آیت الله ایازی: امروز ازدواج کردن یک دختر ۱۳ ساله ظلم است

عضو مجلس خبرگان گفت: امروز ازدواج کردن یک دختر ۱۳ ساله ظلم است.

آیت الله ایازی: امروز ازدواج کردن یک دختر ۱۳ ساله ظلم است

آیت الله سیدمحمدعلی ایازی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت:  یکی از بحث هایی که درباره آن چالش وجود دارد، کودک همسری است. پرسشی مطرح می شود مبنی بر اینکه سن رشد، برای دختری که می خواهد ازدواج کند چند سال است؟

اینجا برخی از فقها نوشته اند دختران بعد ۹ سالگی می توانند ازدواج کنند. من از همان فقها می پرسم اگر خواستگاری برای دختر شما در ۹سالگی بیاید شما حاضرید او را مزدوج کنید؟ معلوم است که نمی دهید چرا که می دانید او رشد نکرده است.

آیت الله ایازی گفت: سن ۱۳ سالگی و حتی ۱۵ سالگی نیز سن مناسبی برای ازدواج نیست. در حالی که ممکن است در گذشته چنین بوده باشد. امروز رشد دختر در این سنین اتفاق نمی افتد. عقلا امروز سن رشد را تعیین کرده اند.

 از میان ۱۱۰ کشور، ۸۰ کشور گفته اند دختران باید از ۱۸ سالگی ازدواج کنند. و قبل از آن سن اگر کسی زمینه و آمادگی ازدواج را دارد، باید ثابت شود. وگرنه امروز ازدواج کردن یک دختر ۱۳ ساله ظلم است.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • مرید حرف حق
    0

    بر خودت و جد و آبادت هزاران درود که میتونی به مشتی کپی کار حالی کنی ظلم نکنید و حق و شوق بازی از دختران خرد سال این مملکت را بخاطر نفهمی خود پایمال نکنید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      نظر ایشان در فضای مجازی جنبه تبلیغی دارد و برای جمع آوری لایک و فالوئر بیشتر است! بعید می دانم در حوزه علمیه و در کلاس درس چنین حرفهایی به زبان بیاورند چونکه با نوع لباس ایشان سنخیتی ندارد!

  • حسن
    0

    خلاصه یه آدم فهمیده در این باره اظهار نظر کرد . خدا رو شکر

  • ناشناس
    9

    من حتی سن هجده را هم کم میدانم ولی پیامبر در نه سالگی با عایشه ازدواج کرده شما چه کاره اید مشکل کودک همسری نیست مشکل شمایید که هر گاه مصلحت خود دانید به هزار شیوه حکم خدا وسنت پیامبر را نقض میکنید خدااز شما نگذرد که اگر لازم بدانید حکم میکنید نه سال سن خوبی است

  • شهرام. ر
    1

    حالا بیا این مطلب ساده رو به این ملا های جاهل شهوت پرست حالی کن.

  • موافق
    0

    عجيبه يك آخوند با ازدواج دختران كم سن وسال مخالفه بايد به آخوند بودن او شك كرد !!!!!!

  • محمد رضا مرادی
    0

    چه عجب یه آخوند حرف منطقی زد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها