عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرفوری پاسخ داد:

آیا واکسیناسیون از مرگ و میر ناشی از «اومیکرون» پیشگیری می‌کند؟

سازمان بهداشت جهانی، اومیکرون را به عنوان "سویه نگران‌کننده کرونا" طبقه‌بندی کرده و این باور وجود دارد جهشی که این‌بار در ویروس کرونا رخ داده موجب شده تا انتقال آن بسیار سریع‌تر از نسخه‌های قبلی باشد.

آیا واکسیناسیون از مرگ و میر ناشی از «اومیکرون» پیشگیری می‌کند؟

مسعود یونسیان، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرفوری بیان داشت: متأسفانه در ایران نمی‌توانیم توالی‌یابی ژنتیکی انجام دهیم اما عدم مشاهدات ما نیز به معنای عدم وجود سویه جدید کرونا در کشور نیست.

وی افزود: چون کرونا اومیکرون در کشورهای زیادی مشاهده شده است، در نتیجه نمی‌توان جلوی ورود آن به ایران را گرفت و از همه مرزها امکان ورود آن وجود دارد.

یونسیان گفت: واکسیناسیون، مرگ و میر کرونا را تا ۹۰ درصد کاهش داده است و حتی اگر اثربخشی آن بر واریانت جدید کمتر باشد، حداقل۷۰ درصد از مرگ جلوگیری می‌کند که این آمار قابل ملاحظه ای است.

این گفت‌وگو را ببینید.

حجم ویدیو: 4.00M | مدت زمان ویدیو: 00:03:36 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حقگو
    0

    فقط دروغ دروغ دروغ واکسن فایزر شاید واکسن چینی که خود چینی ها تزریق نمیکنن حتی نمیتونه در مقابل ویروس اولیه کرونا ایمنی ایجاد نمیکنه و باعث ابتلا شدید میشه چطور میتونه از ابتلا یا مرگ و میر جلوگیری کنه خدا لعنت کنه کسانی را که باعث و بانی وضعیت فعلی و بدبختی مردم ایران هستن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها