شانس ابتلا به ذات الریه در چه کسانی بیشتر است؟

متخصص ریه گفت: ذات الریه التهابی در بافت ریه است که در عکس رادیولوژی به صورت لکه ای سفید نمایان می شود. ذات الریه را نباید با برونشیت اشتباه گرفت.

شانس ابتلا به ذات الریه در چه کسانی بیشتر است؟

عاطفه فخاریان در خصوص عوامل ایجاد عفونت ریه، پنومونی یا ذات الریه گفت: ذات الریه التهاب در بافت ریه است. وقتی سفیدی در عکس ریه سفیدی می‌بینیم، بیمار دچار پنومونی شده است. باید یادآور شد که برخی افراد در فصول سرد دچار سرفه  و خلط می‌شوند که با تغییرات ریوی همراه نیست این علائم ناشی از برونشیت یا التهاب برونش‌ها است و با ذات الریه متفاوت است.

وی افزود: عوامل باکتریایی یا ویروس‌ها می‌توانند التهابی در ریه ایجاد کنند که به پنومونی یا ذات الریه ختم می‌شود. کرونا هم می‌تواند ذات الریه ایجاد کند.

فخاریان یادآور شد: افرادی که سیگار می‌کشند، بیمارانی که برونشیت مزمن دارند، افرادی که بیماری‌های نقص ایمنی دارند و یا داروهایی مصرف می‌کنند تا ایمنی بدن را پایین نگه دارند، افرادی که دیابت کنترل نشده دارند، افرادی که در جاهایی زندگی می‌کنند که تهویه خوبی ندارند و سوء تغذیه می‌تواند شانس ابتلاء به ذات الریه را زیاد کند اما ورزش و واکسن می‌تواند از بروز ذات الریه(پنومونی) بکاهد.

فوق تخصص ریه در خصوص درمان پنومونی گفت: اگر بیماری علت باکتریایی داشته باشد باید از آنتی بیوتیک استفاده کرد و اگر بیماری منشأ ویروسی داشته باشد باید داروهای ضد ویروس تجویز شود. اگر فردی اشتها نداشته باشد و علائمی داشته باشد که قابلیت ادامه درمان در منزل داشته باشد باید بستری شود و دارو را به صورت تزریقی استفاده کند ولی با پیشرفت علم پزشکی این بیماری بیشتر در منزل درمان می‌شود. مصرف مایعات و استراحت کافی هم می‌تواند به روند درمان کمک کند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها