منتقد سیستم آموزشی کشور در گفتگو با خبرفوری:

کرونا نظام سرمایه محور آموزش را رسوا کرد / چرا ۵میلیون دانش‌آموز در سامانه شاد حضور نیافتند؟

منتقد سیستم آموزشی کشور گفت: در یک نظام آموزشی که سرمایه محور و ثروت محور است و در آن هر کسی پولی داشته باشد می‌برد و هر کسی پول نداشته باشد می‌بازد؛ طبیعتا کرونا به سرعت رشد این نابرابری ضریب می‌دهد.

کرونا نظام سرمایه محور آموزش را رسوا کرد / چرا ۵میلیون دانش‌آموز در سامانه شاد حضور نیافتند؟

مجید حسینی در گفتگو با خبر فوری بیان کرد: ما قبلا ۲ میلیون مورد ترک تحصیل داشتیم و حالا با شرایط کرونا ۵ میلیون نفر در نرم افزار شاد شرکت نکرده و در حقیقت ترک تحصیل ناخواسته می‌کنند.

مشروح گفتگو را در ادامه بشنوید و درباره آن کامنت بگذارید.

منبع: خبرفوری

76

حجم ویدیو: 4.33M | مدت زمان ویدیو: 00:03:47 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • محمد
    0

    من دو نوه دارم کلاس اول و سوم اگر مادرشان کمک نمی کرد یادگیری چندانی از طریق شاد نداشتند البته معلمشان هم خیلی زحمت می کشد ولی أموزش مجازی با کلاس حضوری زمین تا آسمان فرق می کند مسئله بعدی اینکه همه توان خرید موبایل ندارند و اینترنت ما هم پاسخگو نیست

  • ...
    0

    ۲-۳هفته علی رغم شدت کرونا مدارس را با شعار عدم تعطیلی باز کردند تا خود و دوستان دارای مدارس غیر انتزاعی دانش اموزان را وبت نام و پولها را بگیرند و البته با حداقل ۳۰درصد افزایش شهریه در شرایط اقتصادی کرونا !!!!!چون بزرگان تمام جناح‌ها و آموزش و پرورشیها همگی مدرسه غیر انتزاعی دارند هیچ رسانه و سایتی اعتراض نکرد بعد ۳-۴هفته هم که پولها را کیسه کردند به خاطر همان جناب کرونا تعطیل کردند و مردم ماندند و موج سوم و کشنده کرونا!

    نظرات شما -
    • دانش اموز
      0

      من خودم دانش اموزم دوازدهمی هستم وقتی وضع کرونا رو دیدم مدرسه غیر انتفاعی ثبت نام نکردم رفتم سراغ دولتی . من قبول دارم خیلیا تو حوزه اموزش و کنکور فقط فقط دنبال منفعت خودشونن ولی ببخشیدا مشکل از خودمونه چرا وقتی میدونیم اوضاع کرونا کل کشور رو فلج کرده و مدرسه ی مکان پرجمعیت و به علت دانش اموزان خطرناکه میایم کارهایی میکنیم که بعدا اینو اونو مقصر بدونیم ؟؟

  • مفردی
    0

    وزیر ارتباطات طبق وظیفه اومد یه پهنای باند معمولی رو یکم زیاد کرد ،صدای مجلسیها در اومد. با این افکار عقب افتاده هیچوقت نظام آموزش رشد نخواهد کرد.

  • اذری
    0

    من۳۲ساله تدریس یا مدیریت دارم می خواهم به واقعیت خدمت مبارک مردم بزرگوار عرض کنم سه نفر به آموزش و پرورش ایران خدمت تاریخی کردند و باید به آنها مدال خدمت دا د قراعتی احمدی نژاد روحانی آقای قراعتی با ایجاد نهضت سواد آموزی تعداد زیاد بیسواد حتی نمی‌توانستند دیپلم بگیرند وارد بدنه دستگاه شده اند آقای احمدی نژاد با جذب نیروهای شرکتی به عنوان راننده و خدماتی وغیره روحانی با جذب نیروهای پیش دبستانی که این سنشان درشرف بازنشستگی است یا مدرک غیر مرتبط دارند کرونا کار اتمام کرد ایادرسایر کشورها هم کرونا با آموزش این همه لطمه زده است مردم ایران مواظب آموزش و تربیت بچه های خود باشید آموزش در مدارس افتضاح است

    نظرات شما -
    • شهروند
      0

      اوه اوه. چندتا غلط املایی و نوشتاری داری بعد از 32 سال سابقه. اما در مورد محتوای کلام، اینکه دیگه مثل روز روشنه آموزش و پرورش هرگز در کشورهای عقب افتاده و کشورهایی که عزمی برای اداره کشور ندارند، اهمیتی نداشته و نخواهد داشت.

    • وطن دوست
      0

      اشتباه املایی زیاد داری استاد!

  • بی نام
    0

    هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک .دقیقا موضوع سرمایه محور شدن آموزش و پرورش می باشد .مدرسه جدید دولتی ایجاد نمی کنند که خانواده ها مجبور بشند بچه هاشون رو غیر انتفاعی بفرستند . و معلمان رو تو مدارس دولتی با جمعیت زیاد بیمار می کنند و هزار جور مشکلات دیگه .

  • پیشنهاد برای اقتصاد مقاومتی
    0

    بهتر نیست وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم کلا حذف بشوند؟ این سازوکار، بازمانده رژیم منحوس پهلوی و دولتهای غربی است. همان مکتب و حوزه خوب است. کلّی پول اضافه می ماند که بدهیم به صدا و سیما برای آموزش شهادت به کودکان و ساختن موشک و همچنین جیب کسبه تحریم و حساب های شخصی.

    نظرات شما -
    • شهروند
      0

      خخخخخخ. خوب بود

  • ناشناس
    0

    آموزش و پرورش در حد واژه و لغت موند و هیچ وقت عملی نشده و نمی شود در کشور ما آموزش در دولغت حفظ دروس عمومی و حل تمرین دروس تخصصی خلاصه شده و دانش آموزی ک دیپلم میگیره هیچ مهارتی برای زندگی نداره از طرفی تنها ارگانی ک ب مبارزه نرخ بیکاری رفته آ پ هست چرا که ب هر طریقی از هر مدرکی نیروی بی استعداد و تنبل استخدام کرده ک فقط از گرسنگی نمیرن

    نظرات شما -
    • وطن دوست
      0

      کرونا باعث شد بعضی از مردم که بلدم بلدم میکردن توو آموزش بچه هاشون در گِل بمونن و در نتیجه قدر آموزش حضوری و زحمات معلم رو بیشتر بدونن!

  • ایرانی
    0

    من مطالب آقای آذری راخوندم اشتباه املایی آنچنانی مهمی ندارند ولی محتوی خیلی عالی بود آقای شهروند قسمت خالی لیوان رامیبینی

  • ناشناس
    0

    من خودم معلم هستم، فقط مسوولین دنبال امتیاز هستند، باید درش را گل بگیرند

  • ناشناس
    0

    وطن دوست عزیز حرف شما متین ولی من خودم معلمم و واقعا همکار بی سواد و بی مهارت هم داریم چرا کتمان کنیم همونطوری ک پزشک بی مهارت و کارمند بیسواد و .....هست و اگه آپ هم مثل بقیه ارگانها با برنامه و هدفمند نیرو استخدام کنه این معضلات رو نداریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها