عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا:

درباره امیکرون امید واهی ندهیم / مدارس تعطیل شوند

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه برای مقابله با سویه اُمیکرون باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی حفظ شود، بر لزوم پرهیز از دورهمی‌های یلدا و همچنین تعطیلی مدارس تا چند هفته آینده تاکید کرد.

درباره امیکرون امید واهی ندهیم / مدارس تعطیل شوند

دکتر مجید مختاری در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کرونا، گفت:  امروز محوریت جلسه کمیته علمی درباره امیکرون و رفتار و نحوه برخورد با این ویروس بود.

وی افزود: فعلا دلتا سویه غالب دنیاست که کشندگی بالاتر از امیکرون دارد. اما امیکرون در سه هفته اخیر بالای ۵۰ جهش داشته و ترکیب این جهش‌ها ممکن است منجر به کشندگی بیشتر شود.

وی افزود: اکنون آنطور که آمار جهانی نشان می‌دهد، کشندگی امیکرون و نیاز به بستری و اکسیژن در سویه امیکرون در کشورهای آفریقایی بسیار کمتر بوده، اما این رفتار در لندن مشابه آفریقای جنوبی نیست و در انگلستان می‌بینیم که تعداد بیشتری بستری می‌شوند. اولین و مهمترین پیام ما این است که تمام رعایت پروتکل‌های بهداشتی را باید حفظ کنیم.

مختاری گفت: استفاده از ماسک، عدم تجمع و حفظ فاصله اجتماعی بسیار مهم است. اکنون در آستانه شب یلدا هستیم با احترام به تمام مراسم‌ها باید بدانیم که شرایط حساس است. گیرندگی اُمیکرون دو تا سه برابر بیش از دلتاست و دو برابر شدن آن در جامعه فقط ۲.۵ روز است.

وی افزود: امیدواریم رفتار آن از نظر کشندگی، تشخیصی و... بهتر از دلتا باشد، اما نمی‌توانیم با امید واهی پیش رویم؛ بلکه باید با علم پیش رویم. مردم تمام موارد را رعایت کنند. مردم یلدا را در خانه و با خانواده خودشان جشن بگیرند. یلدا نباید همراه با عزاداری باشد و باعث شود که عزیزانی یلدای سال بعد را نبینند. اجازه دهیم دو تا سه هفته دیگر بگذرد و رعایت‌ها را بالا نگه داریم. مهمترین مساله پیشگیری حفظ فاصله و ماسک است.

وی گفت: ممکن است رفتار اُمیکرون تغییر کند. امیکرون اکنون در سنین پایین‌تر دیده می‌شود اما اگر تغییر رفتار دهد، ممکن است در سنین بالا هم مشکل‌ساز شود. کمیته علمی توصیه می‌کند که تا چند هفته دیگر حتی اگر ممکن است مدارس را تعطیل کنیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • شهرام. ر
    1

    چرا در رابطه با همه مسائلی که مربوط به سلامتی مردم میشه تاخیر دارین ؟ قبل از تعطیلی مدارس باید امکانات لازم را برای آموزش مجازی تمامی دانش آموزان کشور در اختیار مردم قرار دهید. همچنین اینترنت با سرعت بالا. بودجه اون رو هم از حوزه علمیه و شورای نگهبان و مجلس و ... تامین کنیدوگرنه " مشت بعد از دعوا رو باید تو سر خود زد".

  • محمود
    0

    کشورهای ابرقدرت جهان از سوء مدیریت و بی کفایتی مسئولین محترم دارند بهره می برند و با تحریم کردن ما باعث شدن یک دلار برابر بشه با 300 هزار برابر پول ملی کشور ما! باعث شده خیلی زیبا ثروت کشور ما رو بریزند تو جیبهاشون! تبلت و موبایل و ماشین و مصالح و... رو باید 7 برابر گرانتر بخریم! عربستان و اسرائیل روزی صدبار خدا خدا میکنند تا برجام امضا نشه و دوست دارند تا FATF امضا نشه! تا هر روز صد میلیون دلار ایران ضرر کنه! دعا میکنن اعضای شورای نگهبان ما 500 سال عمر کنند تا روز به روز بدبخت تر بشیم! رهبر اون 6 نفر تاثیرگذار و فقیه ای رو انتخاب میکنه که در حال تر زدن به مملکت هستند! کاش ملت این افراد رو انتخاب میکرد. این اسمش دموکراسیه؟! میگید میزان رای ملت است؟! این بود خواسته های امام خمینی (ره) برای ملتش؟! چرا راه امام رو ادامه نمیدید؟

  • یکی از مردم
    3

    غلطهای اضافه!!!...چطور این چند روزه همه جا عزاداری بود همه تون حناق گرفته بودید و نگرانی نداشتید؟ باز به مناسبت ایرانی رسید بوی سوختنون بلند شد؟ از این بیشتر به فرهنگ ایرانی نزدیک بشید منتظر سرنوشت بدتر از قافی باشید...حواستونو جمع کنید

  • ناشناس
    1

    مدارس تعطیل نشهه هیچ کس به حرف شما گوش نمیده شب یلدا هم محدود نمیشه همش خودخواهی شما مسولین بیسواد هست

  • الله
    0

    کشور های اروپایی چند سال پیش اموزش آنلاین را انتخاب کردند و به همین روال دارن ادامه میدهند و از کشور ما هم خیلی خیلی جلوتر هستند اما تو کشور ما اصل بر حضوری بودنه اونم فقط به خاطر اینکه کسی تقلب نکنه و از این حرفا و جالبه که از همه کشور ها هم عقب هستیم واقعا خجالت داره
    مدارس و امتحانات را غیرحضوری کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها