روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

سوالات اشتباه کنکور، ۲۰ تیر به سازمان سنجش ارسال شد

روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: این ادعا که هشت روز است مستنداتی ارائه نشده صحیح نیست. سازمان پژوهش همچنان منتظر تشکیل کارگروه مشترک است و هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نکرده است.

سوالات اشتباه کنکور، ۲۰ تیر به سازمان سنجش ارسال شد

اختلاف میان سازمان سنجش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر سر نحوه طراحی سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۰ در حالی هنوز به نتیجه قابل ذکری نرسیده است که رئیس سازمان پژوهش از وجود اشکال در «طراحی ۳۷ سوال خارج از کتاب و اهداف درسی در کنکور سراسری» سخن می گوید و رئیس سازمان سنجش کشور در پاسخ، اعلام می کند که « بالاخره نفهمیدیم کدام سوال کنکور ایراد داشت».

طی روزهای اخیر و پس از برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ اعتراضاتی پیرامون سختی سوالات کنکور در رشته ریاضی و تجربی را شاهد بودیم که واکنش و موضع گیری مستقیم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را نیز به همراه داشت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در روز نوزدهم تیرماه اعلام کرد که در رشته ریاضی هشت سوال، در رشته تجربی دو سوال و در رشته انسانی هم شش سوال بوده است. تعداد سوالات خارج از اهداف کتاب درسی نیز در درس ریاضی و رشته ریاضی ۱۲ سوال و در رشته تجربی ۹ سوال بوده است.

وی همچنین در خصوص تعداد سوالات اشتباه گفت: در درس ریاضی رشته ریاضی یک سوال، در رشته تجربی دو سوال بوده است. اگر مسئولان سازمان سنجش می خواهند موضوع اثبات شود ما اعلام کردیم که کارگروه تشکیل دهید تا کارشناسان ذیربط در آنجا حضور یافته و توضیحات لازم را ارائه کنند.

این در حالی است که امروز، خدایی، رئیس سازمان سنجش کشور در گفته است: دوستانی که ادعای مشکل‌دار بودن سوالات کنکور را دارند صرفا در رسانه‌ها حرف‌های خود را بیان می‌کنند. بالاخره نفهمیدیم کدام سوال کنکور مشکل دارد و هشت روز است که منتظر ارائه مستندات هستیم.

روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در پاسخ به این اظهارات اعلام کرد که «روز یک شنبه، بیستم تیرماه، نامه‌ای با شماره ۱۰۱/۱/۵۷۰۰ به سازمان سنجش ارسال و نظرات مطروحه پیرامون سوالات دروس شیمی، ریاضی، فارسی و ریز سوالات برای آن سازمان قید شده است و این ادعا که هشت روز است مستنداتی ارائه نشده صحیح نیست. سازمان پژوهش همچنان منتظر تشکیل کارگروه مشترک است و هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نکرده است».

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • حمیدپاپی
    0

    با سلام تاوقتی مافیای کنکور و بی توجهی به معلم و آموزش و پرورش باشد بهتر از این را نمی توان انتظار داشت. بیش از 90درصد رشته های دانشگاهی ما پشیزی ارزش ندارند. چرا این رشته ها را تعطیل نمی کنید و به جای آن رشته های اینده دار را جایگزین و سهمیه پذیرش را بیشتر نمی کنید؟نکند چون رانت وجود دارد و منافع بعضیها به خطر می افتد.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      افرین

  • کاربر ناشناس
    0

    اقای خدایی رئیس سازمان سنجش بدلیل مقصر بودن موضوع را میپیچاند بهترین کار تشکیل کار گروه وتصمیم درست بود حیف اینهمه بودجه که خرج سازمان سنجش میشود که بعد از اینهمه اعتراض سئوالات را بررسی نکرده ونفهمیده مشکل کجاست وقتی داوطلبان فهمیدند و معترض بودند و وزارت اموزش و پرورش هم تایید میکند این پافشاری وکله شقی سازمان سنجش بی معناست بیچاره بچه های ما که اینده انها گروگان سازمان سنجش است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها