نائب رئیس کانون عالی اساتید مدعو دانشگاه‌ها در گفتگو با خبر فوری:

۵۰ درصد از دانشگاه های کشور هیات علمی ندارند، این رانت و فساد است

نائب رئیس کانون عالی اساتید مدعو دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: در کشورهای جهان اول، دانشگاه‌ها مولد هستند اما در کشور ما دانشگاه‌ها بنگاه‌داری می‌کنند.

 ۵۰ درصد از دانشگاه های کشور هیات علمی ندارند، این رانت و فساد است

علی قزلسفلو در گفتگو با خبرفوری اظهار کرد: سالانه قریب به ۲۲ هزار پذیرش دکترا در دانشگاه‌ها داریم که تناسبی با حوزه‌های شغلی کشور ندارد.

وی افزود: از مجموع ۳۱۳ تا ۳۱۵ دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی در کشور، ۵۰ درصد آن‌ها فاقد هیئت علمی هستند و ۲۵ درصد نیز از اعضای هیئت علمی بازنشسته استفاده می‌کنند و یک رانت وحشتناک شکل گرفته است.

او بیان داشت: در دانشگاه‌های مادر نسبت تعداد استاد به دانشجو رعایت نشده است.

قزلسفلو در ادامه گفت: بار آموزشی در دانشگاه‌های علمی کاربردی ۹۰ درصد و پیام نور ۷۰ درصد، غیرانتفاعی ۸۰ درصد و دولتی ۳۰ درصد بر دوش اساتید حق‌التدریس است.

این گفت‌وگو را ببینید.

حجم ویدیو: 9.07M | مدت زمان ویدیو: 00:06:36 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • واقعیت تلخ
    0

    برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانشگاه فقط امام الصادق و المصطفی اهمیت دارد و داشتن تعصب و ذوب در ولایت برای نظام مهمه نه علم و فهم و مدیریت و بقیه دانشگاهای هیچی و از لحاظ علمی امروز بیشتر دانشجویان و اساتید و طلاب ایران گاو پیشیشون پروفسور هیچ سواد ندارن دکتر کاغذی هستند نه بیشتر ،

  • حجت الاسلام پناهیان
    0

    غلط کرد هر کس گفت ما فساد سیستماتیک نداریم

  • هیچ
    0

    با انقلاب فرهنگی دکتر فیلسوف عبدالکریم سروش فاتحه دانشگاهها خوانده شد.

  • ناشناس
    2

    خود هئیت علمی فساد نیست؟

  • حرف حساب
    0

    خشک مغزهای مبتلا به یبوست فکری درلوای فسیلهای هزارساله وضعیت دانشگاه را مثل محیط زیست مثل شغل مثل مسکن مثل ازادی افراد جامعه مثل صادرات تولیدات مثل تکنولوژی روز مثل بیمه های سلامت مثل سیاست ورزی مثل میهن پرستی دراوردند و اکنون سلامت روانی جامعه را با تخریب شخصیت مردم از طریق یارانه ،بجای افرینش کاروتولید و شور زندگی ...

  • علی
    0

    دانشگاه های ما فقط بر روی تئوری تاکید می کنند مثلا هیچ مهندسی بعد از فراغت از تحصیل نمی تواند در کاخانه ای مشغول شود چون کاریاد نگرفته یک فارغ التحصیل فوق لیسانس روانشناسی از بهترین دانشگاه های کشور نمی تواند کار مشاوره انجام دهد و ناچار است میلیون ها تومان خرج کند و چند سال در کارگاه های مختلف شرکت کند تا اصول مشاوره دادن را یاد بگیرد و..... تعطیلات بین ترم هم که عملا هفته های آموزش را کاهش می دهد.

  • مهندس برتر
    0

    در شهرهای دور دست مثل بیرجند دانشگاه های غیر انتفائی وجود دارد که فقط مدرک می دهد با ..... حتی دستشوئی ندارد. به رئیسش زنگ زدیم گفت من چند ساله رئیس هستم ولی هنوز بیرجند نیامدم ساکن تهران و مشهد هستم. خیلی خیلی خیلی جالبه..... استاد که هیچ ندارد. درس هم تنها در چند جلسه 3-4 جلسه چون استادش می گفت چون همین قدر حق التدریس ندهند میگن بیشتر وقت نداری هر چی می خواهی بگی تو همین 3-4 جلسه بگو... نمره هم به همه می دهند امکان ندارد کسی بیافتد... چندین رشته کارشناسی و ارشد دارد مثل مهندسی پزشکی.....
    آفرین بر این نظام آموزشی
    آفرین، آفرین، حیف همین دیپلم که گرفتم و وقتم را هدر دادم. تو ایران وضع جور دیگه است......

  • ناشناس
    0

    با این اوصاف به همان درصد رشته های مصوب شده برای آن دانشگاهها خارج از استاندارد وزارت علوم و بصورت مافیایی دایر شده است یعنی رشته هایی در آنها دایر شده که متاسفانه 3تا عضو هیات علمی رسمی ندارند که طبق قانون وزارت علوم برای پذیرش دانشجو در یک رشته باید سه تا هیات علمی در آن دانشگاه موجود باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها