رئیس سازمان سنجش آموزش درباره نتیجه جلسه فوق العاده امروز کمیسیون آموزش مجلس:

کنکور ۱۴۰۳ بدون هیچ تغییری برگزار می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش در خصوص بررسی مصوبه رد شده از سوی شورای نگهبان در خصوص اصلاح قانون کنکور، گفت: فرآیند برگزاری کنکور ۱۴۰۳ از منظر داوطلب و سازمان سنجش آغاز شده و هیچگونه تغییری در روند برگزاری کنکور ۱۴۰۳ را نخواهیم پذیرفت.

 کنکور ۱۴۰۳ بدون هیچ تغییری برگزار می‌شود

عبدالرسول پورعباس در تشریح نشست فوق العاده امروز(دوشنبه ۱۷ مهر) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: روال عادی مجلس پس از اینکه شورای نگهبان نسبت به مصوبات صحن علنی مجلس اظهار نظر می‌کند، این است که مصوبات برای تحلیل و بررسی به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع می‌شود که نشست امروز به همین منظور در کمیسیون آموزش برگزار شد.

رئیس سازمان سنجش  آموزش کشور تصریح کرد: بر این اساس، اتفاقی که برای کنکور ۱۴۰۳ رخ می‌‎دهد همان است که قبلاً در اطلاعیه سازمان سنجش اعلام شده و هیچ گونه تغییری نخواهد داشت؛ داوطلبان ۱۴۰۳ بدانند که کنکور در ۲ نوبت اردیبهشت و تیر برگزار می‌شود و سوابق تحصیلی تأثیر ۵۰ درصدی خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین دروس عمومی در کنکور حذف خواهد شد ضمن اینکه آموزش و پرورش فرصت ترمیم معدل را در خرداد گذاشته تا داوطلبان معدل خود را ترمیم کنند و امسال همچنین سوابق تحصیلی در پایه یازدهم و دهم سوابق در نظر گرفته خواهد شد.

پورعباس یادآور شد: مباحثی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون‌ آموزش مجلس مطرح می‌شود، بحث‌های کارشناسی برای سال‌های بعدی بوده که ممکن است به نتیجه برسد یا نرسد. فرآیند برگزاری آزمون ۱۴۰۳ از منظر داوطلب و سازمان سنجش آغاز شده و هیچ گونه تغییری را نخواهیم پذیرفت و بر همین روال کار را ادامه خواهیم داد.

نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با حضور حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری(پیشنهاد دهنده طرح)، طحان نظیف سخنگو و عضو حقوق‌دان شورای نگهبان، پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس و اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

منبع: خانه ملت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • محسن رحیمی
    0

    بسیاز هم عالی فقط یک عده موسسه کنکور از طرح شورا عصبانی هستن خب حق دارن چقدر از بازارشان کساد شده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اتفاقا برخلاف نظر شما دائم در تلویزیون تبلیغ کتاب برای نمره ۲۰ می کنند

  • تتر
    0

    خدا لعنت کنه کنکور را خدا خدا لعنت کنه شما را

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها