علائم ابتلا به امیکرون که در ناخن ها ظاهر می‌شود

متخصصان سلامت اکنون نسبت به علائم غیرمعمول عفونت با این سویه هشدار می‌دهند که می‌تواند روی پوست، لب‌ها یا ناخن‌های شما تاثیر بگذارد.

علائم ابتلا به امیکرون که در ناخن ها ظاهر می‌شود

به گفته متخصصان سلامت مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها(CDC) افراد آلوده به اُمیکرون ممکن است پوست، لب‌ها یا بستر ناخن‌هایشان رنگ پریده، خاکستری یا آبی شود. به نظر می‌رسد این علامت در نتیجه سطح پایین اکسیژن در بدن باشد.

به همین دلیل مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها این علائم را به‌ عنوان علائم هشدار اضطراری عفونت کووید-۱۹ توصیف و به مردم توصیه می‌کنند در صورت مشاهده چنین تغییر رنگی از پزشک عمومی خود مشاوره بگیرند.

سایر علائم اورژانسی فهرست‌شده توسط CDC شامل مشکل تنفسی، درد یا فشار مداوم در قفسه سینه، گیجی و ناتوانی در بیدار شدن یا بیدار ماندن است.

علائم هشداردهنده کلیدی اُمیکرون آبریزش بینی، سردرد، عطسه کردن، سرفه‌های مداوم و گلو درد است. با این حال علائم دیگری از جمله تعریق شبانه، حالت تهوع، خستگی، بدن درد و تب، بثورات پوستی و چشم درد نیز گزارش شده است.

برای اکثر افراد این علائم حدود پنج روز ادامه دارد؛ بنابراین اگر علائم فرد بهبود نیافت و نگران است، می‌تواند با مراکز درمانی تماس بگیرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خاک بر سر هرچه دانشمند ودکتر که نمی توانند این ویروس را کنترل کنند فقط ادعا دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها