روایت حجت‌الاسلام زائری از مشکلات دانشجویان افغانستانی بعد از بالارفتن نرخ ارز

تعداد زیادی از دانشجویان افغانستانی به دلیل بالارفتن نرخ ارز توانایی ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور را ندارند و بسیاری از آنها انصراف داده‌اند.

روایت حجت‌الاسلام زائری از مشکلات دانشجویان افغانستانی بعد از بالارفتن نرخ ارز

به گزارش خبر فوری ؛ در روزهای گذشته دانشگاه‌های کشور اعلام کردند که دانشجویان افغانستانی که به صورت بورسیه از ایران جذب شده‌اند و قبلا شهریه آنها به نرخ دلار روز محاسبه می‌شد ازین به بعد باید شهریه خود را بانرخ دلار فعلی پرداخت کنند.

با توجه به بالارفتن نرخ ارز در روزهای اخیر و عدم توانایی دانشجویان افغانستانی بسیاری از آنان مجبور شدند از ادامه تحصیل باز بمانند.

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری مطلبی در همین رابطه در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است:

ديروز توی خيابان انقلاب دو جوان دانشجو از همسايگان افغانستانی جلويم را گرفتند و پرسيدند آيا از موج انصراف از تحصيل دانشجويان افغانستانی خبر داريد؟ گفتم خير. بعد توضيح دادند كه چون آنها را دانشجوی خارجی حساب مي كنند و از آنها دلار مي گيرند، با اين وضعيت نرخ ارز يكي يكي دارند انصراف مي دهند.
دانشجويي كه بايد مثلا كار ساختماني بكند و به سختي هزينه دانشگاهش را بدهد اكنون بايد بيشتر از همه ما نگران بالا روزانه نرخ دلار باشد. در چنين شرايطي آيا واقعا از نظر مالي براي دانشجوي افغانستاني ترجيح ندارد كه در يكي ديگر از كشورهاي همسايه دانشجوي خارجي باشد؟
او در ادامه نوشته است، ما كه سالها به انداره توان خود - گر چه گاه با كوتاهي ها و كم توجهي ها- به اصناف و گروههاي مختلف افغانستاني خدمت هايي تقديم كرده ايم، اكنون چرا از اميدهاي آينده اينگونه غافليم؟
آيا متوجه نيستيم كه بي توجهي به نخبگان افغانستاني براي خود ما چه نتايج و پيامدهايي خواهد داشت؟
آيا مسؤولان به اين موضوع خطير مي انديشند، وقتي به موضوعات مهم تر فكر نمي كنند؟ ??

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها