معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد

شروط بازگشایی مدارس متوسطه دوم

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۷۴ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال دوز اول و حدود ۴۶ درصد آنها، هر ۲ دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

شروط بازگشایی مدارس متوسطه دوم

کمال حیدری با اشاره به اینکه رئیس جمهور به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید دارد، اظهار داشت: جلسات متعددی با مسئولان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی برگزار و ضوابط و شرایط را اعلام کردیم و رعایت آن با مدیران آن مجموعه‌ها است.

وی ادامه داد: داشتن کارت واکسیناسیون، شرط ورود به این محیط‌های تجمعی است و علاوه بر آن تهویه هوا باید مناسب باشد و کادر آموزشی، خدماتی، اولیا و راننده‌های سرویس مدارس و دانشگاه‌ها هم باید کارت واکسن داشته باشند تا بتوانند در محیط آموزش حضور یابند.

معاون وزیر بهداشت، از همه افراد بالای ۱۲ سال خواست برای دریافت واکسن مراجعه کنند تا پوشش واکسیناسیون افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه پوشش واکسیناسیون دانشجویان زودتر آغاز شد، انتظار داریم پوشش واکسیناسیون آن‌ها حداکثری باشد.

حیدری با اشاره به اینکه پیک ششم کرونا در جهان آغاز شده و بسیاری از کشورها وضعیت صعودی را تجربه کردند، اضافه کرد: خوشبختانه در کشور ما این روند همچنان نزولی است، اما وضعیت شکننده است و باید شیوه نامه‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنیم و سهل انگاری نکنیم.

وی گفت: اگر سهل انگاری کنیم ممکن است وارد پیک ششم شویم، اما تاکنون وارد خیز جدید نشده‌ایم.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • وطن
    0

    هوا سرد شده، درب و پنجره خونه شما الان باز هست؟ حالا انتظار تهویه مناسب و گردش هوا در کلاس مدارس رو داری؟! مردم رو احمق فرض کرده اید، بعد از هر کلاس، تمام میز و صندلی و نیمکت ضدعفونی میشه؟ کو؟ کجا انجام میشه؟ فاصله یک متر و نیم بین دانش آموزان در سر کلاس، کجا رعایت میشه؟ توی زنگ تفریح، میخواین چکار کنید؟ به انش آموزان و خانواده هاشون اطلاع رسانی و آگاهی لازم رو داده اید؟ کی و کجا دادین؟ شما فقط میخواین مدارس رو باز کنید، بعد چند هفته، تلفات انسانی بدین، وارد پیک ششم بشین، بعدش دوباره مجازی کنید همه کلاس ها رو...ای خاک عالم بر سر شما،،،همه کارهاتون فقط حفظ ظاهر و نمادین هست...

    نظرات شما -
    • .
      0

      درود بر شرفت با این حرف

  • لوسی
    0

    من که به هیچ وجه اجازه نمیدم بچم بره مدرسه چون مطمئنم فاصله گذاری رعایت نمیشه

  • وجدان
    0

    با کدام مجوز بهداشت جهانی این معاون وزیر بی وجدان که زر مفت میزنه میگه بالای 12 سال برن واکسن بزنن؟! سینوفارم بی کیفیت حتی برای بزرگسالان هم مجوز درست و حسابی نداره،، سری به بیمارستان‌های کشور بزنید اکثر بستری ها و فوتیها دو دوز سینوفارم را تزریق کرده بودن.......؟؟؟؟؟

  • نگین ذاکری
    1

    سلام خسته نباشید چرا آخه اینقدر با روح وروان بچه ها و مردم بازی میکنید آخه من دوتا دختر دارم یکی از دخترام دوازدهمی هست و یکی دیگه از دخترام دانشجو هوا سرد شده علاوه بر کرونا بیماری های دیگه مثل آنفولانزا و ... هست زمستون هوا سرده و درو پنجره های کلاسا بستس و در محیطی که نه هوا هست و تعداد زیاده چه طوری بچه ها ایمن میکنید!!!!؟؟؟؟؟ خواهشا اول فکر کنید بعد یه خبری رو پخش کنید سلامتی بچه هامون خیلی مهم تر از درسه درس مهم هست اما اگه سلامتیشون در خطرف باشه چه طوری میخوان درس بخونن بابا اینقدر اذیت نکنید شما خودتون بچه ندارید؟ دل ندارید؟ آخه این چه وضعشه تا زمانی که کلا کرونا تموم نشه هیچکس فوت نشه همه به طور کامل ایمن بشن اون موقعه بچه هامون میرن مدرسه لطفا پیگیری کنید..

  • هم وطن
    0

    آقای وزیر سواد حوضوی علم پزشکی نیست با جان مردم بازی نکن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها