دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مناطق حفاظت شده استان تهران

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران حین گشت و پایش در مناطق حفاظت شده این استان موفق به دستگیری شکارچیان غیر مجاز شدند.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مناطق حفاظت شده استان تهران

علی روشنی در تشریح این خبر با اشاره به اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهر تهران حین انجام  گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و در بخش جنوبی محدوده روستای وردیج متوجه حضور تعدادی شکارچی غیر مجاز در داخل منطقه شدند، گفت: ماموران برهمین اساس طی اقدامی عملیاتی این افراد را شناسایی و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه براساس گزارش ماموران اجرایی سرمحیط بانی کن و سولقان این متخلفان در حال شروع به شکار شناسایی و دستگیر شدند، اظهار کرد: در این عملیات دو قبضه اسلحه شکاری ساچمه‌زنی به همراه ادوات مربوطه کشف و ضبط  شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران در پایان با اشاره به اینکه به استناد ماده ۱۵ قانون شکار و صید، شروع به شکار جانوران وحشی بر خلاف مقررات این قانون و قابل تعقیب و مجازات است و مرتکب به حداقل مجازات ‌مقرر محکوم خواهد شد، خاطرنشان کرد: متخلفان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می شوند.

همچنین حسن فراهانی - رییس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار- با اشاره به اینکه ماموران اجرایی این اداره روز گذشته حین گشت زنی در حوزه استحفاظی پارک ملی سرخه حصار با شنیدن صدای شلیک دو تیر گلوله در محدوده برات چشمه در حاشیه روستای همه سین بلافاصله به منطقه مورد نظر اعزام شدند، گفت: ماموران ضمن اتخاذ تمهیدات امنیتی و انجام کمین، موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز به همراه لاشه دو راس میش و قوچ وحشی شکار شده شدند.

وی تصریح کرد: ضمن انجام بازجویی های فنی از متهم و اقرار صریح صورت پذیرفته ضمن تکمیل مدارک و مستندات مربوطه، موضوع به مقام قضایی برای سیر سایر مراحل قانونی ارجاع شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها