روانشناس بالینی در گفتگو با خبر فوری:

به حرف‌های مادر افسرده گوش دهید/ ۱۵ درصد زنان بعد از زایمان افسرده می‌شوند

یک روانشناس بالینی گفت: خلق پایین، زودرنجی، بی‌انگیزگی، احساس خستگی مفرط و لذت نبردن از چیزی، علائم افسردگی پس از زایمان است.

به حرف‌های مادر افسرده گوش دهید/ ۱۵ درصد زنان بعد از زایمان افسرده می‌شوند

حبیبه سیحانی در گفتگو با خبر فوری بیان کرد: برای کمک به مادرانی که بعد از زایمان افسردگی می‌گیرند این جملات را بگویید: "تو مادر خوبی هستی، به اندازه کافی مادرانگی داری، همه بچه‌ها گریه می‌کنند و ممکن است نتوانی تنهایی از پسش بربیای، ما به تو کمک می‌کنیم".

وی با تاکید بر اینکه 15 درصد زنان بعد از زایمان دچار افسردگی می شوند، گفت: توصیه روانشناسان به مردان این است که اصلا در این دوران رنجیده نشوند و به مادران فرصت دهند.

این گفت‌وگو را بشنوید.

 

حجم ویدیو: 13.89M | مدت زمان ویدیو: 00:07:13 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • دل خون
    2

    من بعد ۲۰ سال نازایی حامله شدم تا ۴ماه با شرایط سخت تنها در شهر غریب بایک همسایه ناجور که زندگی را برام جهنم کرده بود سقط کردم تو افسردگی بودم بعد دو سال هنوز خوب نشدم کسی به حرفم گوش نداد همه گفتن شاید عقب مانده بود و از این حرفها که بیشتر دلم را سوزاندن من به خیلی ها کمک کردم اما تنها بودم و هستم دیگه پیش کسی حرف نمیزنم برای خودم حرف نمیزنم وگریه می کنم

  • راهی
    1

    هیچ وقت به زنی که بچه سقط کروه نگین بچه می خواهی چه کار دردسره یا شاید عقب مانده به دنیا می امد واز این حرفها چون فقط دردش بیشتر میشه فقط سکوت کنید تا خودش را خالی کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها