افزایش شهریه در مقطع ارشد و دکتری نخواهیم داشت/ رفع مشکل اساتید پیمانی مشروط پیام‌نور

افزایش شهریه در مقطع ارشد و دکتری نخواهیم داشت/ رفع مشکل اساتید پیمانی مشروط پیام‌نور

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: قطعا تا دوسال آینده در مقطع دکترا افزایش شهریه‌ای نخواهیم داشت و در مقطع ارشد نیز تلاشمان این است تا با عدم افزایش شهریه فاصله خود را با سایر دانشگاه‌ها حفظ نماییم.

به گزارش ایسنا،فیصل حسنی در نشست با روسای مراکز و واحدهای پیام نور خراسان رضوی، اظهار کرد: امسال سعی خواهیم کرد که هیچ افزایش شهریه‌ای در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه نداشته باشیم.

وی با تاکید براینکه تکمیل پروژه‌های عمرانی از اولویت‌های کار معاونت اداری، مالی و عمرانی دانشگاه است، افزود: 72 پروژه با حضور وزیر علوم در دهه مبارک فجر افتتاح گردید و پیش از این نیز 210 پروژه عمرانی در دانشگاه پیام نور افتتاح شده و تعدادی پروژه نیمه تمام باقی مانده که سعی داریم آن‌ها را تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم.

حسنی اضافه کرد: ما در بحث اقدامات عمرانی استان‌ها را حمایت می کنیم و با توجه به حمایت‌های وزارت علوم، دانشگاه پیام نور درحال حاضر مشکل مالی ندارد، ولی پرداخت‌های مالی به استان‌ها منطقی انجام خواهد پذیرفت.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور ادامه داد: امسال به کمک روسا و معاونین و همراهی همکاران توانستیم از بحران‌های مالی عبور کنیم و بیش از 60 بحران را در دانشگاه پیام نور حل کرده‌ایم و در عین کمبود نقدینگی بسیاری از مشکلات را حل نماییم.

حسنی تاکید کرد: حضور وزیرعلوم برای چهارمین بار در دوره مدیریت جدید نشان دهنده اهمیت جایگاه پیام نور در وزارت علوم است؛ و این در حالی‌است که هنوز بسیاری از دانشگاه‌های تهران از فرصت حضور مقام عالی وزارت بی‌بهره مانده‌اند.

حل شدن مشکل اعضای هیات علمی پیمانی مشروط

وی افزود : بحث پیمانی مشروط اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور حل شده و از مهرماه امسال تمام امتیازاتی که به یک پیمانی ارائه می گردد، به پیمانی‌های مشروط نیز تعلق می‌گیرد.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور اظهارکرد: اعضای هیات علمی برای رسمی شدن قطعی باید مقطع دکتری اخذ کنند تا یک مرتبه ارتقاء گرفته و دانشیار شود.

دریافت پاداش بازنشستگی از دولت برای اولین بار در تاریخ پیام نور

وی افزود: از این پس پاداش بازنشستگی همکاران از محل دولت پرداخت خواهد شد و این امر در تاریخ دانشگاه پیام نور بی سابقه است. به این ترتیب هم سهم خود را در خصوص دولتی بودن از محل بودجه دولتی دریافت می‌کنیم و ضمنا بار مالی آن از عهده دانشگاه خارج می‌شود.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور افزود: درآمد نسبت به سال گذشته بیش از 90 درصد افزایش داشته است و هدف گذاری ما برای سال آینده، کسب درآمد غیرشهریه ای به میزان 50 میلیارد تومان است و در برنامه پنج ساله در تلاشیم تا این رقم را به 200 میلیارد تومان برسانیم.

حسنی بیان کرد: دانشگاه پیام نور 10000 کارمند به غیر از افراد شرکتی دارد که 6000 نفر آنان قراردادی هستند و ما توانستیم 4230 نفر را وارد سیستم دولت نماییم و برای آنان شناسه گرفتیم و سعی داریم این افراد را وارد بند «و» کنیم که می‌توانند پیمانی شوند.

وی ادامه داد: اکنون در حال تبدیل وضعیت 1100 نفر از پرسنل دانشگاه که امتحان ادواری را گذرانده‌اند، هستیم و با توجه به اینکه وزارت علوم 10000 سهمیه برای تبدیل وضعیت اخذ نموده است، ما سعی داریم که 6000 سهمیه برای تبدیل وضعیت کارکنان خود از وزارت علوم اخذ نماییم.

بودجه استان‌ها بر اساس سرانه دانشجویی خواهد بود

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور با اشاره به بحث درآمدزایی در واحدهای استان‌ها، اظهار کرد: بحث درآمدزایی را باید جدی گرفته شود و دانشجو را موظف گردد که نسبت به پرداخت شهریه خود قبل از شروع امتحانات اقدام نماید.

حسنی افزود: ما در حال حاضر به استان‌ها، سرانه اختصاص داده می شود، به طوری که هر استانی که دانشجوی بیشتری جذب نماید، به تبع آن از سرانه بیشتری نیز برخوردار خواهد بود.

وی تاکید کرد: از پتانسیل نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور اخذ رش ته‌های کارشناسی ارشد و دکترا باید کمک گرفته شود و آنان را ترغیب به حمایت از دانشگاه پیام نور کنیم.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور با اشاره به تبلیغات در دانشگاه، افزود: روابط عمومی‌ها باید فعال تر باشند و عملکرد دانشگاه را به گوش مسئولین استانی خود برسانند.

حسنی در خصوص اختیارات مدیران گروه و رشته‌ها عنوان کرد: عدم اختیارات کافی مدیران گروه به زودی با راه اندازی و احیای دانشکده‌ها برطرف خواهد شد.

وی یکی از عوامل مهم در ارتقاء دانشگاه، فعالیت‌های علمی اساتید دانست و افزود: اساتیدی که دچار رکود علمی و یا به اصطلاح ماندگاری شوند، تنزل قرارداد پیدا خواهند کرد.

حسابداری تعهدی از سال 1396 در پیام نور

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در خصوص شیوه نوین حسابداری پیام نور نیز افزود: حسابداری تعهدی منجر به ایجاد شفافیت، نظم بیشتر و برنامه ریزی منسجم تر مالی در دانشگاه خواهد شد و از سال 96 در دانشگاه پیام نور پیاده خواهد شد.

حسنی در خصوص برخی نگرانی‌ها در خصوص تعدیل نیرو، گفت: جای نگرانی نیست و واقعا مشکل بودجه در دانشگاه پیام نداریم که به خاطر آن بخواهیم تعدیل نیرو داشته باشیم؛ اما اگر همکاری دارای ضعف بنیه علمی باشد یا دارای مشکلات گزینش و یا تخلفات باشد و بر مدار قانون حرکت نکند مماشات نخواهیم کرد به طور مثال 19 نفر از کسانیکه بر خلاف قانون دو شغله بودند را بدون درنگ اخراج نموده ایم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی، وی افزود: اصلاحات چارت دانشگاه پیام نوردر حال انجام است و سعی شده است تمامی پست‌ها دیده شود و ضمنا عنوان سرپرست هم حذف خواهد شد و برای مسئولان، عناوین ریاست و مدیریت در ابلاغ انان درج خواهد شد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • احمدی
    0

    با سلام دروغ تا کی آقای معاون؟ بنده دانشجوی دکتری دانشگاه پیام نور هستم. متاسفانه در ابتدای نمیسال اول 98-97 افزایش شهریه اعمال شد اما با کمال تعجب بعد از پایان امتحانات نیمسال دوم 98-97 و نداشتن هیچگونه بدهی شهریه ای مشاهده کردیم که برای نیمسال دوم ما را 31 میلیون ریال بدهکار کردند. این افزایش غیر قانونی و غیر معقول بدون هیچ توجیهی صورت گرفته است بطوری که اکثر دانشجویان قصد انصراف از تحصیل را دارند. آخاه کجای دنیا و حتی کدام دانشگاه ایران اقدام به این کار کرد؟؟؟؟؟؟ شهریه از 63 میلیون ریال رسید به حدود 95 میلیون ریال. چه امکاناتی و کدامین اساتید. جا حتی برای نماز خواندن نداره این چند اتاقی که مهیا کردند به اسم مرکز تحصیلات تکمیلی. قصد انصراف از تحصیل و همزمان شکایت به دیوان عدالت اداری و مطالبه همه هزینه های ترم های قبل را دارم. ضمنا بازپرداخت وام بانک انصار 6 ماهه است نه 48 ماهه اقای معاون. سری به بانک بزن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها