رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد

صدور گواهینامه مربیگری برای ۵۷ هزار آموزش دهنده نهضت سوادآموزی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از صدور گواهینامه دوره مربیگری برای ۵۷ هزار آموزش دهنده نهضت سوادآموزی خبر داد و گفت: در حال طراحی دوره تکمیلی ۴۰ ساعته با رویکرد سوادچندگانه هستیم.

صدور گواهینامه مربیگری برای ۵۷ هزار آموزش دهنده نهضت سوادآموزی

علی باقرزاده با اشاره به طرح آموزش و توانمندسازی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: این طرح با همکاری جهاددانشگاهی از اواخر سال ۹۵ شروع شد و جامعه هدف شرکت در دوره‌های توانمندسازی حدود ۷۰ هزار آموزش دهنده نهضت سوادآموزی بودند که باید در دوره آموزشی مجازی طراحی شده شرکت و در آزمونی شرکت می‌کردند.

وی افزود: بر این اساس به پذیرفته‌شدگان گواهی دوره مربیگری اعطا می‌شد و بدون دریافت این مدرک، امکان ادامه همکاری با نهضت وجود نداشت.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی طی سال گذشته و در چند مرحله برگزار شده و در مرحله اول ۵۷ هزار آموزش دهنده نهضت سوادآموزی در آزمون پایانی شرکت و در آن پذیرفته شدند و به این ترتیب گواهی مربیگری دریافت کردند، گفت: در این مسیر با برخی مشکلات مواجه بودیم؛ از جمله اینکه فرد ساکن استانی بوده، اما چون در مسافرت بوده در یک استان دیگر آزمون داده و گواهینامه‌اش به جایی رفته که آنجا امتحان داده است و باید جابجایی‌هایی صورت گیرد.

باقرزاده ادامه داد: برای آن دسته که نمره قبولی کسب نکردند، آنها که ثبت‌نام کردند اما نتوانستند در آزمون شرکت کنند و گروهی که اساسا ثبت نام نکرده بودند، مهلت مجددی تعیین شد که در یک مرحله ۷۰۰۰ نفر و اکنون هم حدود ۶۰۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در مهر ماه آزمون می‌دهند و بعد از قبولی، گواهی خود را دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر آموزش دهنده‌ای در این آزمون پذیرفته نشود، امکان ادامه همکاری با نهضت را نخواهد داشت، گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر بنا به دلایلی که گفته شد، هنوز گواهی مربیگری این دوره آموزشی ۱۲۶ ساعته را ندارند و اجازه فعالیت پیدا نکرده‌اند، بر همین اساس فرصت حضور در دوره‌ها و شرکت در آزمون به آنها داده شده است.

وی با بیان اینکه بعد از تکمیل این دوره به سراغ دوره جدید آموزش و توانمندسازی با رویکرد سوادچندگانه اعم از icdl، مهارت‌های زندگی و سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی می‌رویم، اظهار کرد: در حال حاضر در حال طراحی محتوا و انتخاب مدرسین برای یک دوره آموزشی ۴۰ ساعته هستیم.

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها