در گفت‌وگو با خبر فوری مطرح شد

مطالبه جامعه فرهنگیان از رئیس جمهور آینده چیست؟

خبر فوری سراغ اقشار مختلف می‌رود تا مطالبه هر قشر را از رئیس جمهور آینده جویا شود و در این گزارش، جامعه فرهنگیان مطالبات خود را با دولت جدید مطرح کردند.

مطالبه جامعه فرهنگیان از رئیس جمهور آینده چیست؟

محمد داوری، سخنگوی سازمان معلمان ایران در گفتگویی، در این رابطه اظهارداشت: دولت جدید باید در تعیین بودجه، سهم آموزش و پرورش را افزایش دهد و ثابت کند این وزارت در اولویت قرار دارد.

داوری توضیح داد: برای اثبات این موضوع، دولت جدید، قوی‌ترین وزیر کابینه را برای آموزش و پرورش انتخاب کند.

او افزود: مطالبه اصلی ما آن است که دولت جدید، معلم را به عنوان عنصر اصلی آموزش دریابد و فکری به حال معیشت معلمان بکند تا نظام آموزشی در ریل کارآمد قرار بگیرد.

فرج کمیجانی، دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران هم در این رابطه بیان کرد: از دولت آینده توقع داریم حل مسائل و مشکلات آموزش پرورش را در اولویت قرار دهد، نسبت به تأسیس نظام معلمی اقدام کند و بیمه کارمندان و بازنشستگان را یکپارچه کند.

علی پور سلیمان، تحلیلگر آموزشی نیز گفت: تا کنون ما تعبیر درستی از اقتصاد آموزشی نداشته‌ایم، توقع داریم زیرسازی ها برای این اقدام صورت گیرد، که البته آن هم به اقتصاد کلان کشور وابسته است و تا وقتیکه به ثبات نرسد، آموزش و پرورش نیز به عنوان یک زیرسیستم از سیستم کلان دچار تلاطم و ناپایداری می‌شود.

وی افزود: همچنین توقع داریم بحث اعتمادسازی در آموزش و پرورش جدی گرفته شود، شکاف بین مدرسه و اداره کوچک شود و معلمان در سطوح تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه آموزش و پرورش باشند.

این گفت‌وگوها را در ادامه بشنوید و بگویید مطالبه شما از رئیس جمهور منتخب چیست؟ نظرات خود را با ما مطرح کنید.

منبع: خبر فوری

24

حجم ویدیو: 6.37M | مدت زمان ویدیو: 00:06:00 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • سید حسین
    0

    متاسفانه دولت های مختلف وعده های خوبی در مورد بهتر شدن آموزش و پرورش دادند اما هیچ کدام برآورده نشد و تعلیم و تربیت اولویت آنها نبود. خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      و اینکه تعطیلات تابستانی معلمان با سایر کارمندان دولت یکسان شود.

  • خالدی
    0

    هیچ امیدی نیست مگر تحریمها لغو بشه و دست دولت باز بشه با کنفرانس رییسی هم معلوم شد دولت جدید بیشتر دنبال درگیریه تا تعامل

  • Gb
    0

    متأسفانه همیشه نیروهای خدماتی نادیده گرفته شده می شند.

  • ............
    0

    اولین ایراد در جریان پیگیری مطالبات فرهنگیان اینست که کسانی هر از چند گاه مدافع حقوق فرهنگیان معرفی می کنند و عملا به عنوان نماینده خو خوانده کاری هم از دستشان بر نمی آید و ساده لوحانه فریب دولت مردان را می خورند لذا این افراد امثال آقای داوری ابتدا برادری خودشان را ثابت کنند سپس پیگیر مطالباتمان بشوند

  • الکی
    0

    وریان و اب برده شما به فکر آموزش هستید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها