایی که موندن تو مملکت و آقا زاده نیستن حق ندارن حتی درباره ی کسری خدمت هم حرف بزنند . اگه حرف بزنند یه هفته اضاف دو روز بازداشتگاه وسه روز پست برجک . به فاطمه ی زهرا قسم مجلس ایران شده مثل فیلم (قهوه تلخ). خودشون فقط برای خودشون تولد میگیرن شمع فوت میکنن خجالت بکشید به قران . .

  • ناشناس
    3

    سلام پس تکلیف مشمولان غایب داخل کشور چی میشه اونیکه خارج رفته دیگه فکر خرید سربازی نیست و دیگه برنمیگرده فکری به حال مشمولان داخل کنید که ۳۰ سال سن دارن و هیچی از زندگی ندارن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سلام تورو بخدا فکری برای ۴۰ سالهاکنید یا بخرن یا معاف با زن وبچه چطوری برن

    • 0

      نامردیه چندسال پیش خریدنسربازی رو الان فکری برا متأهلان بالای ۳۰ سال کنید

  • دلسوز
    0

    قدیم‌ها به سربازی می گفتند اجباری این تبعیض است یا باید استخدامی باشد ویا اگر اجباری شد بدون استثنا حرمت لباس سربازی می شکند آنکه پول دارد سربازی نمی رود بی معنیه

  • ابوالفضل
    0

    باباچراانقدتفاوت

  • ناشناس
    0

    از ما که 12سال گذشته خریدشو بزارید بابا با این وضعیت بی کاری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها