شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های غیرمرتبط از سال ۱۴۰۱ ممنوع شد

شرکت داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد در رشته های غیرمرتبط با مقطع لیسانس از سال ۱۴۰۱ ممنوع شد.

شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های غیرمرتبط از سال ۱۴۰۱ ممنوع شد

بر اساس مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش کشور از سال ۱۴۰۱ سنجش و پذیرش داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد فقط از بین دانش‌آموختگان دوره کارشناسی رشته‌های مرتبط امکان‌پذیر خواهد بود.

رشته‌های مرتبط برای هر یک از رشته‌ هایی که در آزمون کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو دارد، قرار است به زودی تعیین شود.

در همین ارتباط، محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نامه ای خطاب به مدیران کارگروه‌های تخصصی گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی از آنها خواست تا روز پنج شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ رشته‌ های مرتبط برای هریک از رشته‌ هایی که در آزمون کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو دارد، تعیین کنند.

در ابلاغیه آهنچیان به دانشگاه ها آمده است: تاکنون پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد در همه رشته‌ها از بین همه داوطلبان و صرف نظر از رشته تحصیلی دانشجو در دوره کارشناسی صورت می‌پذیرفت که آسیب های زیادی به کیفیت آموزش عالی وارد ساخته است. امکان شرکت کردن دانش آموختگان دوره کارشناسی همه رشته ها و حتی رشته های یک گروه تحصیلی در آزمون کارشناسی ارشد رشته های یک زیر گروه تحصیلی وجود نخواهد داشت، بنابراین درج همه "رشته های گروه" برای هیچ رشته ای مجاز نیست اما درج همه گرایش ها مانعی ندارد.

در ادامه این ابلاغیه تاکید شده است : با توجه به این که دفترچه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در مردادماه منتشر می شود، در مورد رشته هایی که این اطلاعات تا تاریخ تعیین شده به دفتر برنامه ریزی آموزشی ارسال نشده باشد، عنوان " فقط رشته های همان زیر گروه تحصیلی" درج می شود.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها