ثبت نام به‌عنوان "پیش‌دبستانی" در مهدکودک‌ها غیرقانونی‌ است

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: پیش‌دبستانی متعلق به آموزش و پرورش است و بهزیستی مسئول صدور مجوز مهدکودک است، مهدکودک‌ها مشخصه خاصی دارند و برای نگهداری کودکان زیر پیش‌دبستانی طراحی شده‌اند.

ثبت نام به‌عنوان "پیش‌دبستانی" در مهدکودک‌ها غیرقانونی‌ است

غلام‌حسین حدادی در واکنش به اخباری مبنی‌بر واگذاری حاکمیت پیش‌دبستانی‌ها از بهزیستی به آموزش‌ و پرورش، اظهارکرد: پیش‌دبستانی مقطعی از دوره آموزش بوده که مربوط به آن‌هایی است که در مراکز مربوط به پیش‌دبستانی ثبت‌نام می‌کنند و طبق مقررات وارد پیش دبستانی می‌شوند، اما کسانی که در مهدکودک‌ها ثبت نام می‌کنند طبق مقررات تا قبل از دبستان در مهدکودک‌ها نگهداری می‌شوند و کودکان تحت آموزش های لازم قرار می گیرند.

وی ادامه داد: مهدکودک‌ها، دوره ای تحت عنوان پیش‌دبستانی ندارند و کودکان تا زیر سن دبستان را نگهداری می‌کنند.

حدادی تصریح کرد: هم‎چنین مراکزی به عنوان «رفاه کودک و خانواده» داریم که کودکان تا سن 12 سال را نیز پذیرش می‌کنند و به عنوان یک بسته مراقبتی عمل کرده و زیر مجموعه آموزش‌وپرورش نیستند.

وی تأکید کرد: پیش‌دبستانی‌ها متعلق به آموزش‌وپرورش است و ما با آموزش‌وپرورش در این زمینه اختلاف برداشت‌های کوچکی داریم، اما اختلافی بین بهزیستی و آموزش‌وپرورش نیست.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در خراسان رضوی حدود 1400 مهدکودک داریم که زیر پوشش بهزیستی فعالیت می‌کنند که در آن‌ها کودکان زیر 6 سال پذیرش می‌شوند و مراکز رفاه کودک و خانواده نیز کودکان بین 6 ماه تا 12 سال را پذیرش می‌کنند.

وی گفت: ثبت نام کودکان در مهدکودک‌ها تحت عنوان دوره پیش‌دبستانی اقدامی غیرقانونی است، اما افراد زیر سن دبستان در مهدکودک‌ها امکان حضور دارند چرا که پیش‌دبستانی اجباری نبوده و داشتن مدرک پیش‌دبستانی برای ورود به کلاس اول الزامی نیست.

حدادی با اشاره به مزایای مهدکودک‌ها نسبت به پیش‌دبستانی‌ها، افزود: شرایط نگهداری و آموزش‌های کافی برای کودکان در مهدکودک‌ها وجود دارد. هم‌چنین برای نمونه اگر فردی دو فرزند 3 ساله و 6 ساله داشته باشد می‌تواند هر دوی آن کودکان را در یک مهدکودک نگهداری کند، اما چنین امکانی در پیش‌دبستانی وجود ندارد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها