خبرهای ضد و نقیض درباره استعفای رییس دانشگاه آزاد

شنیده ها از استعفای فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد حکایت می کند.

خبرهای ضد و نقیض درباره استعفای رییس دانشگاه آزاد

به گزارش خبر فوری اعتماد آنلاین در مطلبی نوشت : شنیده ها از استعفای فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد حکایت می کند ولی تاکنون ولایتی با استعفای او موافقت نکرده است.
قطع همکاری با برخی اساتید که غیرقانونی از دانشگاه آزاد حقوق دریافت کرده بودند در دو روز اخیر حاشیه های زیادی برای وی ایجاد کرده بود.

سخنگوی دانشگاه آزاد: استعفای فرهاد رهبر کذب محض است/ به شایعات توجه نکنید

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی خبر استعفای فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را تکذیب کرد.

محمد صادق ضیایی، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا، خبر استعفای فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی را که دقایقی پیش در برخی کانال‌‌های تلگرامی منتشر شد، تکذیب کرد و گفت: رییس دانشگاه ساعتی پیش در جلسه هیات رییسه دانشگاه حضور داشت و اصلا بحثی درباره رفتن یا استعفای ایشان مطرح نیست.

وی با اشاره به اینکه نمی‌‌دانیم این شایعات از کجا و چگونه مطرح شده است، اظهار داشت: آقای رهبر به جد اهداف کیفی و کمی دانشگاه را دنبال می‌‌کند و به فکر رشد اعتلای دانشگاه هستند.

فرهاد رهبر کیست؟

فرهاد رهبر متولد سمنان است و دارای مدرک دکترای تخصصی در رشته اقتصاد نظری از دانشگاه تهران و او همچنین استاد و عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است.

با روی کارآمدن دولت احمدی‌نژاد حدود شش سال ریاست دانشگاه تهران را بر عهده گرفت. محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ خورشیدی در نامه‌ای به کامران دانشجو وزیر وقت علوم، خواستار برکناری فرهاد رهبر شد. احمدی‌نژاد او را متهم کرد که در اداره دانشگاه تهران رویکردی «سیاست‌زده، غیر علمی و احیاناً امنیتی» داشته‌ است. در نهایت چند ماه پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، رضا فرجی دانا، وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری، فرهاد رهبر را در بهمن ۱۳۹۲ خورشیدی از ریاست دانشگاه تهران برکنار کرد و محمدحسین امید را جایگزین او نمود. سپس در ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ خورشیدی، وی با حکمی از علی طیب نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم به عنوان عضو و نایب رئیس شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور منصوب شد.

در ۲۵ تیر ۱۳۹۶ خورشیدی، هیئت امنای دانشگاه آزاد وی را به عنوان رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد. در اول مرداد ۱۳۹۶ خورشیدی، جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و فرهاد رهبر با تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان رئیس قطعی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.

طی چند روز اخیر دانشگاه آزاد با اخراج صادق زیبا کلام و تعدادی دیگر از اساتید از این دانشگاه با حواشی همراه بود.

زیباکلام: از دانشگاه آزاد اخراج شدم/ اگر در مرغداری کار می‌کردم شأن بیشتری برایم قائل می‌شدند
صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی اعلام کرد: بنده را عملاً از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات عملاً اخراج کرده‌اند. به این معنا که بنده حدود 25 سال با دانشگاه آزاد همکاری داشته‌ام و از سال 1386 یعنی از ده سال پیش به‌عنوان عضو پاره‌وقت دانشکده حقوق و علوم سیاسی، واحد علوم تحقیقات بودم و در سال 1390 هم تقاضای رسمی شدن کردم که گروه علوم سیاسی این واحد با درخواست من موافقت کرد و آن را برای مسئولین دانشگاه آزاد ارسال کرد. بیشتر بخوانید

واکنش رئیس دانشگاه آزاد به ادعای زیباکلام

رهبر با اشاره به جنجال آفرینی صادق زیباکلام گفت: ما کسی را اخراج نکرده‌ایم گفتیم شما غیرقانونی ازدو جاحقوق می‌گرفتید نمی‌توانید هم در دانشگاه تهران وهم در دانشگاه آزادباشد. بیشتر بخوانید

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها