عقب نشینی وزارت آموزش و پرورش از شلاق زدن معلم

در پی انتشار خبر محکومیت رضا نهضت به شلاق و انتقاداتی که در این خصوص مطرح شد، آموزش و پرورش با انتشار بیانیه ای از این اقدام عقب نشینی کرد.

عقب نشینی وزارت آموزش و پرورش از شلاق زدن معلم

متن بیانیه وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نظر به رسیدگی قضایی به شکایت وزارت آموزش و پرورش علیه مدیر یکی از کانال‌های پیام رسان‌های خارجی به اتهام نشر اکاذیب، توهین و هتک حرمت و نقض حریم نظام تعلیم و تربیت و خروج از دایره نقد منصفانه و همچنین ایجاد شبهات و فرافکنی در جامعه فرهنگیان، مدیر این کانال در یک مسیر کاملا حقوقی و قانونی در محکمه صالحه قضایی محکوم شناخته شد.

با این وجود، وزارت آموزش و پرورش ضمن اعتقاد به ضرورت برخورداری جامعه از رسانه‌های پاک و صادق و حمایت از جریان روشنگری رسانه‌ای در پرتو نقد منصفانه به اطلاع می‌رساند، با توجه به تحقق هدف خود مبنی بر اثبات روند ناصواب، غیر حرفه‌ای و مخرّب کانال مذکور، از حق قانونی خود گذشت می‌نماید و امیدوار است ازاین پس ضمن حفظ احترام متقابل و در نظر گرفتن رسالت و اخلاق حرفه‌ای در مسیری گام بردارند که به ارتقای نظام تعلیم و تربیت منتهی شود.

پاسخگویی شفاف به انتقادات و شبهات و اطلاع رسانی به موقع و صادقانه بخشی از سیاست‌های اطلاع رسانی و تبیین‌گری وزارت آموزش و پرورش بوده است و با همین رویکرد کما فی السابق از نقدهایی که به نظام آموزشی می‌شود در جهت ارتقای نظام تعلیم و تربیت استفاده خواهد کرد.

در همین زمینه بخوانید: محکومیت معلم به 45 ضربه شلاق با شکایت وزیر آموزش‌وپرورش و معاونش/ اتهام: کشیدن کاریکاتور!

منبع: جماران

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    0

    پیشنهاد می کنم هر معلم یک سیلی به گوش مسئولین بنوازد، شاید به خود بیایند و بفهمند که شانی بجز نوکری ملت ندارند.

  • ناشناس
    0

    آقای وزیر باید موضوع را با نقش معلمی و بدون شکایت در خانواده وزارت خودت حل میکردی و کار به دادگاه و رسانه نمی کشید ، حال که از شلاق گذشت کردید بیشتر فکر کنید چه مشکلاتی باعث بروز اینچنین خطاهایی می شود ؟ چرا جمع زیادی از فرهنگیان حمایت کردند از آن معلم ؟ جایگاه آموزش و پرورش در نزد عامه مردم بسیار بالاست و خوب نیست اینگونه مسائل بروز پیدا کند و شما بعنوان پدر خانواده فرهنگیان باید صبر و متانت بسیاری از خود نشان دهید و اجازه دهید از شما بصورت مستقیم انتقاد کنند تا اینکه کاریکاتور بکشند و در کل حرف من این است به مشکلات دامن زده نشود بهتر است.

  • موسوی
    0

    جدم پیغمبر وقتی در کوچه راه میرفت خاکستر بر سرش می ریختند اما به روی خود نمی آورد،،،،، منم یک فرهنگی ام،،،،،، شلاق زدن به یک معلم، شلاق زدن به منه معلم هم هست ،

  • ناشناس
    0

    ثانیه های آخر است.

  • الم
    0

    به اموزش پروش چه ربطی داره مگر اموزش و پرورش حکم صادر میکنه دادگاه چرا چنین حکمی صادر کرده اگر این جریان سرو صدا کرده گذشت کردن ولی حکم دادگاه این را نشان میده چنین قانونی هست که توسط قوه قضایه صادر میشود

  • للب
    0

    توروستا زیر اب معلم را دهاتی هو به اداره میزدند اموزش وپرورش رده های بالاش کثافتند حرمت معلم را ندارند

  • سیاوش
    0

    وقتی خواستی سطح فرهنگ و شعور یک مملکت بسنجی باید به جایگاه معلمان و زنان در جامعه شون نگاه کنید!

  • یا کریم بابا
    0

    وزارت آموزش و پرورش هنوز نمیتونه یک بخشنامه درست و حسابی تهیه کنه

  • علی
    0

    یک خط حرف رو بیست خط طول داده، این خودش از کاریکاتور اون معلم مضحک تره

  • لزی
    0

    معام گدا را با حقوق روزی ۴ دلار بزن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها