یک راهنمایی طلایی برای کنکوری ها

یک مشاور تحصیلی گفت: داوطلبان کنکور به آموخته‌های خود ایمان داشته باشند و شب کنکور را راحت بخوابند.

یک راهنمایی طلایی برای کنکوری ها

«احسان‌ سایه‌میری» اظهار کرد: دانش‌آموزانی که برای کنکور تلاش نکرده‌اند قطعاً برای آنها آخر مسیر نیست و می توانند با یک برنامه‌ریزی دقیق و البته قبل از آن اتمام حجت کردن با خود که آیا واقعاً می خواهم درس بخوانم یا نه، می توانند با برنامه‌ریزی دقیق سال آینده به هدفشان برسند.

وی گفت: از دست دادن کنکور سراسری در سال اول به این معنا نیست که نمی‌توانند موفق شوند یا اینکه نمی‌توانند به آن هدف دلخواهشان برسند چون قطعاً موفق شدن در کنکور سراسری تضمین کننده موفقیت شما در ادامه مسیر نیست و صرفا می تواند مسیر را هموار تر و ساده تر بکند.

این مشاور ادامه داد: دانش‌آموزان امروز و شب امتحان خیلی خیلی به آرامش نیاز دارند. فعالیت های سنگین را به هیچ عنوان انجام ندهند از لحاظ تغذیه حتماً به خودشان رسیدگی کنند و از آدمهایی که خیلی آنها را به چالش می‌کشند یا با صحبت‌ ذهن آنها را مشغول می کنند حتماً دوری بکنند.

سایه‌میری تاکید کرد: داوطلبان به هیچ وجه از دارو برای کم کردن استرس و اضطراب و تنظیم خواب استفاده نکنند مگر اینکه زیر نظر پزشک متخصص باشد.

وی تاکید کرد: داوطلبان حتی‌المقدور شب امتحان کنکور را ساعت ۱۱ بخوابند تا بتوانند زودتر از خواب بیدار شوند و انرژی لازم را داشته باشند.

این مشاور تحصیلی تاکید کرد: لازم است داوطلبان به شایعاتی از قبیل فروش سوالات کنکور توجه نکنند و ذهن خود را به این موارد که واقعیت ندارد مشغول نکنند و به یادگیری‌های خود ایمان داشته باشند و ممطمئن باشند که نتیجه زحمت خود را خواهند گرفت.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها