آمار جهانی کرونا؛ بیش از ۲۵۷ میلیون نفر مبتلا

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۷ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۱۴ نفر رسیده و مرگ پنج میلیون و ۱۶۴ هزار و ۱۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است همچنین ۲۳۲ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۶۹۰ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

آمار جهانی کرونا؛ بیش از ۲۵۷ میلیون نفر مبتلا

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۲ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۸.۵ میلیون مبتلا و بیش از ۷۹۳ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۴.۵ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۲ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۱۲ هزار و هند با بیش از ۴۶۵ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۴۸,۵۵۸,۲۲۹ ۷۹۳,۵۳۹
۲ هند ۳۴,۵۱۰,۴۱۳ ۴۶۵,۶۶۲
۳ برزیل ۲۲,۰۱۲,۱۵۰ ۶۱۲,۶۲۵
۴ انگلیس ۹,۸۰۶,۰۳۴ ۱۴۳,۸۶۶
۵ روسیه ۹,۲۹۴,۱۸۸ ۲۶۲,۸۴۳
۶ ترکیه ۸,۵۵۰,۳۷۷ ۷۴,۸۴۷
۷ فرانسه ۷,۳۹۵,۲۲۲ ۱۱۸,۴۴۶
۸ ایران ۶,۰۷۳,۰۹۸ ۱۲۸,۸۵۲
۹ آلمان ۵,۳۴۱,۳۳۲ ۹۹,۵۵۳
۱۰ آرژانتین ۵,۳۱۴,۷۰۲ ۱۱۶,۳۷۴

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۶۲ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی ۹ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۳۴ بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.

همچنین ایران با مجموع شش میلیون و ۷۳ هزار و ۹۸ ابتلا و ۱۲۸ هزار و ۸۵۲ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در بین ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.

بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۷ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آلمان، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، اندونزی، مکزیک، لهستان و اوکراین نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها