تقویت ۴ مهارت اساسی در ابتدایی‌ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به اجرای بسته تحولی خوانا اشاره کرد و گفت: در برنامه تحولی خوانا به دنبال آن هستیم که چهار مهارت اساسی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را در دانش آموزان ابتدایی تقویت کنیم.

تقویت ۴ مهارت اساسی در ابتدایی‌ها

رضوان حکیم زاده در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره جابربن حیان و فرصت های متنوع یادگیری با بیان اینکه باید از همکاران سراسر کشور که اجازه ندادند آموزش در این دوران تعطیل شود قدردانی کنیم گفت: همکاران ما در تهران به شکل گیری و ارائه خدمات مدرسه تلویزیونی کمک کردند و از این حیث نیز باید قدردانی ویژه ای از آنها داشته باشیم. علاوه بر این اگر همراهی و همکاری خانواده ها نبود ادامه کار مشکل می شد.

وی افزود: خیلی خوب است که اجازه ندادیم کرونا برنامه‌های ما را تعطیل کند و برگزاری جشنواره‌هایی چون جابربن حیان به شکل دیگری ادامه پیدا کرده است. در دوران پسا کرونا نیز باید این روند ادامه یابد. طرح‌ها و اقدامات ارزشمندی به جشنواره جابر ارائه شده است؛ این فرصتها، فرصت‌های ماندگاری است و آغاز راه و مسیری است که دانش آموزان ادامه می دهند و ثمرات آن برای جامعه بسیار زیاد است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر بخواهیم روحیه پرسشگری در وجود دانش آموزان شکل بگیرد باید برنامه درسی، روش تدریس و ارزشیابی متناسب با روحیه پرسشگری تدوین شود گفت: سهم معلمان در این زمینه بسیار ارزشمند است.

حکیم زاده به اجرای بسته تحولی خوانا اشاره کرد و گفت: در برنامه تحولی خوانا به دنبال آن هستیم که چهار مهارت اساسی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را تقویت کنیم. خواندن با روخوانی تفاوت دارد. نوشتن با رونویسی متفاوت است. نوشتن خلاق و نوشتن آگاهانه به ما فرصت می دهد دیدگاه، درخواست و احساس خودمان را با کلمات و دستور زبان درست بیان کنیم.

وی ادامه داد: اما مهمتر از این دو، مهارت صحبت کردن و گوش کردن است. گوش کردن اساس مفاهمه و مفاهمه اساس تعاملات انسانی صحیح است و کمک می کند قبل از آنکه واکنش نشان دهیم، معنای پیام را با تامل درک کنیم و سپس پاسخ دهیم و عمل کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه زبان ابزار وجود است و نطق، وجه ممیزه انسان با سایر مخلوقات است گفت: اینکه قادر باشیم دیدگاه مان را با صحبت کردن بیان کنیم فرصت موفقیت در ارتباطات، شغل و تحصیل را فراهم می کند و امید است با تقویت مهارت‌های چهارگانه در تلفیق با مهارت های جرات وزی، مسئولیت پذیری و ادب فرصتی را مهیا کنیم تا دانش آموزان برای بهتر زیستن آماده شوند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها