سیگار الکترونیکی، باروری مردان را تهدید می‌کند

محققان آمریکایی دریافتند مردانی که بیش از دو بار در روز از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کنند، احتمال ابتلا به اختلالات جنسی در آن‌ها بیشتر است.

سیگار الکترونیکی، باروری مردان را تهدید می‌کند

به گزارش صدی الیوم؛ محققان می‌گویند که آن‌ها دریافتند استفاده از سیگار‌های الکترونیکی بدون توجه به عوامل سنی، بیماری‌های قلبی و خطرات شایع جنسی با اختلال نعوظ مرتبط است و یادآور شدند که از هر ۵ مرد یک نفر به دلیل استفاده از سیگار الکترونیکی به ضعف جنسی مبتلا می‌شود.

عمر الشهاوی استاد دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک می‌گوید: با توجه به اینکه بسیاری از مردم از سیگار‌های الکترونیکی با هدف کاهش آسیب ناشی از سیگار یا کمک به ترک سیگار استفاده می‌کنند، نیاز به بررسی کامل رابطه بین محصولات سیگار الکترونیکی، اختلال نعوظ و اثرات بالقوه بر سلامت جنسی مردان داریم.

او می‌افزاید: یافته‌های ما بر نیاز به مطالعات بیشتر برای ایجاد الگوی استفاده از سیگار الکترونیکی که نسبتاً ایمن‌تر از سیگار است، تأکید می‌کند.

الشهاوی ادامه می‌دهد: تحلیل‌های ما سابقه مصرف سیگار شرکت‌کنندگان، از جمله افراد غیرسیگاری را در نظر می‌گیرد، بنابراین استفاده روزانه از سیگار الکترونیکی ممکن است بدون توجه به سابقه مصرف سیگار، احتمال اختلال نعوظ را افزایش دهد.

تیم تحقیقاتی از داده‌های حاصل از مطالعه ارزیابی جمعیت و تنباکو استفاده کرده است، یک مطالعه نماینده ملی بر روی ۴۵۹۷۱ بزرگسال آمریکایی بالای ۱۸ سال که رفتار‌های مختلف مصرف دخانیات و پیامد‌های سلامتی را بررسی می‌کند.

در حالی که مطالعه جدید محدود به بررسی یک نمونه کامل از حدود ۱۴۰۰۰ مرد بوده و شرکت کنندگان را بین کاربران سابق و فعلی، به صورت گاه به گاه یا روزانه دسته بندی کرده است.

الشهاوی می‌گوید که مرحله بعدی این تحقیق بر تلاش برای درک بهتر اینکه کدام نوع از سیگار‌های الکترونیکی به شدت با اختلال ناتوانی در برقراری روابط جنسی مرتبط هستند و اینکه آیا ضعف جنسی را می‌توان با قطع مصرف درمان کرد یا خیر، متمرکز خواهد شد.

او می‌افزاید: از آنجایی که این مطالعه فقط بر روی مردان متمرکز بوده، مطالعات آینده باید به رابطه بین استفاده از سیگار الکترونیکی و ضعف در بین زنان نیز توجه کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها